Porsche 911 míří do terénu. Dakar nabízí zvýšený podvozek, střešní stan a za příplatek 600 tisíc také ikonické barvy

  • Porsche představilo model 911 Dakar 

  • Vůz vychází z provedení Carrera 4 GTS, ale má spoustu úprav umožňujících jízdu v terénu 

  • Oproti klasickým variantám je podvozek vyšší až o 8 cm. Sáhnout můžete také po paketu Rally Design

  • Celkem vznikne 2500 exemplářů

Porsche odhalilo vůz, jaký ve své nabídce nemělo snad nikdy. Model 911 přichází v provedení Dakar, které míří mimo zpevněné komunikace. Automobilka tak odkazuje na Porsche 959. To v osmdesátých letech vyrazilo právě na dakarskou rallye. Zájemci by si měli pospíšit, protože v plánu je výroba pouze 2500 kusů.

Porsche 911 Dakar využívá v základu techniku z modelu Carrera 4 GTS. O pohon se tak stará dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec s parametry 480 koní a 570 Nm. Poháněna jsou samozřejmě všechna kola a převodovka je automatická. Zatímco klasické GTS dokáže upalovat rychlostí až 309 km/h, 911 Dakar omezovač zastaví na 240 km/h. Důvodem jsou především terénní pneumatiky. Ty jsou jednou z mnoha úprav, které technici od Porsche pro 911 připravili a které umožňují jízdu po nezpevněném povrchu.

Chcete, aby vaše Porsche 911 mohlo létat terénem? Pak si připravte příplatek ve výši 12,7 milionu

Přepracovaný podvozek má světlou výšku zvednutou ve standardním režimu o 50 mm oproti ostatním modelům řady 911, v režimu Off-Road se vůz zvedne ještě o dalších 30 mm. Zajímavé je, že v tomto režimu s takto zvednutým podvozkem může Dakar jet rychlostí až 170 km/h a až potom se podvozek zase sníží. Alternativou pro rychlou jízdu terénem je režim Rally. V obou těchto režimech Dakar nabízí také terénní obdobu funkce Launch Control.

Terénním úpravám (a hlavně pneumatikám) navzdory je 911 Dakar velmi rychlá. Sprint na 100 km/h zvládne za 3,4 s. Jedním z důvodů je poměrně nízká hmotnost (1611 kg). Dakar totiž například nepoužívá aktivní zadní spoiler, ale má pevné křídlo vyrobené z karbonem vyztuženého plastu. Ze stejného materiálu je také přední kapota a luxusní křesla v interiéru nahradily výrazně tvarované skořepiny.

Off-roadový vzhled lze dále podtrhnout třeba střešním nosičem s integrovanými světlomety, Porsche pak nabídne také střešní stan nebo paket Rally Design. Ten vaší 911 Dakar vzhledově přiblíží původnímu dakarskému speciálu. Jen si tedy musíte připravit příplatek ve výši více než 600 tisíc korun.

Cena Porsche 911 Dakar se pohybuje přibližně ve stejné výši, jako v případě 911 Turbo S. Automobilka ale téměř jistě nebude mít problém tuto specialitu udat. Pokud by vám Dakar přišel málo, tak za pár dnů něco podobného představí další značka z koncernu Volkswagen, a sice Lamborghini. To do terénu pošle pro změnu Huracán, který ve své off-roadové variantě dostane označení Sterrato.

Porsche 911 míří do terénu. Dakar nabízí zvýšený podvozek, střešní stan a za příplatek 600 tisíc také ikonické barvy
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: