-
TÜV Report pro rok 2021 odhalil, jak jsou na tom s poruchovostí ojetiny různého stáří
-
Zkoumaly se dvouleté i jedenáctileté bazarové vozy. Dobře dopadla auta Porsche nebo Mercedesu
-
Pozor si dejte na Dacie i Fordy, které končí pravidelně na chvostu žebříčku
-
Škoda se až na výjimky motá kolem průměru, špatně skončil třeba dvouletý Superb
S železnou pravidelností zveřejňuje německé TÜV žebříček spolehlivosti. Z dat stanic technické kontroly zkoumá, jak jsou na tom jednotlivé modely z hlediska závad. Do statistik se přitom přísně zahrnují nejen velké problémy, ale i naprosté drobnosti, třeba včetně prasklých žárovek. Výsledkem je hodnota ukazující, u kolika procent z kontrolovaných vozů se vyskytly potíže. Auta jsou navíc rozdělena do několika kategorií podle stáří. Nejnovější jsou dvou- až tříleté vozy, nejstarší pak deseti- až jedenáctileté „bazarovky“.
TÜV Report 2021 ukazuje, že jsou na tom dobře hlavně ojeté vozy luxusních automobilek. Na předních příčkách se většinou střídá Porsche s Mercedesem. U automobilky ze Zuffenhausenu jde o její ikonický sportovní model 911, Mercedesu se pak daří třeba s roadsterem SLC/SLK, SUV GLC ale i s běžnými modely, jako je třeba třída B. Mezi nejspolehlivějšími auty se objevily také Audi TT nebo Honda Jazz.
Automechanici vybrali 10 aut do 100 000 Kč, která by doporučili příbuzným
Také opačné spektrum žebříčku má své stálé zástupce. Mezi vozy s nejvíce závadami se neustále opakují prakticky všechny modely rumunské automobilky Dacia. Už u dvouletých aut jsou to SUV Duster a MPV Lodgy, u starších se pak stále častěji vyskytují Logan, Sandero i Dokker. Zájemce o ojetinu by si měl dát pozor na Fordy Galaxy a S-max či Renault Kangoo. U nejstarších vozů figuruje Hyundai Tucson.
A jak je na tom domácí automobilka? U dvouletých aut se daří Škodě Fabia s 5,2 procenty zjištěných závad. To je průměrný výsledek. Škoda Yeti už má podprůměrných 6,1 procenta, stejně jsou na tom i Škoda Citigo či Octavia s 6,4 procenty závad. Špatně skončila Škoda Superb, která je v žebříčku až na 108. místě. Se 7,3 procenty závad dopadla podobě jako Nissan X-Trail či Volkswagen Passat.
Za tři roky ztratí polovinu cenu: 10 ojetin s nejrychlejším poklesem hodnoty
Řeč je samozřejmě o nové generaci Superbu, která se v Kvasinách vyrábí od roku 2015. Ta předchozí je na tom ale o poznání lépe. U deseti- až jedenáctiletých ojetin totiž skončila na 23. místě s 21,5 procenty závad jako nejlépe hodnocená škodovka. Pokud by se známkovalo jako ve škole, vysloužila by si dvojku. Dopadla tak lépe než Octavia (24,5 %) a Fabia (24,8 %), které jsou spolu se Škodou Roomster (25,4 %) průměrné.
Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů do stáří tří let
Top 10 nejspolehlivějších modelů | četnost závad | Top 10 nejméně spolehlivých modelů | četnost závad |
---|---|---|---|
Mercedes-Benz GLC | 1,7 % | Dacia Duster | 11,1 % |
Mercedes-Benz B | 2,2 % | Dacia Lodgy | 10,9 % |
Opel Insignia | 2,2 % | Fiat Punto | 10,5 % |
Porsche 911 | 2,2 % | Ford Galaxy | 10,4 % |
Mercedes-Benz SLC | 2,4 % | Dacia Logan | 10,4 % |
Audi Q2 | 2,5 % | Dacia Dokker | 10,0 % |
Hyundai i30 | 2,5 % | Renault Kangoo | 9,9 % |
Mercedes-Benz A | 2,6 % | Ford S-Max | 9,9 % |
Mazda CX-3 | 2,7 % | Ford Mondeo | 9,0 % |
Mercedes-Benz C | 2,8 % | Citroën C4 Cactus | 9,0 % |
Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých čtyři až pět let
Top 10 nejspolehlivějších modelů | četnost závad | Top 10 nejméně spolehlivých modelů | četnost závad |
---|---|---|---|
Porsche 911 | 2,7 % | VW Sharan | 20,3 % |
Opel Karl | 3,8 % | VW Passat CC | 19,8 % |
Porsche Macan | 3,8 % | Dacia Logan | 19,2 % |
Mercedes-Benz GLE | 4,5 % | Dacia Lodgy | 18,8 % |
Mercedes-Benz SLC | 4,6 % | Seat Alhambra | 18,4 % |
VW Golf Sportsvan | 4,8 % | Dacia Dokker | 17,3 % |
Mazda 2 | 5,1 % | Dacia Duster | 16,0 % |
Mercedes-Benz B | 5,2 % | Ford Ka | 15,9 % |
Audi Q5 | 5,3 % | Dacia Snadero | 15,8 % |
Mercedes-Benz a | 5,3 % | Renault Kangoo | 15,5 % |
Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých šest až sedm let
Top 10 nejspolehlivějších modelů | četnost závad | Top 10 nejméně spolehlivých modelů | četnost závad |
---|---|---|---|
Porsche 911 | 4,1 % | Dacia Logan | 30,9 % |
Audi TT | 7,3 % | Renault Kangoo | 27,1 % |
Mercedes-Benz B | 7,8 % | Dacia Lodgy | 25,6 % |
Toyota Auris | 8,6 % | VW Passat CC | 25,3 % |
VW Touareg | 8,6 % | VW Sharan | 24,2 % |
Mercedes-Benz A | 8,7 % | Fiat Punto | 23,6 % |
Porsche Cayenne | 8,7 % | Dacia Duster | 22,7 % |
Mercedes-Benz SLK | 8,8 % | VW Passat | 22,5 % |
Audi A3 | 9,0 % | Ford Galaxy | 22,3 % |
Audi Q3 | 9,1 % | Seat Alhambra | 22,2 % |
Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých osm až devět let
Top 10 nejspolehlivějších modelů | četnost závad | Top 10 nejméně spolehlivých modelů | četnost závad |
---|---|---|---|
Porsche 911 | 6,7 % | Dacia Logan | 34,4 % |
Mercedes-Benz SLK | 7,5 % | Renault Kangoo | 34,1 % |
Audi TT | 10,0 % | Dacia Sandero | 31,8 % |
Mitsubishi ASX | 11,5 % | Renault Twingo | 31,3 % |
Audi Q5 | 12,2 % | Fiat Panda | 31,0 % |
BMW X1 | 12,5 % | Kia Picanto | 29,7 % |
Audi A6/A7 | 12,7 % | Renault Clio | 29,2 % |
Mercedes-Benz GLK | 13,3 % | Fiat Punto | 29,0 % |
VW Golf Plus | 13,3 % | Ford Galaxy | 28,4 % |
VW Touareg | 13,3 % | VW Passat CC | 28,1 % |
Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých deset až jedenáct let
Top 10 nejspolehlivějších modelů | četnost závad | Top 10 nejméně spolehlivých modelů | četnost závad |
---|---|---|---|
Porsche 911 | 9,6 % | Renault Kangoo | 37,5 % |
Audi TT | 14,8 % | Dacia Logan | 36,2 % |
Honda Jazz | 14,8 % | Hyundai Tucson | 34,0 % |
BMW X1 | 15,9 % | Mazda 5 | 33,0 % |
VW Golf Plus | 16,4 % | Nissan Qashqai | 32,9 % |
Mercedes-Benz E Coupé | 17,1 % | Citroën C4 | 32,7 % |
VW Golf | 17,1 % | Renault Twingo | 32,0 % |
Audi Q5 | 18,0 % | Peugeot 207 | 31,9 % |
Mercedes-Benz GLK | 18,2 % | VW Fox | 31,8 % |
Ford Fusion | 18,7 % | Ford Galxay | 31,7 % |
Německé sračky nejlépe montované jsou Škodovky v Česku ty jejich německé sračky montují arabači velice precizne a nejlépe v Turecku na bazaru
SI myslí że jse blbí nebo co a neznáme mapu raci si koupím Hnujdaj z Česka než německý nekvalitní arabský srač
Kdo si koupí hyundaie, doživotní kunda je;)
Pro Františka: Podle hvizdu poznáš piz.u.A podle blbejch názorů poznáš člověka kterej nikdy nic nezkusil.Jezdil jsem s těmi auty a jsou celkem v pohodě ,ale nekoupil bych si je stejně jako bych si nekoupil nic z koncernu WV.
Neplivejte na Dacie jsou montované lip než srač. NĚMEC mám ji 10 let vymenuju akorat olej
Pokud dam za Dacii 200.000 tak mam pořad po třech letech naskok nějakych osmdesat tisis na opravy zavad !!Jen selsky rozum .D-:
Němci si jen dělají reklamu, nic víc.
Německá reklama je dobrá. Ale dobré auto nepotřebuje reklamu. Hitlerwagen nikdy.
V práci byl Duster najeto 440 000 km bez nějaké závady jen běžná údržba…
Nějaká divoká tabulka. Japonské vozy Toyota či Honda které vždy patří ke špičce jsou zde defacto opomíjené. Hlavně že jsou zde hojně německé vozy které jsou co do spolehlivosti spíše průměrné vozy.
Pomalu všude ve světě vyhrávají ve spolehlivosti toyoty ale v německu až na výjímky jen domácí značky.
TÜV = objektivní statistiky 😀
Jak bylo někde napsáno, více jak 70% objevených závad v Německu je nějaká nefunkční žárovka ! Pak je statistika zcela nevěrohodná.Kdo jezdí častěji, má větší šanci na odchod nějaké té žárovky. Navíc se ve statistikách objevují nesmysly. Nejporuchovějším malým autem starým 9 let je Daewoo Matiz. Jenže ten se přestal vyrábět před 14 lety. Takže blbost. Navíc jsem ho měl 17 let a za tu dobu jsem měl jen jednu závadu. Zbytek byly výměny opotřebených částí.
Jo, ve statistice TUV se nedozvíte kolikrát byla dělaná hlava nebo převodovka!
Další článek co srovnává jablka s hrušky. Základ je pořizovací cena, nájezd a cena oprav v daném období. Příklad- Dacia 300 000 Kč – 10let / 120000 km – opravy 100000 Kč. Mercedes – 700000 Kč – 10let/ 120000 km – opravy 100000 Kč. Rozdíl – Dacia cena po deseti letech 50000Kč , Mercedes 100000 Kč.
Nic nového,ten spolek TÜV je reklamní agentura koncernu VW, která už několik let trapně plive na Dacie. Já mám Dustera pátý rok,jen měním olej , mám najeto přes 60 tisíc a slouží neskutečně.O těch závadách,o kterých píší jsem nikdy neslyšel. Nevím,co je žere..
Dělám v Renaultu a jediný v čem mají trochu pravdu tak u Kangoo starších 10let. Jinak Dácie jsou za jejich pořizovacích cen parádní vozy bez poruch pokud dáte vozu co chce.
A aké problémy sú s dvojročnými DACIAMI ja osobne mám Daciu LODGY už 4 roky a zatiaľ som nemal s ňou žiaden problém.
Mám Logan 4 roky, nájezd 63000km, jedna praskla žárovka, jinak nic. Tchán starýho Logan, nájezd hodně přes 200000 km, pár blbosti za pár kaček. Fakt nechápu TUV.
Kroupa, što takoje Logan?