K nejpozoruhodnějším výkonům roku 2019 se až téměř na jeho konci zařadilo vytvoření nového světového rychlostního rekordu pro traktory se strojem JCB Fastrac Two.
Stroj JCB Fastrac One v červnu vytvořil rekord výkonem 166,7 km/h, ale jeho tvůrci nebyli s dosaženým výsledkem spokojeni. Proto tým mladých inženýrů JCB ze Staffordshiru připravil vylepšený JCB Fastrac Two. Na konci listopadu se spolu s motocyklovým závodníkem, mechanikem a televizní hvězdou, známou překonáváním nejrůznějších rekordů, Guyem Martinem vrátili na letiště Elvington Airfield aby lépe zhodnotili potenciál tohoto stroje. Letiště nedaleko Yorku za 2. světové války využívala RAF a dnes je oblíbeným místem rekordních jízd díky rovince dlouhé 3,09 km.
Pohání jej vznětový šestiválcový motor JCB DieselMax 672 7,2 l s přeplňováním turbodmychadlem. Pohonná jednotka byla vyvinuta ve spolupráci s techniky firmy Ricardo, kteří zvolili pro rozjezd dmychadlo s elektrickým pohonem a pro dosažení maximální rychlosti turbodmychadlo s velkým průměrem pro dosažená velkého tlaku s rychlým náběhem. Motor, který využívá software Riccardo Ignite, nyní poskytuje největší výkon 1000 k (735 kW) a maximální točivý moment 2500 N.m při 3500/min. Převodovka je šestirychlostní přímo řazená ZF. Na rozdíl od sériového traktoru, který má pohon všech kol, byla u rekordního stroje poháněna jen zadní kola.
Velmi lehké šasi (480 kg) sice koncepčně vychází ze standardního podvozku JCB (kde má hmotnost 750 kg), ale bylo kompletně navrženo u firmy GKN a vyrobeno v její prototypové dílně GKN Structures. Výsledkem je snížení hmotnosti o 25 % a velmi nízká poloha těžiště.
V oddělení GKN Wheels byla navržena a vyrobena speciální kola 12x18“. Geometrie závěsů a řízení včetně spojů zůstaly jako u standardního stroje Fastrac, který při hmotnosti 8,5 t s motorem o 280 k dosahuje největší rychlost 80 km/h, nicméně byly použity optimalizované pružiny a tlumiče s cílem minimalizovat vibrace ve velké rychlosti. Rovněž byl pozměněn vzduchokapalinový brzdový systém.
Proti stroji Fastrac One se podařilo dále snížit hmotnost o 10 % pod hranici 5 t a podstatně se zlepšila aerodynamika. Na jejím vyladění spolupracovali technici JCB s odborníky firem Williams Advanced Engineering a Ricardo s měřením v aerodynamického tunelu týmu F1 Williams a počítačovým modelováním proudění CFD s využitím virtuální reality se softwarem Ricardo Vectis.
Pro rekordní jízdu byl traktor vybaven ochranným rámem kolem prostoru řidiče v souladu s předpisy FIA pro rekordní vozidla (byť zde kategorie traktorů neexistuje), závodní sedadlo má šestibodové bezpečnostní pásy a stroj dostal bezpečnostní nádrž se zdvojenými stěnami.
Guy Martin se strojem JCB Fastrac Two vytvořil nový světový rekord, zapsaný do Guinessovy knihy rekordů, s průměrem ze dvou jízd opačným směrem 217,569 km/h, přičemž v jedné jízdě dosáhl rychlost 247,418 km/h!