Další den, další plug-in hybridy na scéně. Do zásuvky brzy zapojíte také BMW X5 a Peugeot 3008

přidejte názor
Autor: Redakce

Příval elektrifikovaných modelů nekončí. Po plug-in hybridním Seatu Tarraco přichází plug-in hybrid odvozený od BMW X5 a Peugeotu 3008

  • BMW X5 kombinuje řadový šestiválec a jeden elektromotor, celkový výkon systému je 394 koní 

  • Peugeot 3008 používá zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a dva elektromotory. Celkový výkon je v tomto případě 300 koní

Nástup doby elektrické neznamená pouze nové elektromobily typu Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3, ale samozřejmě také mnoho nových plug-in hybridů. Nedávno byl představen Seat Tarraco PHEV, teď přichází hned dvě další plug-in hybridní novinky. Jednu má na svědomí BMW, tu druhou francouzský Peugeot.

BMW připravilo podle očekávání plug-in hybridní provedení nové generace velkého SUV X5. Verze xDrive45e kombinuje třílitrový přeplňovaný šestiválec (210 kW/286 k) a elektromotor o výkonu 83 kW (113 k). Celkově tento systém nabízí 290 kW (394 k), což stačí pro akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,6 sekund. Nejvyšší rychlost činí 235 km/h, respektive 135 km/h v čistě elektrickém režimu. V něm tato X5 dokáže ujet podle cyklu WLTP 67 až 87 kilometrů, a to díky lithium-iontovým akumulátorům s kapacitou 24 kWh.

Test BMW X5 M50d G05: Na papíře dokonalost
Přečtěte si také:

Test BMW X5 M50d G05: Na papíře dokonalost

Automobilka uvádí, že zástavba elektrifikovaného pohonu si vyžádala zmenšení zavazadlového prostoru o 150 litrů, takže X5 xDrive45e disponuje v základním uspořádání objemem rovných 500 litrů. Kdy přesně se začne ekologické provedení X5 prodávat, to BMW zatím neříká.

Peugeot 3008 dostal hned dva elektromotory 

Francouzská automobilka pak představila Peugeot 3008 Hybrid4. Jde o plug-in hybridní pohon, který byl světu odhalen už minulý rok a který má logicky namířeno i do dalších modelů koncernu PSA. Systém využívá přeplňovanou šestnáctistovku PureTech naladěnou na 147 kW (200 k) a dva elektromotory. Ten přední má výkon 81 kW (110 k), o pohon zadní nápravy se pak stará druhý elektromotor disponující maximem 83 kW (112 k). Celkový výkon systému je 221 kW (300 k). Plug-in hybridní 3008 ujede v elektrickém režimu 56 až 59 km (opět měřeno podle WLTP). Z domácího wallboxu se akumulátory dobijí za hodinu a 45 minut.

Krátké svezení s Mercedesem-Benz EQC: Další prémiový elektromobil je něco mezi I-Pace a e-tronem
Přečtěte si také:

Krátké svezení s Mercedesem-Benz EQC: Další prémiový elektromobil je něco mezi I-Pace a e-tronem

Na francouzském trhu Peugeot už přijímá objednávky, do České republiky se 3008 Hybrid4 dostane až příští rok. Kromě plug-in hybridní čtyřkolky začne automobilka brzy nabízet také cenově dostupnější verzi vybavenou pouze jedním elektromotorem a tudíž pohonem přední nápravy, která celkově nabídne 165 kW (225 k).

Více informací o nové plug-in hybridní 3008 najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?