Cupra Leon nabídne hned tři motory. Nejvýkonnější bude jen kombi, stovku zvládne za 4,8 s

  • Ostrý Leon bude k dispozici ve dvou karosářských provedeních

  • Na výběr bude jak s pohonem předních kol, tak 4×4

  • Z výrobního programu se poroučela manuální převodovka

  • Prodej v České republice by měl začít letos na podzim

Sportovní odnož španělské automobilky Seat oficiálně představila první svébytný model Cupra, který zákazníkům nabídne opět ve dvou provedeních, přičemž nesilnější výrazně překonává sportovní derivát nové Škody Octavia. Cupra Leon bude k mání se dvěma motory – dvoulitrový čtyřválec TSI doplní plug-in hybridní motor TSI se stejným počtem spalovacích komor a objemem 1,4 litru.

Plug-in hybridní verze se u značky Cupra objevuje vůbec poprvé a jde o stejnou pohonnou soustavu jako u plug-in hybridního Superbu. Zážehový motor s výkonem 110 kW doplňuje 85kW elektromotor a 13kWh lithium-iontová baterie, přičemž celkový systémový výkon dosahuje 180 kW (245 koní) a 400 Nm točivého momentu. Výrovce uvádí, že čistě na elektřinu auto ujede až 60 km. Akumulátor se z běžné zásuvky dobije za šest hodin, použití nástěnné nabíječky Wallbox dobu nabíjení zkrátí téměř na polovinu, jmenovitě na 3,5 hodiny. Vyrábět se bude jak hatchback, tak kombi, vždy s poháněnou přední nápravou.

Cupra už nebude jen značkou rychlých Seatů. Chce vlastní modely i závodní speciály

Konvenční varianty budou využívat dvoulitrového čtyřválce, jehož výkon začíná na 180 kW (245 koních) a 370 Nm, výkonnější verze nabídne 221 kW (300 koní) a 400 Nm. Obě tato provedení dostala pro lepší přenos hnací síly na vozovku elektronicky řízený diferenciál s lamelovou spojkou.

Na samotném vrcholu pak stojí 228kW varianta dvoulitrového motoru TSI, jehož točivý moment dosahuje rovněž hodnoty 400 Nm, ovšem tentokrát je přenášen na všechna čtyři kola. Vrcholná verze bude k mání pouze jako kombi a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy.

Všechna provedení nové Cupry Leon dostala kromě plug-in hybridní varianty sedmistupňovu dvouspojkovou převodovku (Cupra Leon PHEV má šestistupňoovu) bez mechanického spojení s voličem (by-wire). Manuál z výrobního programu zmizel.

Nejvýkonnějším provedením je kombi Sportstourer s 228 kW a pohonem všech kol
Cupra Leon podle výrobce oplývá specifickým laděním podvozku a řízení

Adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči DCC má vpředu nápravu McPherson, vzadu víceprvek a světlou výšku na přední nápravě nižší o 25 a vzadu o 20 mm. Deceleraci vozu mají v popisu práce sportovní brzdy Brembo.

Značka Cupra společně s novým Leonem představila také dva soutěžní speciály – elektromobil Cupra e-Racer (500 kW / 680 koní, 960 Nm) a okruhový Cupra Leon Competición (250 kW / 340 koní, 410 Nm).

Cupra Leon nabídne hned tři motory. Nejvýkonnější bude jen kombi, stovku zvládne za 4,8 s
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: