Nová generace BMW X5, označovaná kódem G05, se dostala na internet už včera. Německá automobilka však veškeré doprovodné informace a materiály oficiálně zveřejňuje až nyní, takže si můžeme prohlédnout novou X5 modelového roku 2019 na kvalitnějších fotograficích. Všechny podobnosti jsme už psali včera v článku BMW X5 G05: Přečtěte si podrobné informace a prohlédněte si fotky nejnovější generace.
Shrňme si ale hlavní novinky. BMW X5 2019 má novou platformu a konstrukci podvozku s dvojitými lichoběžníky vpředu a multilinkem vzadu. Můžete si připlatit za uzávěrku zadního diferenciálu pro lepší schopnosti v terénu a pokud má X5 pneumatické odpružení, lze ji pro jízdu v terénu zvednout o 40 mm. Stejně jako u minulé generace je samonivelace vzadu standardem. Nově umí vyrovnávat i nerovnoměrné rozložení nákladu.
Doporučujeme: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d – Duel mastodontů
Vedle možnosti příplatku za uzávěrku diferenciálu vzadu a terénního režimu převodovky a systému xDrive se zvýšila i brodivost, a to až na půlmetrovou hloubku. Terénní charakter lze vedle výbavy xLine podtrhnout ještě speciálním balíčkem výbavy pro jízdu v terénu. Opakem je pak „sportovní“ provedení M Sport. Nové X5 nechybí za příplatek ani aktivní natáčení zadních kol.
Pod kapotou BMW X5 modelového roku 2019 najdeme prozatím jen tři motorizace. Respektive čtyři, ale nás se v Evropě přeplňovaný osmiválec 4,4 l ve verzi X5 xDrive50i netýká. Má parametry 340 kW (462 k) v 5200–6000 min-1 a 650 Nm v 1500–4750 min-1. Na 100 km/h akceleruje za 4,7 s a rozjede se na 250 km/h. Další benzinovou motorizací je řadový šestiválec 3,0 l ve verzi xDrive40i. Nabízí 250 kW (340 k) v 5500–6500 min-1 a 450 Nm v 1500–5200 min-1. Na stovku tento model zrychlí za 5,5 s a jede 243 km/h.
Zájemci o diesel mohou zatím vybírat ze dvou verzí třílitrového řadového šestiválce. Ta základní v modelu xDrive30d má výkon 195 kW (265 k) v 4000 min-1 a točivý moment 620 Nm v 2000–2500 min-1. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,5 s a jede 230 km/h. Na vrcholu je pak verze xDrive M50d se čtyřmi turby. Nabízí 294 kW (400 k) v 4400 min-1 a 760 Nm v 2000–3000 min-1. Na stovku zrychlí za 5,2 s a jede 250 km/h.
Doporučujeme: Retro: „Nová řada“ zachránila BMW od bankrotu a dostala značku na vrchol
Nová X5 má standardně přední LED světlomety, připlatit si lze za laserové adaptivní osvětlení. Myslelo se samozřejmě i na praktičnost. Sklopná opěradla zadních sedadel v poměru 40/20/40 zvyšují objem zavazadlového prostoru ze základních 645 litrů na maximálních 1860 litrů. Pokud jde o výbavu a koncepci interiéru, zajímavostí je, že X5 dále věří klasickým tlačítkům a otočným ovladačům. Na rozdíl od konkurence nenechává všechno na dotykových displejích.
BMW X5 2019 nechybějí ani moderní bezpečnostní a asistenční systémy, které se představily v jiných modelech. Zajímavostí je například schopnost samočinného vyjetí z parkovacího stání. X5 samozřejmě může mít i palubní internet a spoustu dalších funkcí. V prodeji se BMW X5 objeví ve třetím čtvrtletí, ceník zatím neznáme.
Všechny podrobnosti o novém BMW X5 2019 a jeho bohaté výbavě si můžete přečíst v opravdu obsáhlém press kitu: