Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Audi A6 Avant, Porsche Cayman GTS, Honda CR-V, Lotus Elan S3, Subaru BRZ

přidejte názor
Autor: Redakce

Při fotografování aut do časopisů vznikne spousta profesionálních snímků, z nichž pro mnohé už na omezeném prostoru tištěného periodika nezbude místo – na rozdíl od webu. Říkali jsme si, že je to škoda. V nové rubrice vám proto budeme nabízet obrazovou ochutnávku aut, která najdete v nejnovějším vydání magazínu auto motor a sport. (Vydává ho společnost Mladá Fronta, stejně jako Autobibli.) Snímky v následujících galeriích vznikly při výrobě AMS 12/2018, který najdete u všech dobrých prodejců tisku v nejbližších dnech.

Audi A6 Avant 50 TDI quattro

Nové Audi A6 Avant znovu ukazuje, že posílat kombi do důchodu by bylo předčasné. Po sedanu zdědilo všechny technické finesy a mimořádný komfort jízdy, díky příplatkovému natáčení zadní nápravy se pak zatáčkami protáhne agilněji, než by jeho velikost a hmotnost napovídaly. O kvalitě zpracování a materiálů nemá cenu mluvit, v tomto ohledu je Audi na samé špičce. Doladit by však potřebovalo spojení třílitrového TDI a osmistupňového automatu, který reaguje opožděně a působí spíše ospalým dojmem. To je ale jen malý kaz na téměř dokonalém voze.

Gumbalkan 2018

Slyšeli jste o podniku Gumbalkan? Že ne? Škoda, protože je dobrodružnější než profesionální soutěže. V podstatě jde o to, dojet do Transylvánie a zpět. S jedním háčkem, povoleny jsou pouze vozy do 25 000 Kč, tedy v podstatě vraky. My se na Rumunska vydali Volvem 940 a na stránkách auto motor a sportu se dočtete, co vše jsme zažili a jestli se náš vrak dostal po vlastní ose i zpět.

Honda CR-V

Honda se v případě nového CR-V rozhodla neměnit vítězný tým, od předchůdce se designem liší jen minimálně. Zato pod kapotou se děly věci: s dieselem již kompaktní SUV nekoupíte, do příchodu hybridu je jediným motorem testovaná zážehová patnáctistovka. S pohonem všech kol pak dostanete bezestupňový automat, který je oproti dřívější devítistupňové převodovce krokem zpět. Více zábavy si užijete s verzí s pohonem předních kol a manuálem. Obě ale nabídnou spoustu místa i komfortu.

Lotus Elan S3

Dostali jsme příležitost vyzkoušet legendární Lotus Elan, který mezi roky 1962 – 1973 psal historii sportovních aut. Ztělesňuje heslo zakladatele firmy Colina Chapmana, že s vysokým výkonem jste rychlí na rovince, zatímco s nízkou hmotností všude. Elan to ukázkově demonstroval tehdy i dnes, kdy na okresce zahanbí většinu moderních a mnohem silnějších aut. Skvělé věci prostě zrají jako víno a jízda s Elanem S3 je mimořádný požitek.

Porsche Cayman GTS

Porsche u modelů 718 nahradilo atmosférické šestiválce čtyřválcovými motory s objemem 2,0 a 2,5 litru. Vyzkoušeli jsme nejsilnější z nich, Cayman GTS, který oproti předchůdci posílil o 35 koní na celkových 365. Upřímně, jeho projev se šestiválci vyrovnat nemůže, to je ale jediná výtka, která k jinak úchvatnému stroji směřuje. Za jeho volantem se ocitnete v řidičském ráji a nebudete chtít vystoupit.

Subaru BRZ

Subaru BRZ zůstává i po čtyřech letech ultimativním strojem na zábavu. Pokud by vám to nestačilo, tak ještě intenzivnější zážitky slibují doplňky z programu STI. Výztuhy na karoserii a zavěšení spolu s kratšími drahami řazení skutečně dále zlepšují jízdní projev japonského kupé. Málokteré auto vám nabídne tak silné spojení s řidičem a na řeči, že jeho atmosférických 200 koní nejde, zapomeňte. Tak se má chovat klasické sportovní auto!

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?