Toyota Yaris GR Sport: Náhrada za Yaris GRMN vypadá slibně, ale je to hybrid s eCVT

  • Toyota naváže na Yaris GRMN provedením GR Sport 

  • GR Sport má některé úpravy shodné s GRMN, ale postrádá kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku 

  • Verze GR Sport bude dostupná pouze v kombinaci s hybridním pohonem, což znamená přítomnost „bezstupňové“ převodovky eCVT

  • Yaris GR Sport se představí v Paříži, kde bude k vidění také Yaris Y20 připomínající 20. výročí tohoto modelu

Yaris GRMN vyvolal docela velké pozdvižení. V dnešní době není příliš zvykem, aby automobilka vzala obyčejný lidový model a přestavěla ho na téměř závodní speciál. Tím spíš, aby to udělala automobilka zaměřená na hybridy. Ale stalo se a zájem byl nemalý. Celá série čítající 600 exemplářů byla rychle rozprodána. Jestli vám Yaris GRMN utekl, možná by vás mohla zajímat novinka v podobě verze GR Sport. Některé modifikace jsou shodné s GRMN. Jenže pohon zde zajišťuje hybridní ústrojí.

V úpravě má opět prsty Gazoo Racing. Stejně jako v případě GRMN se technici soustředili hlavně na podvozek. Nechybí tlumiče Sachs Performance, světlá výška byla snížena o 11 mm a změn se dočkala také zadní náprava. Od GRMN si GR Sport bere také pneumatiky Bridgestone Potenza RE50. Ty jsou obuté na sedmnáctipalcových litých kolech připravených speciálně pro tohle provedení.

Součástí GR Sport jsou rovněž úpravy designu typu černé masky chladiče, jiného zadního nárazníku nebo červených detailů. Interiér slibuje sportovní sedadla nebo volant převzatý z Toyoty GT86. O motoru Toyota mlčí, což má svůj důvod. Toho se totiž žádné změny nedotkly.

Yaris GR Sport bude dostupný výhradně v kombinaci s hybridním ústrojím založeným na benzinovém čtyřválci o objemu 1,5 litru. A to je špatná zpráva. Hybrid v Yarisu nabízí výkon 74 kW (100 k) a je vždy spojen s vysoce nesportovní „bezstupňovou“ převodovkou eCVT. Škoda, že Toyota nesáhla alespoň po atmosférickém čtyřválci 1.5 VVT-iE. Tenhle motor je totiž výborný sám o sobě, má velmi dobrou manuální převodovku (steně jako vyšší výkon i nižší hmotnost) a ke sportovnímu charakteru se rozhodně hodí víc.

Doporučujeme: Má se Octavia bát? Toyota Corolla Touring Sports má prý více místa vzadu a lepší podvozek

Yaris GR Sport se představí na nadcházejícím autosalonu v Paříži, kde bude k vidění také edice Yaris Y20. Ta připomíná dvacáté výročí od představení první generace, které také proběhlo na autosalonu v Paříži. Pro Toyotu jde o celkem důležitý moment. Za těch uplynulých dvacet let se Yaris propracoval až na pozici nejprodávanější Toyoty v Evropě.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: