Audi A6 Avant 50 TDI quattro
Nové Audi A6 Avant znovu ukazuje, že posílat kombi do důchodu by bylo předčasné. Po sedanu zdědilo všechny technické finesy a mimořádný komfort jízdy, díky příplatkovému natáčení zadní nápravy se pak zatáčkami protáhne agilněji, než by jeho velikost a hmotnost napovídaly. O kvalitě zpracování a materiálů nemá cenu mluvit, v tomto ohledu je Audi na samé špičce. Doladit by však potřebovalo spojení třílitrového TDI a osmistupňového automatu, který reaguje opožděně a působí spíše ospalým dojmem. To je ale jen malý kaz na téměř dokonalém voze.
Gumbalkan 2018
Slyšeli jste o podniku Gumbalkan? Že ne? Škoda, protože je dobrodružnější než profesionální soutěže. V podstatě jde o to, dojet do Transylvánie a zpět. S jedním háčkem, povoleny jsou pouze vozy do 25 000 Kč, tedy v podstatě vraky. My se na Rumunska vydali Volvem 940 a na stránkách auto motor a sportu se dočtete, co vše jsme zažili a jestli se náš vrak dostal po vlastní ose i zpět.
Honda CR-V
Honda se v případě nového CR-V rozhodla neměnit vítězný tým, od předchůdce se designem liší jen minimálně. Zato pod kapotou se děly věci: s dieselem již kompaktní SUV nekoupíte, do příchodu hybridu je jediným motorem testovaná zážehová patnáctistovka. S pohonem všech kol pak dostanete bezestupňový automat, který je oproti dřívější devítistupňové převodovce krokem zpět. Více zábavy si užijete s verzí s pohonem předních kol a manuálem. Obě ale nabídnou spoustu místa i komfortu.
Lotus Elan S3
Dostali jsme příležitost vyzkoušet legendární Lotus Elan, který mezi roky 1962 – 1973 psal historii sportovních aut. Ztělesňuje heslo zakladatele firmy Colina Chapmana, že s vysokým výkonem jste rychlí na rovince, zatímco s nízkou hmotností všude. Elan to ukázkově demonstroval tehdy i dnes, kdy na okresce zahanbí většinu moderních a mnohem silnějších aut. Skvělé věci prostě zrají jako víno a jízda s Elanem S3 je mimořádný požitek.
Porsche Cayman GTS
Porsche u modelů 718 nahradilo atmosférické šestiválce čtyřválcovými motory s objemem 2,0 a 2,5 litru. Vyzkoušeli jsme nejsilnější z nich, Cayman GTS, který oproti předchůdci posílil o 35 koní na celkových 365. Upřímně, jeho projev se šestiválci vyrovnat nemůže, to je ale jediná výtka, která k jinak úchvatnému stroji směřuje. Za jeho volantem se ocitnete v řidičském ráji a nebudete chtít vystoupit.
Subaru BRZ
Subaru BRZ zůstává i po čtyřech letech ultimativním strojem na zábavu. Pokud by vám to nestačilo, tak ještě intenzivnější zážitky slibují doplňky z programu STI. Výztuhy na karoserii a zavěšení spolu s kratšími drahami řazení skutečně dále zlepšují jízdní projev japonského kupé. Málokteré auto vám nabídne tak silné spojení s řidičem a na řeči, že jeho atmosférických 200 koní nejde, zapomeňte. Tak se má chovat klasické sportovní auto!