Nejporuchovější ojetiny? Pozor na Dacie, Škody jsou spíš průměrné

Zdroj: MF
  • TÜV Report pro rok 2021 odhalil, jak jsou na tom s poruchovostí ojetiny různého stáří

  • Zkoumaly se dvouleté i jedenáctileté bazarové vozy. Dobře dopadla auta Porsche nebo Mercedesu

  • Pozor si dejte na Dacie i Fordy, které končí pravidelně na chvostu žebříčku

  • Škoda se až na výjimky motá kolem průměru, špatně skončil třeba dvouletý Superb

S železnou pravidelností zveřejňuje německé TÜV žebříček spolehlivosti. Z dat stanic technické kontroly zkoumá, jak jsou na tom jednotlivé modely z hlediska závad. Do statistik se přitom přísně zahrnují nejen velké problémy, ale i naprosté drobnosti, třeba včetně prasklých žárovek. Výsledkem je hodnota ukazující, u kolika procent z kontrolovaných vozů se vyskytly potíže. Auta jsou navíc rozdělena do několika kategorií podle stáří. Nejnovější jsou dvou- až tříleté vozy, nejstarší pak deseti- až jedenáctileté „bazarovky“.

TÜV Report 2021 ukazuje, že jsou na tom dobře hlavně ojeté vozy luxusních automobilek. Na předních příčkách se většinou střídá Porsche s Mercedesem. U automobilky ze Zuffenhausenu jde o její ikonický sportovní model 911, Mercedesu se pak daří třeba s roadsterem SLC/SLK, SUV GLC ale i s běžnými modely, jako je třeba třída B. Mezi nejspolehlivějšími auty se objevily také Audi TT nebo Honda Jazz.

Automechanici vybrali 10 aut do 100 000 Kč, která by doporučili příbuzným

Také opačné spektrum žebříčku má své stálé zástupce. Mezi vozy s nejvíce závadami se neustále opakují prakticky všechny modely rumunské automobilky Dacia. Už u dvouletých aut jsou to SUV Duster a MPV Lodgy, u starších se pak stále častěji vyskytují Logan, Sandero i Dokker. Zájemce o ojetinu by si měl dát pozor na Fordy Galaxy a S-max či Renault Kangoo. U nejstarších vozů figuruje Hyundai Tucson.

A jak je na tom domácí automobilka? U dvouletých aut se daří Škodě Fabia s 5,2 procenty zjištěných závad. To je průměrný výsledek. Škoda Yeti už má podprůměrných 6,1 procenta, stejně jsou na tom i Škoda Citigo či Octavia s 6,4 procenty závad. Špatně skončila Škoda Superb, která je v žebříčku až na 108. místě. Se 7,3 procenty závad dopadla podobě jako Nissan X-Trail či Volkswagen Passat.

Za tři roky ztratí polovinu cenu: 10 ojetin s nejrychlejším poklesem hodnoty

Řeč je samozřejmě o nové generaci Superbu, která se v Kvasinách vyrábí od roku 2015. Ta předchozí je na tom ale o poznání lépe. U deseti- až jedenáctiletých ojetin totiž skončila na 23. místě s 21,5 procenty závad jako nejlépe hodnocená škodovka. Pokud by se známkovalo jako ve škole, vysloužila by si dvojku. Dopadla tak lépe než Octavia (24,5 %) a Fabia (24,8 %), které jsou spolu se Škodou Roomster (25,4 %) průměrné.

Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů do stáří tří let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Mercedes-Benz GLC 1,7 % Dacia Duster 11,1 %
Mercedes-Benz B 2,2 % Dacia Lodgy 10,9 %
Opel Insignia 2,2 % Fiat Punto 10,5 %
Porsche 911 2,2 % Ford Galaxy 10,4 %
Mercedes-Benz SLC 2,4 % Dacia Logan 10,4 %
Audi Q2 2,5 % Dacia Dokker 10,0 %
Hyundai i30 2,5 % Renault Kangoo 9,9 %
Mercedes-Benz A 2,6 % Ford S-Max 9,9 %
Mazda CX-3 2,7 % Ford Mondeo 9,0 %
Mercedes-Benz C 2,8 % Citroën C4 Cactus 9,0 %

Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých čtyři až pět let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 2,7 % VW Sharan 20,3 %
Opel Karl 3,8 % VW Passat CC 19,8 %
Porsche Macan 3,8 % Dacia Logan 19,2 %
Mercedes-Benz GLE 4,5 % Dacia Lodgy 18,8 %
Mercedes-Benz SLC 4,6 % Seat Alhambra 18,4 %
VW Golf Sportsvan 4,8 % Dacia Dokker 17,3 %
Mazda 2 5,1 % Dacia Duster 16,0 %
Mercedes-Benz B 5,2 % Ford Ka 15,9 %
Audi Q5 5,3 % Dacia Snadero 15,8 %
Mercedes-Benz a 5,3 % Renault Kangoo 15,5 %

Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých šest až sedm let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 4,1 % Dacia Logan 30,9 %
Audi TT 7,3 % Renault Kangoo 27,1 %
Mercedes-Benz B 7,8 % Dacia Lodgy 25,6 %
Toyota Auris 8,6 % VW Passat CC 25,3 %
VW Touareg 8,6 % VW Sharan 24,2 %
Mercedes-Benz A 8,7 % Fiat Punto 23,6 %
Porsche Cayenne 8,7 % Dacia Duster 22,7 %
Mercedes-Benz SLK 8,8 % VW Passat 22,5 %
Audi A3 9,0 % Ford Galaxy 22,3 %
Audi Q3 9,1 % Seat Alhambra 22,2 %

Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých osm až devět let

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 6,7 % Dacia Logan 34,4 %
Mercedes-Benz SLK 7,5 % Renault Kangoo 34,1 %
Audi TT 10,0 % Dacia Sandero 31,8 %
Mitsubishi ASX 11,5 % Renault Twingo 31,3 %
Audi Q5 12,2 % Fiat Panda 31,0 %
BMW X1 12,5 % Kia Picanto 29,7 %
Audi A6/A7 12,7 % Renault Clio 29,2 %
Mercedes-Benz GLK 13,3 % Fiat Punto 29,0 %
VW Golf Plus 13,3 % Ford Galaxy 28,4 %
VW Touareg 13,3 % VW Passat CC 28,1 %

Tabulka: TÜV Report 2021, četnost závad u vozů starých deset až jedenáct let

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 9,6 % Renault Kangoo 37,5 %
Audi TT 14,8 % Dacia Logan 36,2 %
Honda Jazz 14,8 % Hyundai Tucson 34,0 %
BMW X1 15,9 % Mazda 5 33,0 %
VW Golf Plus 16,4 % Nissan Qashqai 32,9 %
Mercedes-Benz E Coupé 17,1 % Citroën C4 32,7 %
VW Golf 17,1 % Renault Twingo 32,0 %
Audi Q5 18,0 % Peugeot 207 31,9 %
Mercedes-Benz GLK 18,2 % VW Fox 31,8 %
Ford Fusion 18,7 % Ford Galxay 31,7 %
Nejporuchovější ojetiny? Pozor na Dacie, Škody jsou spíš průměrné
Ohodnoťte tento článek!
3 (60.5%) 119 hlas/ů

19 KOMENTÁŘE

  1. Německé sračky nejlépe montované jsou Škodovky v Česku ty jejich německé sračky montují arabači velice precizne a nejlépe v Turecku na bazaru

      • Pro Františka: Podle hvizdu poznáš piz.u.A podle blbejch názorů poznáš člověka kterej nikdy nic nezkusil.Jezdil jsem s těmi auty a jsou celkem v pohodě ,ale nekoupil bych si je stejně jako bych si nekoupil nic z koncernu WV.

  2. Nějaká divoká tabulka. Japonské vozy Toyota či Honda které vždy patří ke špičce jsou zde defacto opomíjené. Hlavně že jsou zde hojně německé vozy které jsou co do spolehlivosti spíše průměrné vozy.

  3. Pomalu všude ve světě vyhrávají ve spolehlivosti toyoty ale v německu až na výjímky jen domácí značky.
    TÜV = objektivní statistiky 😀

  4. Jak bylo někde napsáno, více jak 70% objevených závad v Německu je nějaká nefunkční žárovka ! Pak je statistika zcela nevěrohodná.Kdo jezdí častěji, má větší šanci na odchod nějaké té žárovky. Navíc se ve statistikách objevují nesmysly. Nejporuchovějším malým autem starým 9 let je Daewoo Matiz. Jenže ten se přestal vyrábět před 14 lety. Takže blbost. Navíc jsem ho měl 17 let a za tu dobu jsem měl jen jednu závadu. Zbytek byly výměny opotřebených částí.

  5. Další článek co srovnává jablka s hrušky. Základ je pořizovací cena, nájezd a cena oprav v daném období. Příklad- Dacia 300 000 Kč – 10let / 120000 km – opravy 100000 Kč. Mercedes – 700000 Kč – 10let/ 120000 km – opravy 100000 Kč. Rozdíl – Dacia cena po deseti letech 50000Kč , Mercedes 100000 Kč.

  6. Nic nového,ten spolek TÜV je reklamní agentura koncernu VW, která už několik let trapně plive na Dacie. Já mám Dustera pátý rok,jen měním olej , mám najeto přes 60 tisíc a slouží neskutečně.O těch závadách,o kterých píší jsem nikdy neslyšel. Nevím,co je žere..

  7. Dělám v Renaultu a jediný v čem mají trochu pravdu tak u Kangoo starších 10let. Jinak Dácie jsou za jejich pořizovacích cen parádní vozy bez poruch pokud dáte vozu co chce.

  8. Mám Logan 4 roky, nájezd 63000km, jedna praskla žárovka, jinak nic. Tchán starýho Logan, nájezd hodně přes 200000 km, pár blbosti za pár kaček. Fakt nechápu TUV.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: