Poslední zhruba dva roky se vede proti dieselům jakási křížová výprava. Může za to především aféra s obcházením emisních norem, pro kterou se vžilo označení Dieselgate. Jak ale ukazují statistiky prodejů ojetých vozidel, zájemcům o ojetiny jsou nějaké emisní normy putna. Siesely kupují jako teplé housky v krámě.
Zatímco mezi registracemi nových vozidel mají diesely necelý 40% obchodní podíl a na benzinová auta připadá zhruba 60 % trhu, mezi ojetinami je to obráceně. Aféra Dieselgate neměla na prodej ojetých dieselů prakticky žádný vliv. Potvrzují to nejen prodejní statistiky bazaru Auto ESA, ale třeba také situace na jiných evropských trzích. Například postižené diesely pod kapotou vozů koncernu Volkswagen si cenu na trhu ojetin drží lépe než konkurenční vozy.
Doporučujeme: Ojeté diesely mohou vyjít draho. Benziňák s vyšší spotřebou je ve výsledku levnější
Češi vidí v ojetých dieselech především nízkou spotřebu paliva, což pravděpodobně vyváží všechna možná rizika spojená s provozem a údržbou složitého moderního turbodieselu. Už jsme si mnohokrát připomněli, že ojetý turbodiesel není zcela bezriziková koupě.
V některých obchodních kategoriích je podíl dieselů zcela dominantní. Například vozy kategorie SUV se v bazarech s benzinovým motorem skoro vůbec neprodávají (Auto ESA v tiskové zprávě uvádí, že podíl benzinových motorů v SUV tvoří jen 17 %), u MPV je podíl benzinu jen zhruba pětinový. Opakem jsou ale malé městské vozy, které mají diesel už z výroby jen vzácně.