Detailní cenové srovnání: Škoda Octavia Combi 2020 vs. Ford Focus vs. Hyundai i30 a tři další auta

  • Nová Škoda Octavia Combi své konkurenty přerůstá délkou, rozvor má ale téměř nejkratší

  • Zatím nejdostupnější verze s výbavou Ambition a motorem 1.5 TSI o výkonu 150 koní stojí minimálně 639 000 Kč

  • „Cena od“ je vysoká, ale když Octavii srovnáte s konkurenty, většinou si vyšší cenovku obhájí

  • Nejblíže Octavii je Ford Focus Kombi. Dokáže nabídnout v podstatě to samé za stejné peníze, ale přidá více výbavy

  • Mimochodem, nechcete místo nové Octavie raději Superb? 

Škoda Octavia nejnovější čtvrté generace se už na českém trhu prodává. Zatím je k dispozici pouze s omezenou nabídkou výbav i motorů a výhradně s karoserií kombi. Nejlevnější varianta aktuálně stojí 639 000 Kč. Můžete vybrat, zda si za tyto peníze koupíte zážehový čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), nebo dáte přednost dieselovému dvoulitru, ovšem s výrazně nižším výkonem (85 kW/115 k). Vzhledem k tomu, že se bavíme o „ceně od“, může vypadat nová Octavia na první pohled jako drahá. Jenže při srovnání s konkurenty si obvykle vyšší cenu obhájí.

Co tedy za více než 600 tisíc aktuálně získáte? Především pořádný kus auta. Octavia Combi na délku mezigeneračně narostla zhruba o dva centimetry, takže už tak velký automobil je dnes ještě o něco větší. Ve srovnání s konkurenty, kteří jsou běžně řazeni do nižší střední třídy, je Octavia nejdelší. Přesvědčit se o tom můžete v následující tabulce.

Tabulka: Základní rozměry Škody Octavia Combi 2020 a srovnání s konkurenty 

Rozměry Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm)
Škoda Octavia Combi 4689 1829 1468 2686
Ford Focus Kombi 4668 1825 1494 2700
Hyundai i30 Kombi 4585 1795 1475 2650
Peugeot 308 SW 4585 1804 1472 2730
Renault Mégane Grandtour 4626 1814 1449 2712
Toyota Corolla TS 4650 1790 1435 2700

I když je Octavia Combi čtvrté generace opravdu velká, všimněte si, že v rámci kategorie rozhodně nevyniká délkou rozvoru. Z našich vybraných konkurentů je s hodnotou 2686 mm dokonce druhá nejhorší. Jenže jak jsme se přesvědčili třeba ve větším srovnávacím testu kombíků nižší střední třídy, delší rozvor ještě automaticky neznamená více místa ve druhé řadě. Octavia pak láká opět na obří zavazadelník. Kombi nabízí v základu 640 litrů, což je hodnota, na jakou ostatní nedosáhnou. I když třeba Focus Kombi se základním udávaným objemem 635 litrů rozhodně na novou Škodu moc neztrácí.

Škoda Octavia IV do detailu: Prohlédněte si s námi novou generaci českého bestselleru

Obecně se navíc zdá, že právě Focus má k nové Octavii nakonec nejblíže. A to nejen co do vnějších rozměrů a prostoru uvnitř, ale také co do nabídky motorizací a cen. Ne každé kombi nižší střední třídy totiž může mít benzinový nebo dieselový motor o výkonu 110 kW. Ale k tomu se ještě dostaneme. Nejprve si pojďme říci, co vlastně Octavia v „základní“ výbavě nabízí.

Výbava Ambition rozhodně není chudá

Důvodem, proč aktuálně začíná nová Octavia daleko za hranicí 600 tisíc, je kromě jiného poměrně bohatá výbava. Levnější varianta Ambition totiž obsahuje v zásadě vše důležité od litých kol,přes dvouzónovou klimatizaci až po asistenční systémy včetně detekce chodců a cyklistů, hlídání jízdních pruhů nebo digitálního přístrojového štítu.

Seznam vybraných prvků výbavy Ambition
16″ litá kola, kůží potažený volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, el. okna, dvouzónová automatická klimatizace, systém detekce únavy, Lane Assist, Front Assist (vč. detekce chodců a cyklistů), digitální přístrojový štít, diodová světla, centrální zamykání, multimediální systém Swing s osmipalcovou obrazovkou

Navíc za 15 tisíc dostanete paket Ambition Plus, který přidá výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívání předních sedadel, mlhová světla a zadní parkovací senzory. Za navigaci se u výbavy Ambition připlácí 19 800 Kč. Základní ceny Octavie následují níže, kompletní ceník si můžete stáhnout zde.

  • Škoda Octavia Combi 1.5 TSI (110 kW), manuál, Ambition, 636 900 Kč 
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (85 kW), manuál, Ambition, 636 900 Kč
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (110 kW), automat, Ambition, 731 900 Kč 

Škoda Octavia Combi 2020 vs. Ford Focus Kombi

Než dorazí na trh noví přímí koncernoví soupeři pro Škodu Octavia Combi, bude tím nejbližším podle všeho pořád ještě relativně nová generace Fordu Focus. Velikostně jde totiž o podobné auto a navíc v jeho nabídce najdete i motory o shodném nebo podobném výkonu.

  • Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (110 kW), manuál, Titanium, 611 900 Kč – levnější o 25 000 Kč oproti Škodě Octavia Combi 1.5 TSI
  • Ford Focus Kombi 1.5 EcoBlue (88 kW), manuál, Titanium, 643 900 Kč – dražší o 7000 Kč oproti Škodě Octavia Combi 2.0 TDI (85 kW)
  • Ford Focus Kombi 2.0 EcoBlue (110 kW), automat, Titanium, 733 900 Kč – dražší o 2000 Kč oproti Škodě Octavia Combi 2.0 TDI (110 kW)

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Ceny Fordu Focus Kombi ve výbavě Titanium jsou prakticky stejné, výbava samotná je ale přece jen bohatší než u Škody. Ta sice má v základu digitální přístrojový štít, ale u Fordu dostanete navíc:

Dojezdovou rezervu, mlhová světla, přední a zadní parkovací senzory, navigaci, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bezklíčkové odemykání a startování nebo inteligentní omezovač rychlosti.

Zároveň je potřeba dodat, že aktuálně u Fordu běží akce, díky které lze Focus pořídit s výraznou slevou (47 000 Kč u 1.5 EcoBoost 110 kW a 100 000 Kč u 2.0 EcoBlue 110 kW), takže může vycházet oproti nové Octavii ještě lépe. Stávající akční ceny platí do konce prosince.

Škoda Octavia Combi 2020 vs. Hyundai i30 Kombi

Hyundai i30 je výrazně levnější než nová Octavia, ale také podstatně menší. A už teď má ve srovnání se Škodou užší nabídku motorizací. Zážehový a vznětový motor o výkonu 110 kW vůbec nenabízí. V případě benzinové verze se aktuálně základní Octavii blíží provedení 1.4 T-GDI naladěné na 103 kW (140 k). U dieselů se i30 Kombi s mladoboleslavskou novinkou potkává motorem 1.6 CRDi o výkonu 85 kW (115 k). Silnější alternativou je pouze stejná jednotka naladěná na 100 kW (136 k).

  • Hyundai i30 Kombi, 1.4 T-GDI (103 kW), manuál, Style, 449 990 Kč – levnější o 186 910 Kč oproti Škodě Octavia Combi 1.5 TSI
  • Hyundai i30 Kombi, 1.6 CRDi (85 kW), manuál, Style, 459 990 Kč – levnější o 176 910 Kč oproti Škodě Octavia Combi 2.0 TDI (85 kW)

Při srovnání Hyundai i30 Kombi vs. Škoda Octavia Combi tak v zásadě stojíte před rozhodnutím, zda pořídit novější, větší a modernější vůz, nebo se spokojíte s něčím menším, co je ale podstatně levnější a co nabízí velmi bohatou výbavu. Pravda, Hyundai vám dá systém detekce chodců pouze za příplatek a digitální přístrojový štít k dispozici není, ale jinak má vše, co Octavia ve výbavě Ambition a ještě spoustu věcí navíc. Konkrétně jde o:

Dojezdovou rezervu, mlhová světla, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný volant, parkovací senzory vpředu i vzadu a automatické přepínání dálkových světel.

Škoda Octavia Combi 2020 vs. Peugeot 308 SW

Francouzský kombík je podobným případem jako Hyundai. Přestože Octavii překonává třeba v délce rozvoru, uvnitř je menší a nenabízí se s tak výkonnými motory. Nejsilnější zážehová jednotka má v případě kombi výkon 96 kW (130 k), u dieselů si můžete vybrat mezi výkony 74 a 96 kW (100 a 130 k). Ten slabší se prodává pouze se základní výbavou Active.

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi EAT8 v dlouhodobém testu: Jak rychlý je diesel s AdBlue?

V zásadě tak opět stojíte před rozhodnutím, zda dáte přednost větší a novější Octavii, která bude v případě zážehového motoru také rychlejší, nebo zda se spokojíte s menším a lépe vybaveným kombi.V případě dieselu získáte za menší peníze i výkonnější motor.

  • Peugeot 308 SW, 1.2 PureTech (96 kW), manuál, GT Line, 472 000 Kč – levnější o 164 900 Kč oproti Škodě Octavia Combi 1.5 TSI
  • Peugeot 308 SW, 1.5 BlueHDi (96 kW), manuál, GT Line, 532 000 Kč – levnější o 104 900 Kč oproti Škodě Octavia Combi 2.0 TDI (85 kW)

Výbava GT Line představuje vrchol nabídky pro Peugeot 308 SW, takže nepřekvapí, že je naprosto kompletní a oproti dražší Octavii Combi Ambition má spoustu věcí navíc, i když nenabízí digitální přístrojový štít. Navíc bez příplatku dostanete:

17″ litá kola, automatické přepínání dálkových světel, přední a zadní parkovací senzory, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, navigaci, kovové pedály a sportovní prvky vnější karoserie.

Škoda Octavia Combi 2020 vs. Renault Mégane Grandtour

Renault je obecně známý zajímavými cenami a potvrzuje to i srovnání Mégane Grandtour s novou Octavií Combi. Nabídka motorizací je zde bohatší než v případě i30 nebo 308 SW, takže se Mégane dokáže svými cenami přiblížit nové Škodě mnohem více než oba dva zmínění konkurenti.

  • Renault Mégane Grandtour TCe 160 (118 kW), automat, GT-Line, 606 900 Kč – levnější o 30 000 Kč oproti Škodě Octavia Combi 1.5 TSI
  • Renault Mégane Grandtour BlueDCi 150 (110 kW), automat, GT-Line, 653 900 Kč – levnější o 78 000 Kč oproti Škodě Octavia Combi 2.0 TDI (110 kW)

Mégane Grandtour je tedy levnější. A rozdíl by mohl být ještě větší. U Renaultu totiž aktuálně běží akce, kdy můžete získat slevu 40 000 Kč a dalších 40 000 Kč při výkupu starého vozu. Uvedené ceny jsou standardní ceníkové. Navíc nejsilnější zážehový motor lze koupit také s manuální převodovkou, což znamená úsporu dalších 52 000 Kč. Záměrně jsme ale vybrali provedení s automatem, aby bylo vidět, že za cenu Octavie s manuálem můžete koupit Mégane s automatickou převodovkou a ještě stále ušetřiíte.

Nová Škoda Octavia prošla testy Euro NCAP bez zaváhání. U nás prodávaná auta ale budou ještě trochu lepší

S výbavou to ale není tak jednoduché. GT Line sice nabídne navíc 17″ kola, zadní parkovací senzory nebo bezklíčkové odemykání, ale třeba hlídání jízdních pruhů schází, stejně jako digitální přístrojový štít (Mégane má velký displej s možností volby různých zobrazení, ale verze srovnatelná s Octavií dorazí až později). Celkově Renault podle tohoto teoretického srovnání působí jako zajímavá alternativa pro ty, kteří chtějí vůz s podobnou výbavou a podobnými motory, jako nabízí nová Octavia, ale zároveň chtějí ušetřit.

Škoda Octavia Combi 2020 vs. Toyota Corolla TS 

Porovnání Octavie Combi a Corolly Touring Sports je mimořádně zajímavé, protože Toyota Škodu zcela míjí co do nabídky motorizací. Čistě spalovací možnost je zde pouze jedna, zážehový motor 1.2 Turbo (85 kW/116 k). Zbytek tvoří hybridy. Jinak řečeno, přímou alternativu k Octavii s motorem 1.5 TSI (110 kW) u Toyoty nehledejte. Hybridní jednotky by ale mohly být teoreticky považovány za alternativu k dieselům.

  • Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid (90 kW), automat, Comfort, 619 900 Kč – levnější o 17 000 Kč oproti Škodě Octavia Combi 2.0 TDI (85 kW)
  • Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid (135 kW), automat, Comfort, 694 900 Kč – levnější o 37 000 Kč oproti Škodě Octavia Combi 2.0 TDI (110 kW)

Hybridní Toyoty nabízejí zajímavé argumenty pro koupi. Ve srovnání s oběma verzemi naftové Octavie slibují vyšší výkon a současně nižší cenu, přičemž i výbava Comfort je oproti Ambition bohatší. Navíc oproti Škodě dostanete:

Mlhová světla, automatické přepínání dálkových světel, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, adaptivní tempomat, čtení značek nebo navigaci.

Test Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid: Svižná alternativa, která pořád nesedne každému

Kromě toho vám slabší z hybridů rovnou dá také automatickou převodovku, což se může hodit. Na druhou stranu ne každému bude vyhovovat bezstupňový automat a hlavně hybrid kvůli vyšší hmotnosti ne vždy fakticky nenabízí lepší dynamiku. Slabší Corolla TS zvládne sprint na 100 km/h za 11,1 s, v případě základní naftové Octavie Combi to je 10,4 s i s manuálním řazením. Silnější hybridní Corolla TS je ale přece jen při akceleraci na 100 km/h rychlejší (8,1 s vs. 8,8 s). Maximální rychlost je ovšem omezená na 180 km/h, zatímco silnější naftová Škoda se rozjede až na 222 km/h. Hybridní pohonné ústrojí znamená také kompromis v oblasti velikosti zavazadelníku a schopnosti tahat přívěs.

Nechcete raději Superb? 

Nová Octavia se dostala ještě blíže modelům střední třídy než dříve. I kdybyste chtěli třeba Renault Talisman Grandtour, pořád si budete muset oproti Octavii Combi docela hodně připlatit, nicméně třeba srovnání se Škodou Superb přece jen zajímavé je. Pokud se totiž spokojíte s karoserií liftback, která také nabízí obří zavazadlový prostor, pak budete potřebovat na variantu s motorem 1.5 TSI (110 kW) ve výbavě Ambition 694 900 Kč, což znamená, že si budete muset připlatit jen 58 tisíc. Ještě zajímavější je to pak u naftového provedení s motorem 2.0 TDI (110 kW). To je totiž na rozdíl od Octavie v případě Superbu dostupné i s manuálem a ve výbavě Ambition taková varianta stojí 744 900 Kč. A to znamená příplatek jen 13 tisíc. Na Superb lze navíc u prodejců často získat zajímavé slevy, což o nové Octavii alespoň zpočátku asi platit nebude.

Detailní cenové srovnání: Škoda Octavia Combi 2020 vs. Ford Focus vs. Hyundai i30 a tři další auta
Ohodnoťte tento článek!
3.5 (69.42%) 225 hlas/ů

51 KOMENTÁŘE

  1. Autor jaksi přehlédl, že Ford má už spousty let trvalé akční ceny a uváděný Focus ve výbavě Titanium tak nestojí 611900 Kč, ale 564900 Kč.

        • Zkoušel jsem to 3x – ani ťuk (Auto Lukáš) naposled mi na argument, že Focuse combi ve srovnatelné výbavě koupím o 30 tisíc levněji než Fábii Combi, řekli cituji:” Ale pane, tohle je Škoda, na ni se stojí pořadník”.
          Na Civica jsem dostal 50 tisíc z akční ceny, na Astru K 15 % + výbavu a střešní nosiče (a to byla v roce 2016 horká novinka), na Merivu 15 %. Kolega na Tiguana dokonce 17 % a jiný kolega na Scalu dostal povinnou výbavu zdarma 🙂 Takže, kde je ta sleva?

  2. Sade nasadila cenu a chyta prvni hejly, kteri budou chtit delat ramena na souseda v dedine. Divne prefoukla Sade Chcala za tyhle penize? Moc pekne srovnani, diky za nej, davam 5/5.

  3. Plácání jako vždy. Nevím jak umíte smlouvat, ale já jsem u koncernu dostal vždy výraznou slevu. Naposled před půl rokem.

  4. Je smutné že Škoda už není lidové vozítko pro české lidi..Kvalita je dobrá , cena nadsazene nedostupná a proto ani neni divu že stály zakaznici odcházeji ke konkurenci…já taky Japonske SUV 2019 tak jak pánove píšou, domluvite se na cene i výbavě tak proč zase tvrdohlavou ŠKODU…

  5. Tak třeba u Hyundai i30 jste opomenuli další dvě podstatné věci na rozdíl od škody (a koncernu):
    1. má multilink ve všech verzích, tj zadní náprava tolik nedrnčí a neodskakuje!
    2. má poctivý ČTYŘVÁLCOVÝ motor 1.4, narozdíl od škodováckých mrzáků 1.0 tříválec, 1.5 příležitostný DVOUVÁLEC!

    • Ty jsi tedy myslitel. Firmy si asi kupují Škodovky, aby se jim ve firmách kazily a měly s tím firmy starosti. Se prober. Kupují Škodovky pro jejich robustnost a vysoké nájezdy. Mnoho firem už velmi rychle vystřízlivělo z Hyundaiů ve firemních flotilách. V některých městech se například městská policie trápí s Hyundaii. Mimo vše jiné žerou i trávu okolo cesty, spotřeba jako hrom.

    • Otazka neni odkdy je, ale do kdy byla. Prvni generace novodobe Octavie byla uvnitr hodne mala a dvojka na tom nebyla o moc lepe. Puvod v Golfu se nezaprel. U treti generace se Skoda snazila Octavii prezentovat jako auto o tridu vyssi, coz ji ne vsichni zbastili. A ctvrta generace je zase o neco vetsi. Tady uz je v primem porovnani s i30 opravdu videt rozdil ve velikosti.

    • Octavka vzdycky patrila do nizsi stredni jako i30,Megan,Golf,Ceed,Astra,ci Mazda3. Ve stredni je pak treba Superb,i40,Talisman,Passat,Kia Optima nebo Mazda6

  6. Metrové převisy vepředu i vzadu!!! Z hlediska bezpečnosti paráda. Z hlediska zábavy na okreskách totální propadák, kde rychlejší a bezpečnější bude i Dacia Sandero….:) To zase bude omotaných Ochcávek okolo stromů…..:)

  7. i30 muze byt taky s 1.0T trivalcem.Jinak pravda i30 v zakladu viceprvek,autom prepinani dalkovych,drzeni v pruhu ci autonom.krizove brzdeni.Navic generacne i30 trochu ztraci,uz je to skoro ctyri roky stary model.

    • No to automatické přepínání dálkových u Hyundaie bych raději jako nějaké plus moc neprezentoval. Vůbec to nefunguje spolehlivě. Na matrix světla od Audi to třeba vůbec nezareaguje, až když Hyundaie probliknu dálkovými, tak to přepne. Opravdu nechápu to násilné cpaní těchto systémů do křápů z nižších tříd jen za cenu toho, že pak mají tento systém pouze podle názvu. Zkoušeli jsme to se sousedem za absolutní tmy, jen dě auta proti sobě a reaguje to tak, že to nereaguje. Soused to reklamuje, v hyundaii si s tím neví rady, není tam co nastavit, když to prostě nefunguje.

  8. Po X osobních aut jsem dostal novou služební Ochcavku 2018 Tdi za nějakých 560tis..Za rok jízdy výměna předních stahovacek… repráku, ložiska, hlavní displej,komptesor klimy… nepočítám ošoupany volant od slunce, vrzání čalounění dveří a když člověk pustí na full tu srandovní audio sestavu, tak koukám kolem sebe co vše chrastí.
    Jízdní vlastnosti nákupního kombíku ,no když s ním jedu rovně,tak to ujde jinak za ty prachy bych si to osobně nikdy nekoupil…mohu si ho odkoupit,ale za ty prachy si koupím hodnotnější ojetinu,kterou nejezdí kde kdo a nestojí u každého paneláku.. Když to porovnám z jakoukoliv ojetinou kolem 300tis tak vše co jsem měl bylo o x lvl někde jinde..jako služební a na stavbu když teď stavím ujde ..jinak nikdy víc…kdyby slevili o 2kila tak možná..

    • Ve firmě máme najednou koupeno 9 octavií 2018 Tdi. Od ledna 2018. Každá má pouze 1 svého řidiče, nestřídají se. 8 Octavií jezdí naprosto v pohodě, mají nalítáno okolo 130 – 150. tisíc km. Obchodní zástupci. 1 Octavia – problémy, tu geometrie, tu vlnovec, tu chladič od klimy.
      Nakonec zjištěno, že člověk, co s ní jezdí s ní jezdí jako dement. Přifrčí po dálnici, žene to, sjede z dálnice, zastaví ve firmě a hned vypne motor. Takže docela chápu vaše poruchy. Srovnání několika aut ve firmě je dostatečný vzorek.

  9. Octavia je u nás podle “odborníků” najlepší auto na světě. Skutečnost je jinde a po 300 tis. km je to auto do šrotu. Pořizovací cena je však mezi největšími.

  10. Už delší dobu nechápu proč si češi stále kupují předražené šunty od škodovky,
    zřejmě to budou ti hloupější co pořád chodí po demonstracích proti Babišovi.

  11. U mého nového ceeda přepínání dálkových světel funguje naprosto perfektně. Nikdo za celou dobu na mě ani jednou neprobliknul, auto vidí vůz před sebou už z dálky tak vypne. To samé i když se k někomu blížím. Blížím se k vesnici, městu a senzor dálková světla vypne.

  12. Není rovnou lepší napsat článek, že Škoda je nejlepší a jít pracovat rukama a vytvářet užitečnější hodnoty?

  13. Takže chlapi, když se všichni tak vyznáte, tak jaké auto z MPV a kombíků byste mi doporučili? Nedám za to víc jak 250 a ideálně do 4 let staré. Které s důrazem na cena vs výkon, minimálně poruch, dobré jízdní vlastnosti. díky Dana

  14. Jen opravím – Nová Octávia není nejdelší – viz Astra ST – má přes 4,7m. Je teda delší o 1,3 cm, což je nic, ale přesnost je přesnost.

  15. A doplním, že uvedený Peugeot 308 SW má o 20 l větší zavazadelník, takže opět chyba (?) v textu.

  16. Automatické přepínání dálkových světel není a nebude nikdy schopno nahradit lidské oko. Když se na horizontu objeví např. kamion, nejdříve vidím malá obrysová světla co má nad oknem, pak se objeví teprve potkávací světlomety. Mezitím moje automatické přepínání svítí řidiči do obličeje dálkovými. To už ale kamioňák pouští světelnou rampu z mlhovek, a já oslepen havaruji v do stromu.
    Auto hoří, rodina umírá, pes umírá, strom umírá…. . To je idilka a pokrok zároveň.

    Moje zkušenost s automatickým přepínáním dálkových světel u Opel Combo Life 2019.

    • uz mam i30 pres dva roky a nikdy na me nikdo nezablikal. Me pripada tahle technologie docela vymakana.U i30 to reguje i na koncova svetla auta predemnou nebo v dalce osvetlenou ulici. Nekdy mi to nechtene preplo i pri odrazu z dopravni znacky.

  17. Nudné auto…předražené přeceňované..jsou lepší auta už jen francouzské auta jsou o třídu více….a toto levný wv bych nechtěl ani zadarmo

PŘIDAT KOMENTÁŘ: