Další litrový tříválec. Při faceliftu ho dostalo Suzuki S-Cross

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Crossover Suzuki S-Cross přichází na trh v modernizované verzi

  • Výrazně se změnil vzhled přední části, které dominuje maska s vertikálními žebry

  • Atmosférický zážehový motor 1,6 l je minulostí, místo něj Suzuki nabízí přeplňované 1.0 BoosterJet a 1.4 BoosterJet

  • Všechny nabízené motory lze kombinovat s pohonem 4x4

Po třech letech na trhu aktualizuje japonská automobilka svůj kompaktní crossover Suzuki S-Cross. Podzimní facelift přináší nový vzhled i modernější paletu motorů.

Jestliže o mnoha faceliftech v dnešní době platí, že vizuální změny jsou sotva patrné, o Suzuki S-Cross něco takového rozhodně říct nelze. Dominantním rysem modernizovaného modelu je do šířky roztažená maska s deseti vertikálními žebry. Vnější okraje světlometů teď zasahují do předního nárazníku a nárazník samotný získal spodní mřížku ve tvaru lichoběžníku postaveného širší stranou dolů. S-Cross se tak zcela vzdal dosavadního pojetí s naznačenou „erbovní“ maskou ve stylu Audi Singleframe.

Suzuki-SX4_S-Cross-2017-1600-01 Suzuki S-Cross modelového roku 2017 má zcela novou příď. Nová je maska, světlomety i nárazník

Změny na zádi jsou mnohem subtilnější. Pokud ale chcete jezdit se svým crossoverem mimo asfaltové silnice, oceníte, že Suzuki S-Cross modelového roku 2017 má světlou výšku zvětšenou z ryze silničních 165 na už docela zajímavých 180 mm.

V interiéru se změnily hlavně materiály. Palubní deska dostala měkčenou část, nové jsou materiály čalounění. Hlavní technickou novinkou je příchod přeplňovaných motorů Booster Jet, které Suzuki už montuje do modelů Baleno a Vitara S. Zájemci o S-Cross si budou moci vybírat mezi jednotkami 1.0 BoosterJet (82 kW, 170 Nm) a 1.4 BoosterJet (103 kW, 220 Nm).

Koncepce přeplňovaného tříválce o zdvihovém objemu 1,0 l je mezi automobilkami stále populárnější. Takový motor má v nabídce Ford, dostanete ho i do nejnovějšího Hyundai i30 a montuje se také do nejprodávanějšího českého auta. Jednotku 1.0 TSI koncernu Volkswagen jsme nedávno podrobili praktickému srovnání s předchozím čtyřválcem:

Škoda Octavia 1.0 TSI vs. 1.2 TSI: Černobílá záležitost?

Ale zpět k Suzuki S-Cross. Litrový BoosterJet má o devět a čtrnáctistovka dokonce o 40 procent vyšší točivý moment než dosud nabízený atmosférický motor 1,6 l. Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet akceleruje z nuly na 100 km/h za 9,5 s a rozjede se až na rovných 200 km/h. Pro zájemce o vznětový motor má Suzuki připravenou jednotku 1.6 DDiS o výkonu 88 kW a točivém momentu 320 Nm.

Všechny motorizace je možné kombinovat s pohonem všech kol 4x4 Allgrip a rovněž se samočinnou převodovkou. V případě litru si musíte vybrat, jestli chcete čtyřkolku, nebo automat; 1.4 BoosterJet a 1.6 DDiS umožňují obojí. Ceny všech verzí najdete v tabulce:

Motor Převodovka Pohon Comfort Premium Elegance
1.0 BoosterJet 82 kW 5MT 4x2 409 900 Kč 436 900 Kč -
1.0 BoosterJet 82 kW 6AT 4x2 - 479 900 Kč -
1.0 BoosterJet 82 kW 5MT 4x4 - 479 900 Kč -
1.4 BoosterJet 103 kW 6MT 4x2 - 469 900 Kč 512 900 Kč
1.4 BoosterJet 103 kW 6MT 4x4 - 512 900 Kč 556 900 Kč
1.4 BoosterJet 103 kW 6AT 4x4 - 556 900 Kč 627 900 Kč
1.6 DDiS 88 kW 6MT 4x2 - 545 900 Kč -
1.6 DDiS 88 kW 6MT 4x4 - 589 900 Kč -
1.6 DDiS 88 kW 6TCSS 4x4 - - 681 900 Kč

Za prvních osm měsíců roku 2016 se na českém trhu prodalo jen 26 kusů Suzuki S-Cross. Daleko úspěšnější je příbuzné SUV Vitara s 1077 registracemi.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?