Škoda předvádí svá auta ve hře pro virtuální realitu. Vyzkoušeli jsme ji

26.08.2020
přidejte názor
Autor: Jan Čermák
  • Škoda Time Machine je název nové hry pro virtuální realitu s brýlemi Oculus Quest

  • Hráč postupně řídí deset vozů napříč historií automobilky, době odpovídá i prostředí

  • Ke hře je k dispozici i volant z 3D tiskárny, ke stažení je zdarma stejně jako hra

Projet se historií jedné z nejstarších automobilek světa. To je cíl nové hry Škoda Time Machine, která prezentuje vybrané klasické i nové modely značky napříč 125 lety. Hráči se svezou prvním modelem Voiturette A, nechybí třeba Škoda 1000 MB, Favorit, Octavia první generace a poslední koncept Vision iV, který po oficiální premiéře plánované na příští týden vystřídá elektromobil Enyaq.

Hra je dostupná pro bezdrátové brýle Oculus Quest. Jejich majitelé si ji mohou zdarma stáhnout. Ti, kteří brýle nemají, pak mohou vyzkoušet jízdu v muzeu Škody v Mladé Boleslavi. Tam budou mít rovněž k dispozici volant, do kterého se nasazují ovladače Oculusu. Majitelé brýlí si ho mohou vyrobit na 3D tiskárně.

Jak nám automobilky předvádí auta v době koronaviru? Zalepená a s odstupem
Přečtěte si také:

Jak nám automobilky předvádí auta v době koronaviru? Zalepená a s odstupem

Během krátké prezentace jsme si hru vyzkoušeli na vlastní kůží. Ve virtuálním prostředí je vidět volant, hráč ale auto vidí z ptačí perspektivy. K dispozici není brzda ani plyn, auto pouze zrychluje a zpomaluje tím, že najíždí na zrychlovací nebo zpomalovací pruhy. Brzdí ho i nabourání do zdi. Za necelé čtyři minuty se hráči v rukách vystřídá postupně deset aut a s nimi i deset volantů a deset prostředí.

Jednoduché, na jedno zahrání

Hra působí svěže, nejde ale samozřejmě o žádný simulátor. Virtuální auta pouze mírně mění své reakce na otáčení volantem nebo rychlost podle dané doby. Některým vozům je věnován možná až krátký úsek hry, třeba se Škodou 1000 MB bychom rádi jeli déle než jen pár desítek sekund. Je ale zřejmé, že se na krátkém časovém úseku musí dostat na všechny.

Na konci je ještě možné zapsat své skóre pod automaticky vytvořeným jménem, které si hráč akorát musí zapamatovat. A to je vše. „Byla to výzva vytvořit hru, která bude zábavná a první zahrání a zároveň se příliš nepočítá s tím, že j hráč bude zkoušet vícekrát. Očekáváme, že bude lidi bavit hlavně při návštěvě muzea,“ řekl Robin Pultera, šéf agentury Brainz Immersive, která hru vyvíjela.

Dovnitř vozu se hráč neposadí, modely jsou ale detailní
Dekorace okolního prostředí vždy odpovídá době daného vozu

Na softwaru pracovalo 15 lidí po dobu zhruba pěti měsíců. Hra požívá engine Unity, vývojáři pak naprogramovali i jednu zajímavou možnost – zatímco hráč v brýlích řídí, ostatní mohou jeho jízdu pozorovat na vedlejší obrazovce nebo na plátně z jiných úhlů pohledu. Tím si víc užijí tématické prostředí, ve kterém se vozy pohybují.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?