Letošnímu Frankfurtu dominují auta, která mají elektromotor. Někdy jako pomocný, ale často i jako hlavní pohon

  • I přes absenci řady automobilek je letošní frankfurtský autosalon jasným potvrzením skutečnosti, že nástup elektromobility právě nastal 

  • Elektromobilů je zde k vidění celá řada. Od Porsche Taycan přes několik konceptů až po Corsu-e, iV Citigoe nebo Hondu e 

  • Samozřejmě nemůže chybět spousta hybridů 

  • Na auta, která nelze zapojit do zásuvky, také došlo, ale už se o nich tolik nemluví. Začínají být v menšině 


Letošní frankfurtský autosalon se nese v duchu absence řady velkých automobilových jmen. Z asijských značek vystavuje pouze Honda a Hyundai, kromě Opelu chybí koncern PSA, neúčastní se ani koncern FCA, Volvo a tak dále. To můžeme brát jako potvrzení úpadku klasických autosalonů (nebo minimálně skutečnosti, že dvě takto velké akce v Evropě už nemají místo). Přesto autosalon ve Frankfurtu jasně dokazuje, že éra elektromobilů je definitivně realitou.

Svůj elektromobil si tu vybere každý 

O tom, že to automobilky už naplno přesedají na elektromobily, svědčí i paleta vystavených elektrických vozů. Zastoupeny jsou v podstatě všechny kategorie od těch nejlevnějších. Například Volkswagen představil modernizovaný e-Up a Škoda přivezla Citigoe iV. To mimochodem bude prodávat na českém trhu s cenou od 429 900 Kč, což už dělá z elektromobilů relativně dostupnou záležitost. Nechybí ani Honda e nebo nová Corsa, která je kromě běžných verzí rovněž dostupná jako elektromobil.

Superb iV „do zásuvky“ má českou cenu, stejně jako Citigoe. Konkurence bude asi překvapená

V kontextu těchto malých elektromobilů je „lidový“ Volkswagen ID.3 spíše autem pro movitější řidiče. Minimálně na českém trhu, kde se na elektromobily nevztahují žádné zásadnější úlevy. Model ID.3 je také důvodem, proč frankfurtský autosalon budí tolik pozornosti. Je to model, který svým odhalením „odšpuntoval“ nástup tolika elektromobilů koncernu Volkswagen, že to nebudeme stíhat počítat. Podobná auta má už připraven Seat i Škoda a třeba Cupra na stejné technice postaví sportovně vypadající crossover. Ten se ve Frankfurtu ještě prezentuje jako koncept Tavascan, ale není žádné tajemství, že se od sériové verze už moc neliší.

Dva frankfurtské symboly definitivního nástupu elektromobility: Taycan coby historicky první elektrický model značky Porsche…
…a Volkswagen ID.3, jehož techniku převezme v blízké budoucnosti nespočet dalších koncernových elektromobilů. Ani Škoda nebude stát stranou

Další revoluci představuje Porsche Taycan, což je pro změnu příspěvek do vrcholného segmentu bateriových elektromobilů a historicky první sériově vyráběné elektrické Porsche:

Porsche Taycan oficiálně: První elektromobil značky nabídne 761 koní, 0-100 km/h za 2,8 s, dojezd 450 km a cenu do pěti milionů

Na movité zákazníky bude mířit také Mercedes-Benz EQS. Zatím jde o koncept, ale ani tentokrát se nebavíme o žádném sci-fi jako v případě studie Audi AI:TRAIL quattro. Ta ovšem ukazuje, že relativně jednoduché přetváření modulárního elektrického základu rozváže automobilkám ruce, takže i podobných kreací se v budoucnu nakonec klidně můžeme dočkat. Elektrické dodávky reprezentuje ve Frankfurtu Mercedes-Benz EQV. I na vodík se myslelo. Koncept vodíkové X5 ukazuje na svém stánku BMW.

Elektricky poháněná auta si můžete prohlédnout v galerii:


Došlo na normální modely? 

Ano. Hlavní takovou novinkou je nepochybně Land Rover Defender nové generace. Ale ani ten se elektrifikaci nevyhnul. Už od začátku výroby se bude nabízet také jako mild-hybrid a příští rok přijde plug-in hybridní varianta P400e. Hybridy jsou vůbec další téma rezonující Frankfurtem. Třeba Mercedes odvezl plug-in hybridní GLC, GLE i třídu B. Ford ukazuje svůj závazek řádné elektrifikace na plug-in hybridním SUV Kuga nové generace, Opel prezentuje Gralndland X ve verzi Hybrid4 a nakonec i sportovní vůz budoucnosti BMW M Next sice má spalovací čtyřválec, ale k tomu dva elektromotory. Škoda přirozeně na svém stánku prezentuje modernizovaný Superb. A jak jistě víte, hlavní novinkou nedávného faceliftu je příchod plug-in hybridního provedení.

Ani supersporty se elektrifikaci nevyhnou. Lamborghini Sian sice má atmosférický dvanáctiválec, ale tomu asistuje elektromotor
Budoucnost sportovních modelů BMW prezentuje koncept M Next. Ten využívá kombinaci zážehového čtyřválce a dvou elektromotorů

Co klasické sportovní značky? Třeba Lamborghini? Ne, ani tam se elektrifikaci nevyhnete. Na stánku této slavné automobilky je parádní a neuvěřitelně rychlá novinka jménem Sian. Jenže i to už je hybrid. Nová generace Audi RS 7 Sportback má ke spalovací klasice velmi blízko, i v ní však najdeme alespoň malý pomocný elektromotor. Jde tedy o mild-hybrid.

Takže nám zbývají značky jako Alpina, prezentující novou B3 Touring s dvakrát přeplňovaným šestiválcem, nebo specialita v podobě Hyundai i30 N Project C. Jistě, ve Frankfurtu se najdou se i další neelektrifikovaná auta jako BMW řady 1, Škoda Scala/Kamiq Monte Carlo a další, ale těžiště celé akce je už jasně „v elektrice“.

Ať se vám to líbí, nebo ne, teď nastal ten správný čas, abychom vám řekli: „Vítejte v době elektrické“.

Letošnímu Frankfurtu dominují auta, která mají elektromotor. Někdy jako pomocný, ale často i jako hlavní pohon
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: