- Vyjímatelný akumulátor usnadňuje nabíjení
- Kompaktní rozměry a nízká hmotnost řeší starost s parkováním
- Nízké pořizovací i provozní náklady ušetří konto
–
- Malá kolečka se trápí s nekvalitním povrchem
- Pro dva dospělé není sedlo dost velké
Zatímco u velkých elektrobiků se výrobci pořád trápí s neřešitelnou trojčlenkou a nemohou sladit do ideálního poměru hmotnost, dojezd a cenu, skútry s bateriemi místo nádrží už se zvesela hemží ulicemi. Své by o tom mohli vyprávět obyvatelé asijských metropolí, ale ani u nás není bezhlučné vozítko žádnou raritou. Není divu, když takové šikovné a pohledné přibližovátko jako Yadea C-Line pořídíte za sumu srovnatelnou s nejlevnějšími benzinovými modely a následné náklady na provoz jsou pak podstatně nižší.
Pokud váš denní nájezd nepřesáhne 50 km, stačí každý večer vytáhnout akumulátor zpod sedla a na noc ho doma připojit k nabíječce – na účtu za elektřinu to ani nepoznáte – a parkovat skútr můžete i mimo dosah sítě. Vlastně téměř kdekoli, protože místa moc nepotřebuje a díky muší váze ho snadno vystrkáte i třeba do kočárkárny. Na ulici před kanceláří udělá dost parády, cestou z práce hodíte pod sedlo tašku s nákupem a přitom ani nemusíte pokaždé hledat klíček po kapsách – stačí ho mít prostě někde u sebe. Jediné, na co je třeba myslet, jsou malá kolečka. Hlubším kanálům se proto raději obloukem vyhněte.
Yadea C-Line je ideální volbou pro každého, kdo nechce ráno budit děti nebo sousedy, špinit si pravidelně ruce pistolí s Naturalem či mu prostě jenom dělá dobře pocit, že zachraňuje planetu. Výkon motoru a kapacita akumulátoru limitují jeho akční rádius na městské aglomerace, ale využití najde i na venkovské chalupě či chatě, v depu při okruhových dnech nebo na dovolené jako záruka mobility v garáži obytného vozu.
Foto: David M. Bodlák
Cena testovaného skútru: 44 990 Kč
| Technické údaje | Yadea C-line |
|---|---|
| ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
| Rozvor (mm): | - |
| Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): | - |
| Zdvihy pérování vpředu/vzadu (mm): | - |
| Úhel krku řízení (°): | - |
| Pneumatika vpředu | 3.00 - 10 |
| Pneumatika vzadu | 3.00 - 10 |
| Hmotnost (kg): | 62 |
| Dojezd (km): | 50 |
| PODVOZEK | |
| Rám: | ocelový |
| Zavěšení vpředu: | teleskopická vidlice |
| Zavěšení vzadu: | dvě tlumící jednotky |
| Brzdy vpředu: | dvoupístkový třmen, Ø 170 mm |
| Brzdy vzadu: | bubnová |
| MOTOR | |
| Konstrukce: | elektromotor |
| Zdvihový objem válců (cm3) | - |
| Nejvyšší výkon (kW/min-1): | 1,2/- |
| Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | - |



