Z aktuálního průzkumu J.D.Power, který se zaměřil na spokojenost majitelů s novými vozy během prvních 90 dní vlastnictví, vyšlo najevo, že lidé téměř nepoužívají originální vestavěné navigace. Když potřebují najít cestu, používají telefon. Zatímco průměrné hodnocení výbavy nových aut dosáhlo na 730 bodů z 1000 možných, nejhorší hodnocení měly právě navigace.
Originální vestavěné navigační systémy dostaly průměrné hodnocení 687 bodů. Z průzkumu vyplynulo, že více než polovina lidí navigaci vůbec nepoužívá a ani nepoužila, případně ji lidé zkusili používat několik dnů až týdnů a pak se zase vrátili ke svému mobilnímu telefonu nebo dokonce tabletu.
Doporučujeme: Sedm skvělých ojetin s automatickou převodovkou
Lidem nejvíce vadí zdlouhavé zadávaní nové destinace v několika krocích. Mnohé novější navigace navíc v zájmu bezpečnosti neumožňují zadávat destinaci za jízdy, takže kvůli tomu musí řidič zastavit. A to i když v autě sedí spolujezdec, který by jinak mohl navigaci obsloužit.
Funkci „body zájmu“ považuje mnoho lidí za zbytečnou, případně nefunkční a nevyhovující jejich potřebám. Ani hlasové ovládání nefunguje podle majitelů aut pořádně. Jednotlivé pokyny je potřeba několikrát opakovat, popřípadě jim systém porozumí sice napoprvé, ale špatně.
Zvláštní je, že když lidé raději ovládají svůj mobil než zabudovaný systém, nepoužívají funkci zobrazení displeje telefonu na displeji v autě, ať už se jedná o Android Auto nebo Apple CarPlay. Plno motoristů údajně ani neví, že jejich auto toto propojení telefonu umožňuje.
Pokud jde o nejlepší vozy s nejvyšším hodnocením palubního systému, mezi malými prémiovými vozy je to BMW řady 4 a v kompaktních prémiových autech BMW řady 2. Hyundai Genesis a Tucson mají v průzkumu J.D.Power nejlepší hodnocení v prémiovém segmentu střední velikosti a v segmentu malých SUV. Chevrolet Camaro vyhrál mezi vozy střední velikosti, Kia Forte v kompaktním segmentu a Nissan Maxima mezi velkými auty.