Další malý crossover přijel na český trh. Volkswagen začal prodávat malý T-Roc

přidejte názor
Autor: Lukáš Dittrich
  • Volkswagen oficiálně uvedl na český trh model T-Roc 

  • Je to další crossover postavený na platformě MQB

  • Nemá jít o konkurenta Škody Karoq, T-Roc je menší  

  • Ceny T-Rocu začínají na českém trhu částkou 452 900 Kč

Koncern Volkswagen v nedávné minulosti vyprodukoval nebývalé množství nových crossoverů. Zmínit můžeme třeba Škody Kodiaq a Karoq, Seaty Arona nebo Ateca a samozřejmě Volkswageny Tiguan nebo prodloužený Tiguan Allspace. Tím ale příval SUV postavených na platformě MQB pořád nekončí. Aktuálně vstoupil na český trh malý T-Roc, zhruba v polovině roku by měl přijít nový Touareg a na jaře 2019 Volkswagen začne prodávat ještě menší crossover T-Cross. Kromě toho se blíží příchod aut postavených na platformě určené pro elektromobily (MEB) a i v tomto případě dojde na SUV, jak ukázala studie I.D. Crozz.

Doporučujeme: Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW

Představitelé automobilky během tiskové konferenci zdůraznili, že T-Roc není převlečená Škoda Karoq. Je to takový malý důkaz toho, jak velké množství crossoverů v poslední době přišlo na trh, takže se v tom i novináři už pomalu začínají ztrácet. Alternativou k Volkswagenu T-Roc by údajně měl být Seat Arona, i když ani tento příměr tak docela nesedí. Arona totiž vychází z Ibizy, T-Roc má velikostně i technicky blíže ke Golfu. Právě o třídu menším crossoverem bude T-Cross, plánovaný pro příští rok.

Volkswagen T-Roc-7 Volkswagen T-Roc je o trochu kratší než Golf a má také kratší rozvor, zároveň je ale širší a vyšší. V kontextu koncernových crossoverů jde o vůz, který je menší než Škoda Karoq nebo Seat Ateca, ale zároveň větší než Seat Arona. Čert aby se v tom vyznal

Německá novinka měří na délku 4234 mm, široká je 1819 mm, vysoká 1573 mm a její rozvor má hodnotu 2590 mm. Oproti Tiguanu je o 252 mm kratší, ve srovnání s Golfem je kratší o 117 mm, ale zároveň o 29 mm širší a o 81 mm vyšší. Rozvor náprav má T-Roc kratší o tři centimetry, současně je o sedm centimetrů delší ve srovnání s Polem. Základní objem zavazadelníku činí 445 l, po sklopení zadních opěradel získáte 1290 litrů.

Čtyři motory, čtyři výbavy 

Nabídka motorizací pro model T-Roc zahrnuje čtyři všeobecně známé možnosti. Základem je přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TSI (85/115 k). Komu to nestačí, ten může sáhnout po čtyřválci 1.5 TSI (110 kW/150 k), respektive po motoru 2.0 TSI (140 kW/190 k). V případě dieselů je k dispozici 2.0 TDI ve verzi 110 kW (150 k). Pohon všech kol lze pořídit na přání pouze v kombinaci se vznětovým motorem, stejně jako sedmistupňový automat. Zážehový dvoulitr je dostupný vždy jako předokolka s převodovkou DSG. Kompletní ceník najdete si můžete stáhnout zde.

Doporučujeme: Z nového VW Polo GTI se definitivně stal základní Golf GTI (první jízdní dojmy)

Zájemci mohou volit ze čtyř výbav. Nejdostupnější verzi pojmenovanou jednoduše T-Roc koupíte pouze se zážehovým tříválcem. Za pozornost stojí druhá úroveň Design, což je údajně specialita českého trhu. Výbava Style totiž vyžaduje dvoubarevnou karoserii (na výběr je bílá, červená, černá a hnědá střecha) a to by ne každému tuzemskému zákazníkovi mohlo vyhovovat. Proto české zastoupení přidalo právě výbavu Design. Vrcholné provedení Sport pak bezpečně poznáte podle červených brzdových třmenů nebo podle diodových rámečků v předním nárazníku, suplujících denní svícení i blinkry.

Volkswagen T-Roc-9 Volkswagen T-Roc-8 Volkswagen T-Roc-3 Volkswagen T-Roc-4

Už nejdostupnější provedení zahrnuje šestnáctipalcová litá kola, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko nebo dokonce systémy Front Assist a asistent pro udržování vozu v jízdních pruzích (Lane Assist). I nejlevnější T-Roc tak má vše, co k běžnému životu potřebujete. V rámci dalších výbav a příplatků si můžete dokoupit nejrůznější prvky od adaptivních tlumičů DCC přes adaptivní tempomat nebo sledování mrtvých úhlů až po displej na místě přístrojového štítu (verze Sport ho má ve standardní výbavě) nebo devatenáctipalcová kola.

První krátké svezení 

V rámci tiskové konference došlo také na první krátké svezení s verzí osazenou vznětovým motorem, automatem a pohonem všech kol, tedy s nejdražší možnou motorizací. Její cena začíná částkou 820 900 Kč. První dojem z vozu je ale jednoznačný. T-Roc jezdí dost podobně jako Golf. Zkrátka další menší koncernový model, žádné velké překvapení se nekoná.

Doporučujeme: Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG — Lídr třídy

Volkswgen T-Roc je jednoduše další odpověď na neustále rostoucí poptávku po crossoverech. Pokud z nějakého speciálního důvodu nechcete klasický hatchback, máte na českém trhu novou možnost. Jen si zcela upřímně nejsem jist tím, co přesně navíc T-Roc oproti Golfu přináší. Hlavním argumentem nakonec asi bude design, protože to je na poměry automobilky Volkswagen docela odvážně tvarované a na pohled atraktivní auto.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?