Ženeva 2018: Audi A6 vypadá dobře, i s těmi falešnými výfuky

  • Audi A6 přináší o třídu níž techniku luxusního sedanu A8

  • Všechny motorizace jsou hybridní

  • Na rychlé verze S6 a RS6 se zatím čeká

Také nová generace Audi A6 se podrobněji představila už před autosalonem, ale stejně je to pro automobilku důležitá událost a nový model přilákal v Ženevě hodně pozornosti. Na první pohled vypadá důstojně a dynamicky. Při bližším zkoumání jsme ale odhalili komický laciný detail. Falešné zaslepené koncovky výfuku na verzi 50 TDI působí skoro až trapně. Nejnovější Audi A6 naštěstí nabízí spoustu důvodů, proč mu tenhle lapsus odpustit. Hlavně technických.

Audi A6 (6)
Chromované rámečky kolem falešných koncovek výfuku jsou jen ozdoba, alespoň u dieselu
Audi A6 (8)
Zakrytování výfuků má zřejmě nějaký důvod. Nicméně na Audi A6 jsou důležitější jiné věci

Osmá generace Audi A6 měří na délku 4939 mm, široká je 1886 mm a vysoká 1457 mm. Je tedy o 7 mm delší, šířka se zvětšila o 12 mm a výška naopak o 2 mm klesla. Vrcholná verze dostane HD Matrix LED přední světla využívají pět diodových linek coby denní svícení. Na výběr bude 14 odstínů karoserie, přičemž sedm je nových. Nabídka disků zahrnuje velikost až 21 palců s pneumatikami o rozměru 255/35.

Doporučujeme test ojetiny Audi A6 gen. C6 (typ 4F) má silné stránky, ale i nemálo rizik

Zájemci o benzinovou verzi si nemohou vybírat. Pro ně je připraven šestiválec 3.0 TFSI, naladěný na 250 kW (340 k) a 500 Nm. Toto provedení zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,1 s a zvládne maximálně 250 km/h, protože ho dál nepustí omezovač. Podobné dynamické parametry nabídne dieselový šestiválec 3.0 TDI s parametry 210 kW (286 k) a 620 Nm. U něj automobilka slibuje spotřebu 5,5 až 5,8 l/100 km.

Sáhnout budete moci také po slabší verzi naftového šestiválce (45 TDI) naladěné na 170 kW (231 k) a 500 Nm. Základem pak bude čtyřválec 40 TDI (150 kW/204 k a 400 Nm). Všechny motorizace jsou částečně hybridní – motor je doplněn o malý generátor, sloužící zároveň jako startér. Díky tomu může nová A6 jet pouze setrvačností v rychlostech 55 až 160 km/h, respektive umí vypnout motor při zastavování už při rychlosti 22 km/h. Toto řešení má ušetřit až 0,7 litru paliva na 100 km.

Veškeré podrobnosti o Audi A6 najdete v už dříve zveřejněném press kitu:

Otevřít tiskovou zprávu

Ženeva 2018: Audi A6 vypadá dobře, i s těmi falešnými výfuky
Ohodnoťte tento článek!
4.32 (86.45%) 31 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

  1. Ty falešný koncovky jen snižují kvalitu vozů je to fakt směšný čekal bych to spíš u někoho kdo se pokouší o tuning ale je u sériového vypadá to moc lacině hlavně když jde kouř pak úplně jinudy

  2. No já se přiznám,že auta tolik nestuduji, ale ted si budu kupovat nový kousek a ty falešný výfuky u aut mě šokovaly. To jsem netušil, že je to teď běžná praxe. Chtěl jsem Mercedes E a náhodou jsem uviděl taky ty fake výfuky, je to mazec, že to dělají i premiové značky.Jak laciná Čína,ale zaplatit prémiově. Přiznám se, že já si auto s falešným výfukem nekoupím,připadal bych si trapně pokaždé, když bych do něj lezl.Asi je to blbost, ale prostě to tak cítím.

  3. Dimitrij Ivanov: velice inteligentní názor. Děkujeme za komentář ke článku:-D

    Falešné výfuky u takového auta, jako je A6 je opravdu smutný. Už divné mi to přijedu u Škody Octavia RS v naftě, ale tady je to opravdu bída. Pamatuji si pár generací zpět, kdy dva plnohodnotné koncovky výfuky měla Audi6 i na nejslabší verzi 2,0TDI.
    Tyto koncovky z WV Passatu sem nepatří. Ale každý máme svůj názor a vkus…. stejně jako pan Ivanov

  4. dlho som si myslel že ak ma pohon v názve HYBRID tak spotreba klesá o cca 25%
    ale 0.7 litra? .. to nebude ani MILD Hybrid… tuším v tom nejaký ofuk …

PŘIDAT KOMENTÁŘ: