Přezutí na letní pneumatiky může stát i tisíce. Zjistěte si cenu předem

  • Cena přezutí pneumatik záleží na typu a velikosti

  • Mnoho pneuservisů si účtuje příplatek za pláště typu runflat

  • Obvyklá cena za přezutí běžné sady se pohybuje od 600 do 1000 Kč

  • Uskladnění pneumatik stojí až 200 korun na měsíc

Blíží se začátek dubna a s ním i hromadné přezouvání na letní pneumatiky. Řada lidí má dvě sady kol, které přehazují svépomocí. Ale někdo takovou práci nechává na profesionálním pneuservisu. Už třeba z toho důvodu, že v servisu pokaždé sadu kol před výměnou důkladně zkontrolují a především vyváží. Jenže na kolik výměna zimních a letních pneumatik v pneuservisu vyjde? Cena se liší především podle lokality a také v závislosti na velikosti nebo typu použitých pneumatik.

Stejná pneumatika, zcela jiná konstrukce. Verze pro různá auta se mohou velmi lišit

Před objednáním do pneuservisu na přezutí si dopředu zjistěte aspoň orientační cenu. Napište si raději přesně rozměr a typ pneumatik a ten sdělte při objednávce, aby vám mohl pneuservis udělat přesnější cenovou kalkulaci. Vyplatí se to. Zatímco někde lze pořídit kompletní službu včetně sezónního uskladnění za 1200 Kč, nejdražší pneuservisy si za tutéž činnost naúčtují bezmála dvojnásobek.

Tradičně bývají dražší servisy v Praze a nejbližším okolí. Cena práce za běžné přezutí, tedy výměnu dvou sad kol, začíná v těch levnějších pneuservisech zhruba u 400 Kč. Obvykle si pneuservisy účtují stokorunu za sundání a opětovnou montáž jednoho disku na vůz. Cena se zvyšuje, pokud chcete kolo také například vyvážit. Vibrace nevyváženého kola se negativně projevují nejen na komfortu jízdy, ale také na opotřebení pneumatiky, podvozku vozu a především na ovladatelnosti.

Většina pneuservisů nabízí balíčky kompletního přezutí, tedy nejen montáže disků, ale i výměny pneumatik, vyvážení kol a kontrolu stavu disků a pneu. Někdo totiž používá jednu sadu disků kol, ale dvě sady pneumatik. Ceny přezutí menších pneumatik s rozměry do 16″ se obvykle pohybují v rozmezí 600 až 1000 korun za celou sadu. Většina servisů si za větší kola účtuje zvláštní příplatek. Některé pneuservisy rozdělují ceny na velikosti „do a od“, jiné mají pro každý rozměr zvláštní ceník.

Připlatit si musí i motoristé, kteří používají pneumatiky runflat se zesílenými bočnicemi pro možnost nouzového dojetí po defektu. Hůře vybavené pneuservisy si s takovou pneumatikou ani neporadí, protože je potřeba speciální přístroj. Takže zatímco běžnou sadu přezujete za necelou tisícovku, za runflaty si často budete muset připlatit klidně i 200 korun za jedno kolo. Příplatek se pohybuje v závislosti na servisu od 50 do 200 korun za přezutí jednoho disku s pneumatikou runflat. Některé pneuservisy mají také samostatný ceník runflatů. Poměrně obvyklý je i příplatek za přezutí terénního auta nebo SUV.

Jak brzdí letní pneumatiky 225/50 R17 z 80 km/h na mokru? Mezi nejlepší a nejhorší je rozdíl 16 metrů!

Myslete také na to, že se extra platí za závaží a nové ventilky. Ventilky stojí většinou do stokoruny za kus, vyvážení kola zpravidla vyjde na dvacet až padesát korun za kus. Pneuservisy si účtují také likvidaci opotřebované pneumatiky, případně ji nabízejí zdarma jen tehdy, pokud si koupíte novou sadu právě u nich. Obvyklá cena za likvidaci jedné pneumatiky je 20 až 50 korun. Některé pneuservisy nabízejí také službu uskladnění pneu. V takovém případě si počítají 100 až 200 korun za měsíc uskladnění, většinou podle velikosti kol.

Je pro vás cena přezutí v pneuservisu důležitá?
Přezutí na letní pneumatiky může stát i tisíce. Zjistěte si cenu předem
Ohodnoťte tento článek!
2.8 (55.12%) 41 hlas/ů

18 KOMENTÁŘE

  1. Co takhle přidat dost zásadní informaci že většina kvalitních pneuservisů v sezóně nepřezouvá nové pneumatiky donesené odjinud, anebo si za přezutí takovýchto pneumatik účtují masivní příplatky.

        • Doufam ze takovej lakotnej zákazník do mého servisu nikdy nepřijde. Pro zloděje keždej zloděj. A doklad si doufam berete pane nebo škemráte o práci bez dokladu ?

      • Zloděj je třeba někdo kdo ti dá pěstí a vezme peněženku. To že někdo odmítne poskytovat servis k cizímu zboží se ti nemusí líbit ale nevidím důvod k urážkám. Není to přece tvůj otrok.

  2. Mám “dvorního dodavatele” na vesnici, ke kterému jezdím už řadu let, vždy dobře poradí, dohodnem se, jestli dodá superextra nebo kvalitní nebo levné, cena pneu je téměř srovnatelná s velkými pneuservisy a za komplet přezutí včetně ventilků a vyvážení účtuje 400,-.

  3. na tu Prahu se už vyse*te, celá naše vyčůraná pražská familie přezouvá u nás ve vidlákově, kde nikdo nevymýšlí jak vás ojebat při přezutí gum z eshopu, a za pár korun.

  4. Ono v té Praze matce Vaší vlasti je ponekud více draze ,nájmy i pozemky ,zaměstnanci tu také chtějí víc peněz to se nedá svítit já jsem ten z Vašeho pohledu dráhý pneuservis dělám ale věci o kterých ani netušíte že s diskama a pneu sdělat dají . Čenda

    • No nevím, ale já bych se teda použitých pneumatiky docela bál. Myslím si, že pneumatiky je jedna z věcí, na kterých se určitě šetřit nevyplácí. Zvlášť teda na těch zimních. Já nové kupuji většinou tak jednou za 4 roky. Třeba zrovna letos jsem nové pořizoval. Povedlo se mi sehnat docela dobré z https://www.pneuok.cz/ Hlavně byly i za super cenu.

  5. pneuservisy NESMI uctovat nic za likvidaci starych pneu, musi ze zakona prijmout a odevzdat na likvidaci dal bez nakladu na zakaznika, na to bacha. Proto se velmi casto na fakture za prezuti nic takove neobjevi, vse zakalkuluji do ceny prezuti jako celku a nazdar. Humus… Znam jedince, kteri by pokud by jim servis uctoval kacky za odevzdane stare pneu, ze by je radeji vzali a poslali do ohne, at na carodejnice nebo proste jen podpal z nudy nekde kde to jde a nenasere to nikoho.

  6. Staré pneu jsou celkem ceněná komodita. Cementárny to za těžké prachy vykupují, aby to nadrtili a používaly během výroby…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: