Škoda Fabia 2018: TSI s filtrem pevných částic, diodová světla a sledování mrtvých úhlů

  • Škoda v předstihu odhalila facelift modelu Fabia

  • Výrazně byla pozměněna přední část 

  • S modernizací končí dieselové motory. Nová Fabia nabídne výhradně litrové zážehové tříválce 

  • Motory TSI dostanou filtr pevných částic

  • Do prodeje modernizovaná Škoda Fabia zamíří ve druhé polovině roku 

Ženevský autosalon se stane dějištěm světové premiéry modernizované Škody Fabia. Jak je v dnešní době zvykem, až do začátku března čekat nemusíme, mladoboleslavská automobilka svou novinku odhalila v předstihu. Už teď si tedy můžeme prohlédnout první oficiální fotografie. K dispozici jsou zároveň také podrobnější informace.

Doporučujeme: Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit

Škoda Fabia i po modernizaci zůstává na starší platformě – na rozdíl od koncernových sourozenců v podobě Seatu Ibiza a Volkswgen Polo, kteří už stojí na platformě MQB. Modernizace výrazněji pozměnila přední část, kde najdeme novou masku chladiče a především nově tvarovaná světla. Ta mohou být vůbec poprvé u této modelové řady diodová. Technologii diod využívají také přepracované koncové svítilny, čímž jsme v podstatě změny designu vyčerpali. Za zmínku stojí snad ještě nově tvarované disky. Na přání si budete moci pořídit ke své Fabii kola o průměru až 18 palců.

Pohled do interiéru Škoda zatím v oficiálních materiálech nenabídla. Pouze slibuje upravený přístrojový štít, jiné dekory, nové dvoubarevné vzory čalounění a případně také USB porty ve druhé řadě sedadel pro dobíjení různých chytrých zařízení.

Doporučujeme: Studie Vision X ukazuje podobu malého SUV značky Škoda. Nepřipomíná vám něco?

Motory se nemění, končí ovšem tříválcový diesel 1.4 TDI. Fabia se tedy bude nadále vyrábět pouze s litrovými zážehovými tříválci, kdy dva jsou atmosférické (44 kW/60 k, 55 kW/75 k) a dva přeplňované (70 kW/95 k a 81 kW/110 k). Obě verze motoru 1.0 TSI dostanou v rámci modernizace filtr pevných částic.

Součástí faceliftu Škody Fabie je rovněž rozšířená nabídky asistenčních systémů. Do Fabie si zájemci budou moci objednat systém hlídání mrtvých úhlů, automatické přepínání dálkových světel nebo upozornění na přijíždějící dopravu při couvání do ulice. Prodávat se omlazená Škoda Fabia začne ve druhé polovině letošního roku.

Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Škoda Fabia 2018: TSI s filtrem pevných částic, diodová světla a sledování mrtvých úhlů
Ohodnoťte tento článek!
3.24 (64.84%) 62 hlas/ů

25 KOMENTÁŘE

    • Neskutečný,tak koukám,že Škoda se vrací zpět v čase :-)) Ať si tenhle super motor vs.EU ekologie strčej do pr.ele….neponaučitelný hovada a EU limity….Hnus a hnůj a nic jinýho,dát do benzínovýho chrchla 1.0L ještě kurvidlo značky filtr pevných částic 🙂 tak kdo si tohle koupí je u mě magor a nic jinýho…..než aby udělali pořádnej atmosférickej motor,kterej nebude mít tolik škodlivin jako 1.0 L motor,tak do něj raději daj DPF kvůli zkurvenejm emisím,který tenhle zkurvenej motor vytváří….Škoda=SHIT! Další důvod,proč si tenhle EU hnůj nekoupit!

      • DPF = diesel particel filtr, velký a neustále používaný a drahý
        Fabia má OPF = Otto particel filtr, malý, málo používaný a levný.

        Všechny motory to budou mít. Jedině nepřímo vstřikované motory to nebudou mít, což vlastně už je také po skromnu.

        Kupte si co chcete a jezděte s čím chcete. Všechny auta jsou stejné….

  1. Copak auto, ale ten motor – úžasný tříválec. Pamatuji dobu kdy se Škodovka chlubila s motorem HTP s jeho high torque ( rozuměj hovno to pojede) a jak to bude úžasné auto – taky jeden v rodině máme – stojí za h….. a těch oprav. Ostatně ráno si jeden majitel HTP pochvaloval jak je to HTP úžasné, kolik už ujel km a pravda po dálnici nejede víc jak 100 km. Takže si troufám být generálem před bitvou a myslím, že za 5 , 6 let po tomto motoru neštěkne ani pes tak jako dnes poHTP.

  2. Škodovka mě minimálně 3x do roka utvrzuje v tom,že si jí nikdy nekoupím,svými “úžasnými”motory……….namažte si ty svý kafemlejnky na prsa.Mám Fiata grande 1,9 JTD 96Kw,ůžasný………18OO ot.-130KM/H spořeba 5,5l.Tak by mě zajímalo,kolik tenhle fantastickej motor 1,0TSI žere při 130KM ,já to tipuji tak na 10L,motor motor stejně otáček jak turbo a co když si tam sednou 4 figury jako jsem já(110Kg)tak se při rozjezdu asi ohne klika.
    a lidi to kupujou jak protržený……………

      • Jo jasně to bych chtěl vidět, možná tak z kopce. Mám škodováckou 1,4 a žere to 10-12l/100km. Moje další auto nebude škodovka o tom jsem přesvědčenej.
        Teď to jsou tříválce, zítra to budou dvouválce, potom jednoválce a nakonec v tom budou běhat křečci.

        • 1,2 v golfu při 130km/h točí taky těch 2700 a spotřeba dle počítače mezi 5,8 – 6,4.
          Ono by to chtělo taky trochu rozšířit obzory a nežít v minulosti. Doby 1,4 mpi, kdy to asi vydrželo, ale nejelo to a žralo, jsou už za námi.

          • 140km/h a cca 2500 ot. … spotřeba dlouhodobě 5,3-5,4l (aktual nesleduju) … Golf mk5 2.0 tdi 4mot. … v 1.2 TSI mk7 při stejném stylu jízdy jezdím bez jedné desetinky za 7l … tah a síla končí u toho TSI někde ve 100km/h … nějak se s tím autem prostě nemůžu sžít … ten dvoulitr byť je o tolik starší je prostě daleko lepší (najeto má 591 tis.) 😀 ale jen tak na crckání do města by mi asi to 1.2 stačilo 🙂

          • Michal: Proč ale porovnáváte dvoulitrový diesel a maloobjemovým turbobenzínem?

        • Nevim. Nemělo by to žrát tolik. Já jezdím Feldou krátkou – 1.6 MPI a žere to kolem 6,5-7 v zimě max 8. Jezdím denně 50 Km tam a 50 Km zpět – 40 procent dálnice — jo a v 5ti lidech. Spotřebu měřím pomocí Fuelia už tak rok a půl…. Kámoš má Fábii sedan 1.4 MPI a žere mu to tak podobně..

    • havran77 a co kdy se ti vyjebal motor u Fiatu? ty Fiaty maj a budou mit vzdy poruchy a Fiata bych si nikdy nekoupil jedine starsi typy nez nove 🙂

  3. Mám 14 let starou Fabii s motorem 1,2 HTP. Po dálnici klidně i více než 160. Minimální náklady na opravy. Žádnou větší a hlavně dražší závad u jsem neměl.

  4. Tak to raději rok starou Fabii s 1.2 TSI 81 kw, než thóhoto třínohého psa s DPF. Přidejte ještě AdBlue a asi opravdu potopíte ještě víc prodej aut s těmito motory

  5. Mám škoda Fabia combi 1.2 tsi 63kw r. v. 11 měsíc 2010. dlouhodobý průměr v létě 5,9 zima 6,4 nejezdím rychle kolem 100 -110 km/h max. denně do práce 13km tam a 13 zpět.

  6. me zas sere ze pracanti musej poslouchat sefy at tam davaj motory trivalce ale pokynem od EU a emisii to at si strcej tyhle ty pravidla ja chci motory s vicema valcu a ne aby se ty valce sly dolu 🙁 kde jsou ty casy ze se vyrabeli pekna auta s vicema valcu hm ja mam starou Skodu 125L jo ma to jen 4valce ale tohle to auto nikdy nedal za novejsiho krapa co se ted vyrabi 🙂 to radci bych si kupoval stara auta nez nova hm

    • Tak to blahopřeji k vlastnictví vozu s „vícema válců“. To musí po dálnicích jen svištět. A ten objem. O tom se fakt může dnešním vozům jen zdát.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: