Právě vychází časopis Motocykl 10/2019

  • První jízda: Indická Jawa 300

  • Srovnávací test: 4 x powernaked, Honda Africa Twin AS vs. BMW F 850 GS Adventure

  • Redakční testy: Yamaha Ténéré 700, Kawasaki W800 Street, Yamaha XSR700 XTribute

  • Produktový test: 6 sportovních pneumatik

  • Sport: Rozhovor Cal Crutchlow

  • Cestopis: Bajkal

  

Charaktery těchto biků kdysi zformovali jejich superbikoví předchůdci. Od té doby ale svlečená KTM RC8 R, Yamaha YZF-R1, Aprilia RSV4 a BMW S 1000 RR urazily pořádný kus cesty. A dnes jsou silnější než kdy dřív. Exkluzivní klub ale nabízí daleko víc než jen brutální výkon. Je načase zjistit, kdo je v této partě svalovců nejlepší. Bude to BMW S 1000 R, Aprilia Tuono V4 1100 Factory, KTM 1290 Super Duke R, nebo Yamaha MT-10SP?

Novodobé Africa Twiny jsou pro Hondu klíčovými modely. Však se jich od roku 2016 prodalo na celém světě přes 87 000 kusů a v Česku jde o jedny z nejprodávanějších motorek posledních let vůbec. Není tak divu, že s očekávaným příchodem Euro 5 právě tyto modely prošly potřebnou inovací jako jedny z prvních. Objemnější a silnější motor v novém rámu, celkové snížení hmotnosti o čtyři, respektive pět kilo, pozměněná ergonomie s nižším sezením, sofistikovanější elektronika, příplatkový semiaktivní podvozek pro model ATAS – to není žádný facelift, ale zbrusu nový bike!

 

Ne nadarmo se říká, že méně je někdy více. Na to vsadila Yamaha s novou Ténéré 700, kterou si nechávala pod pokličkou snad celou věčnost. Ale konečně je tu. A po prvním velkém, převážně off-roadovém testu jsme si zapsali jediný komentář: J. O. P. – jednoduchá, ovladatelná, praktická.

Značka Jawa má v Indii silnou tradici z dob, kdy tam vyráběla a prodávala spolehlivé a dostupné motocykly. Není se tedy co divit, že tamní gigant Mahindra před nedávnem projevil zájem o užívání loga a prostřednictvím své dceřiné firmy Classic Legends vyvinul repliku známé „kývačky“. Velmi povedenou repliku, dlužno dodat poté, co jsme se svezli na homologačním kusu po silnicích kolem týnecké továrny.

Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Skoro na chlup stejné parametry ještě neznamenají totožný pocit z jízdy. A už vůbec ne stejné emoce. Když BMW vloni nadopovalo svoje menší GS větším objemem, dohnalo Hondu Africa Twin v technických tabulkách. Stačilo to však na vyrovnání celkového skóre?

Stejně tak jako před více než 40 lety dobyla Yamaha evropský trh jednoválcem XT500, podařilo se jí to i s platformou MT-07. Neprůstřelný, jednoduchý a na výsost zábavný a hravý základ už pak stačilo sem tam pozohýbat tak, aby vyplnil všechna zákoutí poptávky. Letos vyrazil na zteč proti všem tolik módním scramblerům model XSR700 XTribute!

Sportovní pneumatiky na superbiky nebo velké nakedy jednoznačně patří k první lize motocyklového obutí. Jaká je nejlepší silniční guma pro ty vůbec nejrychlejší sériové biky planety? Právě to zjistíme v testu, kde hraje hlavní roli 200 koní a šestice pryží, která má jasný cíl: být nejlepší jak na suchu, tak na vodě.

Cal Crutchlow je v současném startovním poli královské kubatury MotoGP kromě Marca Márqueze jediným jezdcem, který dokáže zkrotit Hondu RC213V a vyhrát na ní závod. S tímto sympaťákem, který svůj kariérní vzestup zahájil ve WSBK, jsme měli možnost si hezky otevřeně popovídat.

 

V roce 1969 Honda šokovala svět modelem CB750, který posunul zažité hranice všemi směry. Sériově vyráběnou čtyřválcovou řadovou sedmsetpadesátku s elektrickým startérem a kotoučovou brzdou ve standardní výbavě dosud nikdo jiný nenabídl. Pramáti všech superbiků, jak můžeme Hondu CB750 s trochou nadsázky nazvat, letos oslavila padesátku! A gratulanti se pochopitelně oblékli do svátečního.

Tak vypadá přehled toho nejdůležitějšího. V říjnovém vydání časopisu Motocykl na vás však čeká mnohem více zajímavého čtení o motorkách!

MOTOCYKL 10/2019 vychází ve čtvrtek 10. října.

 

 

Právě vychází časopis Motocykl 10/2019
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: