Sourozenec Škody Enyaq Coupé iV má po premiéře. Na scénu přichází Volkswagen ID.5

  • Nový Volkswagen ID.5 je prvním elektrickým SUV/kupé německé značky 

  • Základ vychází z ID.4, kvůli jinak zpracované zádi ale novinka nabídne lepší odporu vzduchu a méně prostoru pro hlavu zadních cestujících 

  • Kromě běžných variant bylo představeno také sportovní provedení GTX

  • Prodej Volkswagenu ID.5 bude zahájen na jaře příštího roku 

Řada elektrických modelů Volkswagen ID dostává po hatchbacku ID.3 a crossoveru ID.4 dalšího člena. Německá automobilka oficiálně představila ID.5. Novinka vychází z ID.4, navíc ale přidává prvky kategorie kupé. Volkswagen o ID.5 mluví jako o svém prvním SUV/kupé vybaveném elektrickým pohonem. Na českém trhu se „pětka“ začne prodávat na jaře příštího roku.

Technikou Volkswagen ID.5 nepřekvapí. Jako základ opět posloužila dnes již dobře známá platforma MEB, kterou používá také Škoda Enyaq iV nebo Audi Q4 e-tron. Rozvor náprav 2766 mm je shodný s ID.4, s délkou 4599 mm přerůstá ID.5 svého staršího sourozence o 15 mm. Tento nárůst mají na svědomí jinak zpracované nárazníky. Kromě běžných verzí byla rovnou představena také sportovní varianta GTX nabízející atraktivnější design a dvojici motorů o celkovém výkonu 299 koní.

Elektrický Volkswagen ID.4 nejde v Číně vůbec na odbyt. Může za to kravata a košile

Volkswagen bude nabízet model ID.5 pouze s větší kapacitou akumulátoru (77 kWh) zajišťující pro všechny dostupné motorizace dojezd kolem 500 km. Kromě vrcholného GTX mohou zájemci sáhnout po variantách pouze s jedním elektromotorem. Ta slabší nabídne výkon 174 koní a točivý moment 310 Nm, ta silnější pak disponuje parametry 204 koní a 310 Nm. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h, GTX zvládne o 20 km/h více.

Vnější design následuje ID.4, což logicky platí také o interiéru. Kvůli svažující se střeše ke zmenšení prostoru pro hlavy zadních cestujících o 12 mm. Zavazadelník nabízí v základním uspořádání 549 l, tedy o 6 litrů více oproti ID.4. Po sklopení zadních opěradel dostanete celkový objem 1561 l. V případě původního crossoveru to je 1575 l.

Automobilka vyzdvihuje kromě jiného třetí generaci software s vylepšeným hlasovým ovládáním a možností aktualizace na dálku. Samozřejmostí je zástup asistenčních systémů a počítá se také s využitím systému Car2X, kdy si budou kompatibilní automobily mezi sebou předávat informace týkající se například nebezpečných situací nebo nehod. Tímto způsobem bude vůz sledovat své okolí ve vzdálenosti 800 m.

Příchodem ID.5 příval koncernových elektromobilů samozřejmě nekončí. Brzy bude následovat také Škoda Enyaq Coupé iV nebo elektrický ID.Buzz. Jeho podobu Volkswagen poodhalil právě během prezentace nového ID.5.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: