Mercedes-Benz oficiálně představil druhou generaci kompaktního SUV, které v segmentu prémiových vozů stojí proti BMW X2 nebo Audi Q3. A novinka rozhodně má na co navazovat. První generace, která se poprvé představila v roce 2014, se prodalo přes jeden milion kusů.
Jak se říká, co funguje, netřeba měnit. A tak se nová generace modelu GLA rozměrově drží svého předchůdce. To znamená, že na délku měří 4410 mm (-14 mm) a na šířku 2020 mm (- 2 mm). Na výšku však měří 1611 mm, což představuje podstatný nárůst, konkrétně o 104 mm. Pro zákazníky, kteří vůz využívají i mimo zpevněné silnice, je důležitý údaj světlé výšky, který se zvýšil o 9 mm na 143 mm. Rozvor si polepšil o 30 mm na 2729 milimetrů.
Mercedes-Benz společně se standardními motorizacemi rovnou představil sportovní verzi AMG. Od běžného provedení liší přepracovanými nárazníky, novou mřížkou chladiče, novým střešním spoilerem a jiným tvarem koncovek výfuku.
Stejně jako všechny nové modely značky Mercedes-Benz je také nové GLA vybaveno novým multimediálním prostředím se dvěma displeji, a to s rozměrem až 10,3 palce. Samozřejmostí je systém MBUX s hlasovým ovládáním, které rozumí také češtině.
Po vzoru třídy A (a mnoha dalších aut) má i GLA dva typy zadní nápravy. Zatímco vpředu dostanete vždy zavěšení McPherson, vzadu se liší v závislosti na motorizaci. Slabší motorizace dostanou jednoduchou zadní nápravu. Výkonnější, jako například AMG, budou vybaveny víceprvkovým zavěšením. Mercedes-Benz jako první uvádí motorizace GLA 200, GLA 180d a vrcholem nabídky je GLA 35 AMG.
Později na trh dorazí kromě dalších verzí se spalovacím motorem také plug-in hybrid a čistě elektrické provedení. Plug-in hybrid bude označován A250e a systém pohonu bude tvořit zážehový motor 1,3 litru s výkonem 118 kW a 75 kW elektromotor. Se 15,6kWh akumulátorem ujede na elektrický proud přes 60 kilometrů. Čistě elektrická varianta dorazí výrazně později a bude nabízena pod označením EQA.