BMW bude platit majitelům plug-inů, aby jezdili více na elektřinu

BMW Points
Zdroj: BMW
  • Mnichovská automobilka chce motivovat majitele svých plug-in hybridních modelů k většímu využívání elektrické jízdy

  • Počet ujetých kilometrů čistě na elektřinu bude zapisovat do aplikace

  • Řidiči tak budou sbírat body, které potom mohou proměnit za kredit na nabíjení

Plug-in hybridní auta se obvykle chlubí velmi nízkou spotřebou a emisemi. Ty jim vycházejí do tabulek i proto, že umožňují ujet desítky kilometrů čistě na elektřinu. Takové auto se pak například v Česku nominuje na ekologickou značku EL spojenou s řadou výhod. Nicméně je už jen na majiteli, kolik jeho vůz opravdu spotřebuje.

Už před dvěma lety zjistil výzkum společnosti Miles Consultancy, že si řada evropských majitelů koupila plug-in hybridní vůz jen proto, že vyšel levněji. Zvýhodnění nebo naopak penalizace podle nominálních emisí CO2 v některých zemích totiž dramaticky ovlivňují koncovou cenu aut pro zákazníky. Poté řidiči se svým nabíjecím hybridem často jezdili, jako by byl poháněn jen běžným spalovacím motorem, a o nabíjení se vůbec nestarali. Výsledkem byla samozřejmě vysoká spotřeba a emise, které rozhodně ekologicky zaměřenému vozu neodpovídají. Navíc, podle zjištění ADAC, mají i správně používané plug-iny v reálném provozu dvakrát vyšší spotřebu.

Nová Škoda Octavia RS 2020 může být i plug-in hybrid. Kdo chce ale skutečné RS, ten bude volit TSI (první dojmy)

Takovému jednání chce nyní předcházet BMW. Mnichovská automobilka představila nový program pro majitele plug-in hybridních modelů, nazvaný BMW Points. V jeho rámci se bude zaznamenávat každý ujetý kilometr, kdy se auto pohybovalo čistě na elektřinu. Za jeden kilometr dostane jeden bod. Majitel vozu uvidí počet bodů v aplikaci My BMW.

Specialitou je ještě elektrická jízda v takzvané eDrive zóně, za kterou dává BMW dvojnásobný počet bodů. Jde o oblast, kterou určilo samo BMW jako vhodné místo pro jízdu bez lokálních emisí. Pomocí takzvaného geofencingu automaticky u plug-in hybridního vozu aktivuje elektrický jízdní režim. Děje se tak v 94 vybraných městech Rakouska, Švýcarska, Nizozemska, Belgie, Francie, Norska, Švédska a Velké Británie.

Za 1250 kilometrů 10 eur

Po dosažení určitého skóre bude možné body proměnit na kredit, který poslouží k dalšímu dobíjení. BMW tak prakticky zaplatí řidiči elektřinu. Za 1250 bodů dostane kredit v hodnotě 10 eur, tedy asi 273 korun, za 3000 bodů mu bude připsáno 25 eur (684 Kč) a za 5800 bodů 50 eur (1367 Kč). Kredit bude možné uplatnit u všech dobíječek, které akceptují službu BMW Charging.

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test

„Digitální služba BMW Points odměňuje řidiče plug-in hybridních vozů, kteří jízdou čistě na elektřinu snižují spotřebu paliva, emise CO2 a emise hluku v městském provozu, a tím přispívají ke zvýšení kvality života v městském prostředí. Inovativní bonusový program zvyšuje motivaci řidičů pravidelně nabíjet vysokonapěťovou baterii, aby co nejintenzivněji využívali aktuální řadu plug-in hybridních modelů,“ píše BMW v tiskové zprávě.

Mnichovská automobilka spustila program BMW Points zatím v Německu, Nizozemsku nebo Belgii. Další trhy by ale měly v nejbližších měsících následovat.

BMW bude platit majitelům plug-inů, aby jezdili více na elektřinu
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 8 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: