Jak zlepšit trakci na kluzkém povrchu? Natáčení Jamese Bonda přineslo netradiční řešení v podobě slazené limonády

Zdroj: youtube
  • Natáčení zatím posledního dílu Jamese Bonda opět přineslo spoustu zajímavých věcí a řadu zničených automobilů

  • Úvodní scény z italského města Matera například znamenaly problém s příliš kluzkým povrchem místních historických ulic 

  • Filmaři nakonec přišli s řešení v podobě slazené limonády. Celkem do ulic vylili na 32 tisíc litrů 

  • Hlavní roli opět hraje Aston Martin DB5. Pro potřeby natáčení měli filmaři k dispozici deset kusů. V originálním stavu ale byly pouze dva z nich

Po velmi dlouhém odkladu konečně do kin dorazil zatím poslední díl série o osudech agenta Jamese Bonda. Nedílnou součástí těchto filmů jsou automobilové honičky. Také ve snímku No time to die si jich několik užijte, přičemž ta nejzajímavější přichází hned v úvodu a odehrává se v italském městě Matera. Trvá vlastně jen několik minut, ale vyžádala si obrovské úsilí. Filmaři navíc museli sáhnout k některým netradičním řešením nečekaných problémů.

Jedním takovým problémem byly historické ulice s dlažbou příliš kluzkou na to, aby se po ní proháněla filmová auta a motocykly požadovanou rychlostí. Jak ukazuje ve svém videu magazín Insider, zvýšení trakce pro účely filmu bylo dosaženo pomocí slazené limonády. Pro postřik ulic bylo použito zhruba 32 tisíc litrů, o zbytek se obstaralo teplé italské podnebí. Jakmile ulice oschly, povrch dlažby se stal lepivým, což zařídilo lepší přilnavost pneumatik.

Hlavním aktérem akční honičky z úvodu filmu je opět Aston Martin DB5. Pro natáčení byly využity dva originální automobily, zbytek byly repliky. Dva takové vozy měly sedačku na střeše, aby řízení obstarával profesionální řidič a Daniel Craig mohl uvnitř pouze předstírat, že řídí. Čtyři byly použity pro natáčení efektních průjezdů italskými ulicemi s kaskadéry za volantem a dva kusy byly vybavené veškerými akčními pomůckami, na jaké je James Bond zvyklí už hezkou řádkou let.

Aston Martin vyrobí 25 exemplářů modelu DB5 ve verzi, se kterou jezdil James Bond

Některá auta dostala navíc ještě další zajímavá řešení. Řeč je třeba o scéně, kdy se James Bond točí se svým Astonem na italském náměstí a střílí kolem sebe. Vůz použitý pro tuto scénu měl upravené brzdy tak, aby se zablokovalo levé přední kolo a automobil se mohl jednoduše kolem něj otáčet. Mimochodem, aby nedošlo k poškození historických domů města Matera, filmaři před skutečnými objekty postavily falešné zdi.

Ve filmu se jako už tradičně angažovala automobilka Jaguar Land Rover, která poskytla automobily zástupcům té špatné strany zákona. Kromě Range Roveru SVR a desítky nových Defenderů došlo na ničení Jaguarů XF. Jeden z nich najede v úvodu filmu na miny vyhozené Jamesem Bondem z jeho Astonu a ty ho hodí do vzduchu. V reálu miny nahradily pouze gumové atrapy a to, co vůz skutečně vyneslo do vzduchu, byl stlačený dusík uvolněný z lahve umístěné na pravé straně podvozku.

Kromě tradičního Astonu Martin DB5 a zmíněných modelů Jaguar a Land Rover si ve filmu No time to die zahrál také třeba Aston Martin V8, moderní DBS Superleggera a v jedné scéně se rovněž objevuje hypersportovní Valhalla, i když bohužel jen staticky. Mimochodem, jeden exemplář filmového Defenderu byl minulý rok k vidění také v České republice. Video magazínu Insider najdete níže:

Jak zlepšit trakci na kluzkém povrchu? Natáčení Jamese Bonda přineslo netradiční řešení v podobě slazené limonády
Ohodnoťte tento článek!
3.7 (73.33%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: