Bzzučení pokračuje: Volkswagen I.D. Roomzz chce konkurovat Tesle Model X

Dr. Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of Volkswagen Aktiengesellschaft, presented the newest member of the ID. Family: the Volkswagen ID. ROOMZZ Showcar.
  • Koncept VW Roomzz bude v sériové podoběvícemístné elektrické SUV

  • Místo chromu sází na efektní osvětlení

  • V prodeji má být už za dva roky 


Sbírka elektrických konceptů Volkswagen sjednocená pod označením I.D. se opět rozrůstá. Po hatchbacku I.D., sedanu I.D. Vizzion, crossoveru I.D. Crozz, bugině I.D. Buggy a busíku I.D. Buzz Volkswagen představil na autosalonu v Šanghaji velké elektrické SUV s názvem I.D. Roomzz. Na délku měří 4915 mm, šířka činí 1890 mm a výška je 1760 mm, to vše na rozvoru 2965 mm.

Volkswagen ID. ROOMZZ Showcar
S délkou bezmála pět metrů se I.D. Rommz řadí mezi velká rodinná SUV
Volkswagen ID. ROOMZZ Showcar
Grafiku zadního osvětlení lze měnit přes aplikaci v chytrém telefonu

Volkswagen I.D. Roomzz stojí na modulární platformě MEB, stejně jako ostatní koncepty I.D. a například i Škoda Vision iV. Právě díky ní se chce VW během následujících let stát dominantním výrobcem elektromobilů. Roomzz vypadá na poměry konceptů velmi realisticky. Výrazným prvkem je příď bez vstupních otvorů vzduchu s diodovými světly, které plynule přecházejí do rovněž diodami tvořené masky. Logo VW je podsvícené. U sériových koncernových elektromobilů má jít o příplatkovou výbavu.

Volkswagen stupňuje své elektrické plány: E-mobilita prý nemá žádnou alternativu

Za povšimnutí stojí nástavba na střeše. Skrývá dva LIDARy, které mají umožnit provoz v autonomním režimu úrovně 4. Na zádi zaujmou světla, táhnoucí se po celé šířce vozu, jejich grafiku je možné měnit díky aplikaci v chytrém telefonu.

Volkswagen ID. ROOMZZ Showcar
Každou nápravu roztáčí jeden elektromotor. Volkswagen slibuje zrychlení 0-100 km/h za 6,6 sekundy a dojezd 450 km

Koncept Roomzz pohánějí dva elektromotory. Každý má na starost jednu nápravu a dohromady disponují systémovým výkonem 306 koní. S 82kWh baterií má vůz dojezd 450 km dle metodiky WLTP, se 150kW rychlonabíječkou je možné akumulátor dobít na 80 procent kapacity během půl hodiny. Zrychlení na 100 km/h zabere 6,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Elektromobily potřebují kobalt. Těží ho v Africe děti, které pracují v otřesných podmínkách

Vnitřek je samozřejmě konceptuálně divoký. Čtyři samostatné sedačky v produkční verzi nebudou, ale už teď víme, že sériové provedení nabídne sedm sedadel ve třech řadách.

První vůz řady I.D. se na běžné silnice vydá již během letošního roku. Předobjednávky kompaktního hatchbacku mají být spuštěny začátkem května. Další vozy dle vzoru konceptů I.D. budou uváděny na trh v následujících letech.


Bzzučení pokračuje: Volkswagen I.D. Roomzz chce konkurovat Tesle Model X
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: