V chorvatské Rijece představili svůj první elektromobil. Je to naftová Škoda Octavia

přidejte názor
Autor: Redakce
  • V chorvatském městě Rijeka byl představen první elektromobil vyvinutý místními inženýry 

  • Vůz má na svědomí chorvatská rozvojová agentura Porin

  • Technicky jde o přestavbu staré naftové Škody Octavia Combi 

  • Škoda představila podobný vůz už v roce 2010

Elektromobily jsou podle některých názorů dopravními prostředky budoucnosti, takže jich neustále přibývá. Ne vždy ale jde přímo o nový vůz nějaké velké automobilky ve stylu Škody Vision E, realizovány jsou i menší projekty. Jeden takový byl nedávno oficiálně představen v Chorvatsku. Přesně řečeno v Rijece.

Doporučujeme: Vision E není první elektrická Škoda. Přečtěte si příběh Škody Eltra a Shortcut

Jde o výsledek přibližně roční práce tamní rozvojové agentury Porin. Proto je tento automobil prezentován jako „první elektromobil z Rijeky“. Zajímavé je, že se na projektu podílelo jen několik málo lidí. Jedním z nich byl jistý Teo Žikič, který zkušenosti s elektromobily získal u společnosti Rimac. Ano, přesně tahle automobilka stojí za modelem One, což je elektromobil schopný akcelerace z nuly na 100 km/h za 2,6 s, respektive z nuly na 300 km/h za 14,2 s.

Chorvatský staronový elektromobil ovšem bude mnohem skromnější. Jak už jste určitě poznali, jedná se pouze o přestavbu staré Octavie. Ta měla původně naftový motor, nově instalovaný elektromotor nabízí výkon 60 kW. V kombinaci s blíže nespecifikovanými akumulátory zvládne předělaná Octavia na jedno nabití až 100 km.

Doporučujeme: Nissan Leaf vyrazí na rally. Soutěžit bude s auty typu Fiat 126p Maluch

Kromě elektromotoru samotného byly údajně všechny nově instalované elektrické díly vyvinuty právě v rámci rozvojové agentury Porin v Rijece. Proto práce trvaly zhruba rok, ačkoliv samotná přestavba Octavie na elektromobil údajně zabere přibližně měsíc.

Rozvojová agentura Porin uvádí ve své tiskové zprávě také cenu přestavby. Ta je přibližně 12 tisíc eur. Kdyby se podobný vůz chytl a přestavby by se prováděly sériově, byla by cena nakonec nižší. Samozřejmě se počítá i s tím, že by se takto upravovaly i jiné modely. Zda se projekt nakonec dočká realizace, to se teprve uvidí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?