Dotace na ničení historie? Holandská firma začíná měnit Porsche 911 na elektromobil

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Holandská společnost Voitures Extravert rozjíždí prodej klasických modelů Porsche 911 přestavěných na elektromobily

  • Přestavovány jsou údajně pouze zničené kusy a auta, která nikdo nechce

  • Do konce roku má vzniknout 10 exemplářů 

Začínající společnosti nabízející v různých formách auta s elektrickým pohonem se v dnešní době objevují jako houby po dešti. Dokonce i v České republice se jedna taková přihlásila o slovo. Tyto společnosti velmi často kombinují design odkazující na historická auta s pohonem, který někteří považují za moderní, ale který fakticky umožňuje jednodušší zástavbu než klasický spalovací motor (a jsou na něj dotace). Holandská firma Voitures Extravert jde ovšem ještě dál. Svůj byznys zakládá na tom, že klasická auta přímo přestaví na elektromobily. A začíná tam, kde to fanoušky sportovních aut minulosti bude hodně bolet. U Porsche 911.

Podle oficiálních materiálů se Voitures Extravert chystá nabídnout elektrické přestavby založené na 911 ze šedesátých a osmdesátých let. Žádná svatokrádež se údajně nekoná, protože zničení historicky cenného stroje se týká pouze „tragických případů čekajících ve stodolách na lepší časy“, říká doslova tisková zpráva. Otázkou ale je, zda takové vysvětlení mohou fanoušci ikonického modelu brát jako omluvu.

Doporučujeme: Video — Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche 911

Každopádně výsledkem přestavby má být auto na první pohled nerozeznatelné od originálu. Pouze s tím rozdílem, že vzadu nenajdete výfuk. Tvůrci dokonce sáhli po elektromotoru s relativně nižším výkonem, aby i akcelerace z nuly na 100 km/h za šest sekund zhruba odpovídala původním schopnostem vozu. Kapacita akumulátorů vystačí k ujetí 400 km a nejvyšší rychlost je 200 km/h.

Tento start-up nedávno získal od neznámého investora finanční injekci ve výši 300 000 eur, což je zhruba osm milionů korun. Také díky tomu by se už letos měla rozběhnout výroba prvních deseti aut. V příštím roce je cílem dostat produkci na dva vozy za měsíc, v roce 2020 to mají být tři auta měsíčně. Případní zákazníci budou rovněž potřebovat přibližně osm milionů korun na nákup tohoto elektromobilu.

Nejhorší na celé věci je fakt, že takový byznys dává smysl. Místo fanoušků klasických Porsche osloví jednoduše zájemce o originálně vypadající elektrické auto, který na něj  třeba zrovna v Holandsku dostane nemalou dotaci.

veterán (neregistrovaný)
Pane Dittrich, nemusíme do NL, tam něco "jen překopou", ale tady u nás velmistr Ťok v loňské novele již předloni novelizovaného zákona o provozu vozidel na poz. kom. protlačil : zánik vozidla (( dříve vyřazení z provozu )) - majitel MUSÍ zdarma odevzdat své vozidlo (rádně nabytý a zdaněný majetek) "spřátelené" firmě, která má konceci na likvidaci autovraků..., nebo jelikož zase obnovili jednou již ústavním soudem zrušenou kancelář pojistitelů, platit jak mourovatej i za neprovozovaný vehikl Takže - u nás už do budoucna asi žádná historická vozidla nevzniknou, neb se toho nedožijí...
  • Našli jste v článku chybu?