Osm nejlepších ojetých dieselových kombíků s pohonem všech kol do 250 000 Kč

  • Do 250 000 korun je výběr mezi ojetinami povážlivě omezený

  • Některé značky se diskvalifikují tím, že čtyřkolku nenabízejí

  • Jiné zase nemohou nabídnout doporučeníhodný diesel

  • Kdo chce slušné auto, reálně má smysl vybírat jen mezi těmito

Čtyřkolky jsou v módě a jak ukazují statistiky autobazarů, roste o ně zájem i na trhu ojetin. Češi jsou také ochotní za ojetá auta platit stále víc, takže se nám tu pomalu rýsuje takový etalon či nejlákavější ojetina. A tou je bezesporu velký rodinný kombík s dieselem a pohonem všech kol.

Doporučujeme: Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže

Tím pádem se z výběru diskvalifikují některá jinak dobrá ojetá auta, protože čtyřkolku vůbec nenabízejí. Například Ford Mondeo v kombíku a čtyřkolce na trhu ojetin nekoupíte, to samé platí i o jinak zdařilé Mazdě 6 či Hondě Accord. Zbývá tak jen vlastně osm solidních naftových rodinných kombi s pohonem 4×4, která stojí v kategorii do 250 000 Kč za úvahu. Tak se na ně pojďme podívat; k aspoň přibližnému výpočtu očekávaných nákladů použijeme opět nákladovou kalkulačku tco.jitis.eu.

Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Audi-A6_Avant-2005-1600-06
Audi A6 Avant je klasika, ale je potřeba počítat s tím, že už to není nejmladší auto. Diesel 3.0 TDI si na sebe ještě dokáže vydělat
Audi-A6_Avant-2005-1600-13
Interiéry Audi platí za kvalitní, ale po letech už se mohou objevovat potíže. Občas stávkuje infotainment či klimatizace

Pryč je doba, kdy se čtyřkolky Audi spoléhaly čistě na mechanický přenos výkonu na všechna kola. Dnes už do řízení přenosu výkonu stále častěji promlouvá elektronika, ale to neznamená, že by čtyřkolka v Audi A6 Avant nebyla účinná. Jenom si pohlídejte, aby u kupovaného auta všechno fungovalo. U vozů s vyšším nájezdem se už asi ozve automat.

Doporučujeme: Test ojetiny – Audi A6 gen. C6 (typ 4F) má silné stránky, ale i nemálo rizik

Třílitrový diesel není vyložená past, ale pokud za sebou auto nemá dohledatelnou servisní historii, budete muset přistoupit k preventivním servisním úkonům. Třeba taková výměna rozvodového řetězu nebo generálka automatické převodovky nejsou zrovna výdaje, které by se počítaly na stokoruny. A pozor na původ vozu, stočenky jsou běžné.

Našli jsme: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro, rok 07/2007, najeto 153 420 km, cena 250 000 Kč

Předpokládané náklady na 24 měs./19 200 km:

  • zanedbaná údržba a opravy: 60 745 Kč
  • celkové náklady vč. amortizace: 226 970 Kč
  • náklady na měsíc: 9458 Kč
  • náklady na kilometr: 11,82 Kč

BMW 530d Touring xDrive

BMW-530xi_Touring-2005-1600-03
Udržovaná „pětka“ se servisní historií a dieselem bude mít už pořád vysokou hodnotu. Choulostivým místem je převodovka a pohon xDrive
BMW-5-Series_Touring-2008-1600-17
Po faceliftu se interiér zlepšil, přesto nedosahuje takové bytelnosti jako u generace E39. Zlobí iDrive a plasty sem tam odpadnou

Kouzlo bavoráka bylo vždycky ve vyvážení klasické koncepce, ale když si to prostě někdo chce čtyřkolkou zkazit, rozmlouvat mu to nebudeme. Řada 5 E60 nám už pomalu stárne a najít pěkný kus dá dost práce. Hledejte raději auto po faceliftu a hlavně s úplnou historií. Nevýhody? Pětky se pořád kradou a podvody s ojetinami (stáčení a svařené bouračky) jsou na denním pořádku.

Doporučujeme: Srovnání ojetin do 300 000 Kč – BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Naftový šestiválec ale pořád drží a krom vířivých klapek v sání (které už stejně asi někdo měnil před vámi) neschovává žádnou past. Musí mít za sebou ale pravidelný servis, protože další a další majitelé obvykle osekávají náklady a neinvestují, takže jsou pro jinak dobré bavoráky rozsudkem brzké smrti. Nejslabším mechanickým článkem je asi automatická převodovka, ve které pravděpodobně nikdo nikdy neměnil olej. Vozy s manuálem mívají zase unavený systém pohonu všech kol.

Našli jsme: BMW 530d Touring xDrive rok 11/2009, najeto 195 493 km, cena 250 000 Kč

Předpokládané náklady na 24 měs./19 200 km:

  • zanedbaná údržba a opravy: 179 858 Kč
  • celkové náklady vč. amortizace: 213 050 Kč
  • náklady na měsíc: 8878 Kč
  • náklady na kilometr: 11,10 Kč

Mercedes-Benz T C320 CDI 4Matic

Mercedes-Benz-C-Class_Estate-2008-1600-0a
Původně jsme chtěli dát do výpisu třídu E W211, ale hezkých kusů je málo a není tak spolehlivá a nákladově udržitelná jako třída C
Mercedes-Benz-C-Class_Estate-2008-1600-3d
Nad budoucími náklady visí velký otazník, vše se totiž odvíjí od historie vozu. Bez specialisty na Mercedesy se do nákupu nepouštějte

Třída C od Mercedesu není tak špatné auto, jak se o Mercedesech z tohoto období mluví. Pověst značce pošramotily závady luxusnějších modelů, především třídy E a S. Z mechanického hlediska se vlastně nedá šestiválcovému dieselu ve třídě C nic vytknout a s tímhle menším kombíkem silný diesel cvičí stejně snadno jako kulturista s pětikilovou činkou.

Automatické převodovky Mercedesu drží, ale určitě bychom jejímu stavu (a historii výměn olejové náplně) věnovali před koupí pozornost. A také pozor na podezřelé úniky oleje z motoru do prostoru sání. Nechte auto prověřit specialistou. Pokud nikoho takového nemáte nebo neznáte, vůbec o ojetém moderním Mercedesu neuvažujte. Počítejte také s investicí do podvozku, který nepatří zrovna k nesmrtelným.

Našli jsme: Mercedes-Benz C320 CDI T 4Matic, rok 02/2008, najeto 302 000 km, cena 249 000 Kč

Nákladová kalkulačka tco.jitis.eu bohužel s vozy značky Mercedes-Benz nepracuje, takže nemůžeme doložit předpokládanou kalkulaci nákladů na následujících 24 měsíců.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4×4

Opel-Insignia_Sports_Tourer-2010-1600-06
Opel Insignia má své mouchy, ale vůbec to není špatné auto. Pořád je lepší oželet laciné plasty, když motor drží, než aby to bylo obráceně
Opel-Insignia_Sports_Tourer-2010-1600-2c
Moderníí interiéry už vypadají jinak a ten v Insignii má plno ergonomických zvláštností. Aspoň že základní mechanika auta funguje

Opel Insignia možná nezaboduje dojmem z interiéru a poněkud stísněným pocitem na zadních sedačkách, ale mechanicky je to solidní auto, které se prodává v bazarech za docela zajímavé peníze. Dvoulitrové diesely drží a v kombinaci s měničovým automatem představují, při dodržování základních servisních zásad, velice spolehlivou volbu. I čtyřkolka funguje dobře, pokud tedy funguje.

Asi bychom se rovnou vyhnuli prvním rokům výroby a hledali auta modelového roku 2011 a dál. Nejlepší kusy jsou po modernizaci v roce 2013. Naším tipem je diesel 2.0 CDTI 120 kW s automatem, ale vyloženě velkou chybu neuděláte ani s jinou kombinací. Smířit se musíte s poněkud laciným interiérem a zastaralým infotainmentem.

Našli jsme: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 4×4, rok 04/2011, najeto 129 000 km, cena 249 900 Kč

Předpokládané náklady na 24 měs./19 200 km:

  • zanedbaná údržba a opravy: 44 439 Kč
  • celkové náklady vč. amortizace: 159 670 Kč
  • náklady na měsíc: 6654 Kč
  • náklady na kilometr: 8,32 Kč

Škoda Octavia III Combi 1.6 TDI 4×4

Skoda-Octavia_Combi-2014-1600-07
Třetí generace Octavie s cenami padá docela rychle. Ale je to slušné auto a servisně snad i méně náročné než předchozí model
Skoda-Octavia_Combi-2014-1600-36
Čtyřkolka má vzadu nezávislé zavěšení a disponuje zvýšeným podvozkem. Motor 1.6 TDI je slušný, ale zcela bez investic to nebude

Škoda Octavia je taková stálice a do naší hranice už začínají padat i kombíky s pohonem všech kol třetí generace. Na někoho možná působí Octavia III lacině, ale je to solidní auto a diesel 1.6 TDI kombinovaný s pohonem všech kol má mnoho výhod. Je mechanicky spolehlivý a vzadu dostanete „lepší“ nezávislé zavěšení, které na zatočené silnici nižší kvality poskytuje přeci jen vyšší jistotu. Nicméně spolehlivost motoru se dost odvíjí od předchozího užívání a údržby.

Doporučujeme: Test ojetiny – Škoda Octavia II je úplně jiná liga

Relativně mladá auta pocházející z českého trhu mívají snadno dohledatelnou minulost, nefalšují se tak často jako pochybné dovozy starých škodovek z Německa a odjinud. Pokud jde o servis, určitě bychom hned vyměnili olej v Haldexu (a pak každé 3 roky nebo 60 000 km) a věnovali mu větší pozornost, jestli vůbec funguje. U tak mladého auta by s ním ale problém být neměl.

Našli jsme: Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 4×4, rok 04/2014, najeto 161 900 km, cena 249 900 Kč

Předpokládané náklady na 24 měs./19 200 km:

  • zanedbaná údržba a opravy: 62 013 Kč
  • celkové náklady vč. amortizace: 162 305 Kč
  • náklady na měsíc: 6764 Kč
  • náklady na kilometr: 8,45 Kč

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4

Skoda-Superb_Combi_4x4-2010-1600-09
Druhá generace Škody Superb osloví především ty, kteří požadují nadprůměrný prostor v podélném směru vzadu. Auto je to ale jinak dobré
Skoda-Superb_Combi_4x4-2010-1600-03
Čtyřkolka je logicky servisně náročnější. Pozor si dejte na auta s čipem, který umí citlivý Haldex a DSG rychle odpravit

Škoda Superb Combi druhé generace je žádané auto a někdo ho bere prostě jen kvůli podélnému prostoru na zadních sedačkách. Proti Octavii je Superb přeci jen servisně a nákladově trochu náročnější, ale žádná katastrofa to není. Opět platí rada hledat spíše původem česká auta, u kterých je minulost přeci jen snáze dohledatelná. Dvoulitrové tédéíčko po pravidelném servisu vydrží dost. V rukou šetrnějšího majitele se tyto motory umějí celkem bez problémů dožít půl milionu kilometrů.

Zajímavá je i kombinace s automatem DSG. Ačkoliv se zde jedná o spolehlivější šestistupňovou skříň s mokrými spojkami, tak po 200 000 km už opatrně. To samé platí o Haldexu, zvláště pokud kupujete verzi 125 kW. A načipovaným autům se vyhněte obloukem, čip totiž na limitní hodnoty točivého momentu citlivé DSG a Haldex spolehlivě odpraví. Čiptuneři vám budou říkat, že to není pravda, ale pak si k nám nechoďte stěžovat, že jsme vás nevarovali.

Našli jsme: Škoda Superb Combi 2.0 TDI 103 kW 4×4 DSG, rok 02/2011, najeto 195 356 km, cena 249 900 Kč

Předpokládané náklady na 24 měs./19 200 km:

  • zanedbaná údržba a opravy: 118 818 Kč
  • celkové náklady vč. amortizace: 189 946 Kč
  • náklady na měsíc: 7915 Kč
  • náklady na kilometr: 9,89 Kč

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 4×4

Volkswagen-Passat_Estate-2011-1600-18
Pro Passat platí prakticky tatáž servisní doporučení jako pro Superb. Veliký pozor si dejte na auta z dovozu, hlavně na jejich historii
Volkswagen-Passat_Estate-2011-1600-06
Pokud má za sebou Passat transparentní minulost, bude to dobrá koupě. Neprověřené auto bude v nejlepším případě jen stočené o „dvě kila“ dolů

Takový „pašík ve vůni po doktorovi z Německa“, ideálně v kůži, to je úplná past na jeleny, respektive na koloušky. Ale soudný kupující ví, že když ojetého Passata, tak buď auto od prověřeného dealera značky VW v Německu (a za takové si připlatíte), nebo původem česká auta, u kterých se manipulace s kilometry nedá provádět tak snadno.

Doporučujeme: Test ojetiny – Volkswagen Passat B7 je dobrý, ale pozor na jeho historii

Je zkrátka potřeba mít se na pozoru a postupovat s nejvyšší opatrností. Mechanicky je to dobré auto. Jenže když vám na tachometru svítí 120 000 km, avšak nebohý Passat ve skutečnosti najel už půl milionu, tak se to pak bude v internetových diskusích hemžit komentáři o tom, jaká jsou koncernová auta plečky a že nic nevydrží. U vozu s jasným původem a kilometry se totiž náklady a servis, a hlavně vaše očekávání, plánují výrazně lépe.

Našli jsme: VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW 4Motion DSG, rok 01/2013, najeto 186 230 km, cena 246 000 Kč

Předpokládané náklady na 24 měs./19 200 km:

  • zanedbaná údržba a opravy: 108 383 Kč
  • celkové náklady vč. amortizace: 229 739 Kč
  • náklady na měsíc: 9574 Kč
  • náklady na kilometr: 11,97 Kč

Volvo V70 D5 AWD

Volvo-V70-2008-1600-15
Volvo vychází servisně trochu levněji než prémiová německá konkurence. Po letech a pár stovkách tisíc km už ale počítejte s vyššími výdaji
Volvo-V70-2008-1600-1d
Haldex mnohdy nefunguje a jinak slušný pětiválec na naftu umí překvapit totálním kolapsem. Vybírejte opatrně jen s odborníkem

Volvo V70 vždycky hrálo druhé housle, pokud se objevilo v přímém porovnání s konkurenčními bavoráky, mercedesy a audinami. Jenže značce, a hlavně majitelům, bylo jedno, že je tohle auto o tři desetinky pomalejší v akceleraci na stovku nebo že projede losí test o 2,14 km/h pomaleji či má v dálničním testu o 0,31 litru na 100 km vyšší spotřebu. Volvisté uměli vždy ocenit nesportovní a hlavně uklidňující charakter švédských aut. Zatímco soudobé Audi A6 se na průměrné české silnici klepe jako drahý pes, Volvo pluje s důstojností limuzíny.

Doporučujeme: Test ojetiny – Volvo XC90 stárne, ale pořád stojí za úvahu

V bazarech představuje Volvo V70 lákavou alternativu, ale připravte se na trochu opotřebovaný interiér a nutnost investic. Volva totiž za sebou mívají veliké porce kilometrů (například podle statistik německých STK jsou Volva ta nejvíce ojetá auta). U vozů s jasným původem a servisní historií to ale nemusí být katastrofa. Pozor ovšem na pětiválcový diesel, který může překvapit nečekaným kolapsem rozvodového řemene pomocných agregátů (vezme s sebou i hlavní rozvody a máte po motoru). Na hranici snesitelného točivého momentu pracuje i automat Aisin a objevují se už i poruchy systému pohonu všech kol.

Našli jsme: Volvo V70 D5 AWD AT (151 kW), rok 08/2010, najeto 269 000 km, cena 239 000 Kč

Předpokládané náklady na 24 měs./19 200 km:

  • zanedbaná údržba a opravy: 286 689 Kč
  • celkové náklady vč. amortizace: 156 402 Kč
  • náklady na měsíc: 6518 Kč
  • náklady na kilometr: 8,15 Kč
Osm nejlepších ojetých dieselových kombíků s pohonem všech kol do 250 000 Kč
Ohodnoťte tento článek!
3.36 (67.23%) 47 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. Super nadpis, že jedině jako ojeté vozy, protože tyhle auta si normální člověk prostě nepořídí. U tý trojkový oktávky si myslím, že do 250 tis asi nebude, ta bude dražší. Mám dvojkou z áček za 200 tis v plný palbě a měla stejně naježděno jako trojková

  2. Naprostý souhlas. My nemáme moc peníze a nový auto bysme si dovolit nemohli – leda s ohromným zadlužením a to za auto nestojí. Hezky ojetina za 80 tyček a jsme spokojení.

  3. Nad Audi A6 uvažuji již delší doba, už jsem koupal na stránkách áček a mají dvě krásné v nabídce,tak hodně uvažuji za tu cenu naprostá paráda.

  4. Volvo mám již nějaký ten rok pořizoval jsem ho už jako ojeté z autobazaru a to bylo pořizované jako zánovní auto. Musím uznat jsem s ním maximálně spokojený, doufám, že pár let ještě poslouží nerad se s ním budu loučit.

  5. Chapu spravne, ze si koupim za 250K auto a behem 20tis. km, coz najezdim ani ne za rok, autor clanku pocita, ze se do nej dalsich pomalu 200K nasype? 😀

PŘIDAT KOMENTÁŘ: