BMW M3 a M4 mají meziplyny i analýzu driftu. Už je známá jejich cena

23.09.2020
přidejte názor
  • Mnichovská automobilka oficiálně odhalila nové BMW M3 a M4 včetně podrobných technických parametrů

  • V základním provedení dostanou šestiválec o výkonu 480 koní, v tom silnějším dokonce 510

  • Oba modely přibraly na váze přibližně 200 kilogramů

  • Manuální převodovka je připravena pro sedan i kupé, má funkci automatických meziplynů

  • Auta si užijí nadšenci do driftování, systém dokonce zvládne zanalyzovat jejich řidičský výkon

Už v úterý unikly na internet první fotografie nového BMW M3 a M4. Šlo o několik snímků, technické údaje ale byly kusé. Nyní mnichovská automobilka zveřejnila nejen obrovskou fotogalerii ostrého sedanu a kupé, ale i kompletní parametry a výbavu.

M3 i M4 se budou prodávat ve dvou variantách. Každou kupředu požene dvojitě přeplňovaný benzinový šestiválec. V základní verzi dosahuje výkonu 353 kW, tedy 480 koní, a točivého momentu 550 Nm od 2650 do 6130 otáček za minutu. Silnější varianta označená jako Competition má dokonce 375 kW (510 koní) a 650 Nm při 2700 až 5500 otáčkách.

Rychlý test Lexus RC F Track Edition:  Jiný, než se zdá
Přečtěte si také:

Rychlý test Lexus RC F Track Edition: Jiný, než se zdá

Základ se bude dodávat s manuální převodovkou, jež ale nabídne elektronicky ovládané meziplyny. I méně schopný řidič tak může vypadat jako zkušený jezdec. M3 i M4 v této verzi zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy. U varianty Performance vystřídala dvouspojkový automat osmistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. V tomto případě stovka nastane za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h, popřípadě za příplatek se posune na 290 km/h.

Méně vítanou novinkou je značný mezigenerační nárůst hmotnosti, přibližně o dvě stě kilo. M3 bez řidiče váží 1730, M4 pak rovných 1700 kg. Model M4 Coupé z roku 2014 měl přitom v příslušné kolonce technických údajů uvedeno pouhých 1497 kg.

Všechny varianty dostanou pohon zadních kol. Zhruba v polovině příštího roku se ale v nabídce objeví i pohon všech kol M xDrive. Ten bude fungovat jako na palubě BMW M5, kromě hladkého rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu nabídne i režim zadního pohonu. I modely se systémem xDrive by se tedy měly líbit zastáncům jízdy bokem.

Kabina dostala výrazné barevné provedení i dekory z uhlíkového vlákna
Na volantu nechybí klasická programovatelná tlačítka M1 a M2

Ostatně, na ně se myslelo ještě víc. Na palubě totiž najdou program M Drift Analyzer, který – jak název napovídá – bude ukládat data o provedeném driftu a navíc zhodnotí i jeho provedení a kvalitu. Řidič dokonce může sbírat boty za délku jednotlivých „slidů“ a tak si může připadat trochu jako v počítačové hře.

Srovnávací test BMW M135i xDrive vs. Mini JCW Clubman: Bez šesti tři sta
Přečtěte si také:

Srovnávací test BMW M135i xDrive vs. Mini JCW Clubman: Bez šesti tři sta

Pak je tu ještě funkce M Professional včetně aplikace M Laptimer, která je zase zaměřena na ty, kteří si užívají víkendovou jízdu na závodních okruzích. I ta bude sbírat podrobné informace a vyjádří je pak graficky. Okruhovou jízdu podpoří i specifickým zobrazením na head-up displeji.

Systém M Drift Analyzer bude řidiče podporovat v jízdě bokem

Jak budou BMW M3 a M4 vypadat, už odhalily fotografie. Za větší pozornost ale stojí kabina, která se bude od standardní „trojky“ a „čtyřky“ lišit v mnoha detailech. Na M sportovním volantu přibudou známá tlačítka M1 a M2 na rychlou volbu předvolených jízdních režimů. Ramena volantu i pádla manuálního řazení budou dekorovaná uhlíkovým vláknem. To se objeví i na dalších místech včetně přední vystouplé části sedáku.

Ostré stroje od BMW už znají i svou českou cenu, o které informoval server Auto.cz. BMW M3 by mělo být k mání za 2 233 400 korun, v ostré verzi Competition pak vyjde na 2 340 000 korun. BMW M4 je pak už jen o zanedbatelných 40 300 korun dražší.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?