Testy Euro NCAP prověřily osm novinek. Propadák se nekonal, Karoq ale nezazářil

  • Další kolo bariérových testů Euro NCAP prověřilo osm novinek na trhu

  • Kromě jiného došlo také na novou Škodu Karoq 

  • Žádné překvapení se nekoná, všech osm aut dostalo maximální pětihvězdičkové hodnocení 

  • Karoq z těchto osmi ale rozhodně není nejlepší 

Na světě jsou výsledky dalšího kola testů Euro NCAP, v rámci kterého bylo prověřeno celkem osm nových modelů. Žádného překvapení jsme se tentokrát nedočkali, protože všechny testované automobily dostaly maximální možné pětihvězdičkové hodnocení.

Jmenovitě prošly testy Euro NCAP modely Volvo XC60, Citroën C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Volkswagen T-Roc, Volkswagen Polo, Seat Arona a Škoda Karoq, která bude pro českého čtenáře zřejmě nejzajímavější. Protože jde o modely zavedených automobilek, dá se říci, že pět hvězd pro ně bylo povinností.

Vzájemné podrobnější hodnocení se ale liší, což dokazuje přiložená tabulka:

Ochrana dospělých osob Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy
Citroën C3 Aircross 85 % 82 % 64 % 60 %
Mitsubishi Eclipse Cross 97 % 78 % 80 % 71 %
Opel Crossland X 85 % 84 % 62 % 57 %
Seat Arona 95 % 80 % 77 % 60 %
Škoda Karoq 93 % 79 % 73 % 58 %
Volvo XC60 98 % 87 % 76 % 95 %
Volkswagen Polo 96 % 85 % 76 % 59 %
Volkswagen T-Roc 96 % 87 % 79 % 71 %

Z té je dobře vidět, že mezi aktuálně testovanými automobily byl Karoq spíše horší. Ochrana dospělých osob 93 % rozhodně není špatná, jenže lepšího výsledku dosáhly všechny modely s výjimkou Citroënu a Opelu. Za ochranu dětí získal Karoq 79 %, přičemž to je z této osmičky druhý nejhorší výsledek. Za ochranu chodců obdrželo nové mladoboleslavské SUV vůbec nejnižší známku (73 %) a u asistenčních systémů to bylo předposlední místo, když méně než 58 % dostal pouze Opel.

Je zajímavé, že všichni koncernoví sourozenci dopadli lépe, ačkoliv třeba Arona i Polo jsou menší. Velmi vysoké hodnocení získalo Volvo, které si na bezpečnosti zakládá. Za pozornost ale stojí také nové Mitsubishi a jeho ochrana dospělých osob hodnocená na 97 %.

Videa z testů všech modelů najdete níže:

Testy Euro NCAP prověřily osm novinek. Propadák se nekonal, Karoq ale nezazářil
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Karoq rozhodně nebyl nejhorší v ochraně chodců! A vůbec celý článek se nese v jakémsi dehonestačním duchu….Něco jako “Všichni zazářili, jen Karoq nezazářil”

  2. No, pokud vidim procenta za ochranu osob, tak to ma Kqaroq hodne dobre – zvlast ve srovnani s vyrazne drazsim Volvem to je super. Takze velmi pekne vysledky. No a to Polo ci Arona? Nechtel bych v tom sedet, kdyz to nekam vleti – tam by me nejaka papirova procenta moc neutesila. A asistencni systemy? Nevim jestli je to zrovna tenhle test ale v nejakem mu sebrali body za to, ze uz v zakladu nema system pro udrzovani jizdniho pruhu ale ma ho jen za priplatek. No dobra, u nas, kde tech dalnic zas tak neni, to je urcite velky problem. 🙂 Takze i ten, co to za cely rok nevyuzije by za to mel zaplatit? A smysl je jaky – rozumny clovek za volant unaveny nesedne a jestli se nekdo utahany spolehne na kontrolni system tak je to spis proti bezpecnosti. A diky vyssi cene se dost lidi rozhodne pro nejakou levnejsi variantu – taky super krok za bezpecnost. Cele je to o tom, ze tyhle testy je treba cist s rozumem. Nejsem nijaky fanda Karoqu ale tady ty ostatni celkem valcuje.

  3. Tak ted jsem si dal tu praci a podival se primo na vysledky testu ADACu. A je to tak, oni davaji body za kazdou kravinu. karoq nemel na testovanem vozidle Lane Assist – smula. 🙂 A taky po prekroceni rychlosti speed limiter jen p9ska, kdezto Volvo zacne samo od sebe brzdit. A ochrana chodcu? Maji tam obrazek zon a podle barev je to Volvo rekl bych vic cervene nez Karoq. No, vyborne srovnani, auto o pul tuny tezsi a jednou tak drahe je v tom podstatnem jen o malo lepsi. Tak tomu se da naprosto seriozne rici, ze Karoq je spise horsi. 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ: