Tahle stará Škodovka dostala pohon 4×4 a turbomotor z Audi TT. Staví ji v Anglii

  • Britští nadšenci se rozhodli zkřížit Audi TT se starou škodovkou

  • Ze Škody 130L pochází karoserie, podvozek je od Audi

  • Motor 1.8 Turbo 20V zůstal vpředu, stroj má pohon všech kol

Co se stane, když spojíte techniku Audi TT 1.8 Turbo quattro se Škodou 130L? To nám nyní ukazují nadšenci z Velké Británie, kteří mají evidentně spoustu volného času a také spoustu volných prostředků. A především šikovné ruce. Máme tak další přírůstek do naší galerie škodovek se šílenými motory.

Práce na projektu začaly už na Velikonoce roku 2016. Jako základ posloužila trochu zanedbaná Škoda 130 L z roku 1988 (v Británii se prodávala pod označením Estelle) a Audi TT první generace s motorem 1.8 Turbo, pohonem quattro a manuální převodovkou, které bylo vyřazeno z provozu. Zatímco stará škodovka poskytla karoserii, z Audi byla použita celá podlahová plošina a hnací soustava.

Doporučujeme: Škoda „120“ je legenda. Spoustu lidí naučila řídit

Motor má výkon 220 koní, takže pomalé auto to rozhodně nebude. V přiložené galerii si můžete prohlédnout, že navařit karoserii staré škodovky na platformu Audi TT rozhodně není jednoduché, zvláště když je karoserie Škody 120/130 značně užší. Neobešlo se to bez rozšíření blatníků a také vyztužení karoserie.

Práce finišují, ale ještě nejsou hotové. Na škodovku čeká hlavně kompletní interiér. Celý proces přestavby včetně aktualizované fotodokumentace můžete sledovat na fóru briskoda.net.

Tahle stará Škodovka dostala pohon 4×4 a turbomotor z Audi TT. Staví ji v Anglii
Ohodnoťte tento článek!
4.46 (89.12%) 125 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

  1. Kdo znal Kláska, se stodvácou s motorem z TT se svezl už někdy v roce 2003, pak přišel do auta pětiválec z S2/MTM 😉

  2. pekna prace, hodne se s tim museli nadrit, hlavne prestavovat motor jinde, nez byl koncepcne delanej. To meli radeji poradne opravit to TT a verim, ze by to melo nesrovnatelne lepsi jizdni vlastnosti.

  3. Oni motor jinam nepřestavovali, prostě uřízli karoserii na TT a položily tam karoserii ze Škodovky tudíž i jízdní vlastnosti budou stejné jako v TT jen ve velké rychlosti bude znát jinej odpor vzduchu 🙂

  4. hnusné a o ničem. Škodárna byla hrozný křáp, ale jedna věc na ní byla super – motor vzadu. Přestavět to na asi nejnudnější platformu na světě nevím proč. To měli radši opravit ten origoš a vytunit klasicky tedy 1,4 z fabie, nějaké další úpravy, turbo atd. no prostě klasický škodovácký tuning české vesnice 90. let ….

PŘIDAT KOMENTÁŘ: