Další kolo nárazových testů Euro NCAP prověřilo hned šest modelů. Modely Land Rover Discovery, Audi Q5 a Toyota C-HR dostaly pětihvězdičkové hodnocení. Zbývající trojici složené z Fiatu 500, Fordu Ka+ a Citroënu C3 se už tak dobře nevedlo.
Doporučujeme: Video — 20 let vývoje bezpečnosti v jedné minutě. Nárazové testy Euro NCAP slaví výročí
Nejhůře dopadl Fiat 500, což není příliš velké překvapení, protože jde o hodně letitý model. V roce 2007 sice obdržel za ochranu dospělých osob příděl pěti hvězd, podle aktuální metodiky to ale celkově na více než tříhvězdičkové hodnocení nestačilo. Italská stylovka ztratila jak v případě ochrany dospělých (pouze 66 %), tak u ochrany dětí (49 %), chodců (53 %) a především v hodnocení bezpečnostních asistentů. V této disciplíně získala jen 27 %.
 Fiat 500 je letitý model, takže není překvapení, že to podle aktuální metodiky na více než tříhvězdičkové hodnocení nestačilo
 Fiat 500 je letitý model, takže není překvapení, že to podle aktuální metodiky na více než tříhvězdičkové hodnocení nestačilo Z šesti nově testovaných modelů vyšla nejlépe Toyota C-HR. Zabodovala jak při ochraně chodců, tak při hodnocení nabídky asistenčních systémů
 Z šesti nově testovaných modelů vyšla nejlépe Toyota C-HR. Zabodovala jak při ochraně chodců, tak při hodnocení nabídky asistenčních systémůPodobně jako letitý Fiat si vedl i Ford Ka+, což je ale nové auto. Ve srovnání s Fiatem získal nepatrně více ve všech hodnocených disciplínách, ale celkové výsledky daleko zaostaly za tím, co nabízejí pětihvězdičková auta. Opět byla problémem nabídka asistenčních systémů, kde Ford dostal pouze 29 %. Dohromady obdržel model Ka+ tři hvězdy.
Doporučujeme: Ford Ka+ oficiálně dorazil na český trh. Je to indický nástupce modelu Fusion
Nový Citroën C3 se představil jako o poznání bezpečnější vůz, takže nakonec získal čtyřhvězdičkové hodnocení. Ochrana dospělých a dětí se tentokrát pohybuje za hranicí osmdesáti procent. Největší ztrátou byly opět asistenční systémy, kde tento Francouz dostal 58 %.
Jak by měly nárazové testy vypadat podle aktuálních pravidel Euro NCAP, to předvedla pětihvězdičková trojice Audi Q5, Land Rover Discovery a Toyota C-HR. Paradoxně nejvíce za ochranu dospělých osob získala nejmenší Toyota (95 %), děti z této trojice nejlépe ochrání Q5 (86 %) a k chodcům je nejpřívětivější opět Toyota. Ta také dostala nejvíce za asistenční systémy (78 %).
Videa z testů všech šesti modelů najdete níže, fotogalerii hledejte na konci článku.
 
