Zrušené prezentace a dezinfikovaná auta. Koronavirus už ovlivňuje i práci auto novinářů

10.03.2020
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Některé automobilky už zrušily mezinárodní novinářské prezentace svých nových modelů

  • Jiné ale zatím vyčkávají, nebo na ně dokonce zvou

  • Testovací auta procházejí dezinfekcí, jinak jsou ideální líhní pro bakterie

Autosalon v Ženevě není jedinou obětí z motoristické branže, kterou má na svědomí epidemie koronaviru. Strach z rychle se šířící nákazy má vliv i na běžnou práci motoristického novináře. A to od zápůjček testovacích aut po mezinárodní prezentace.

Mýt si pravidelně ruce je dobrý nápad, ale člověk na to vždy nevzpomene. Zejména ne když vystoupí z auta, které vnímá prakticky jako domácí prostředí. A to i v případě, že není tak úplně jeho. České zastoupení Hyundai jako první zavedlo opatření proti koronaviru i ve svých novinářských autech.

„V kontextu vzrůstajícího počtu nakažených novým typem koronaviru bych Vás rád informoval o preventivním opatření, které zavádí společnost Hyundai Motor Czech. Všechna novinářská vozidla určená pro zápůjčky jsou nyní pečlivě dezinfikována, a to jak veškeré části jejich interiéru, tak klimatizace včetně výparníku. Vozidlo tímto procesem prochází po každé zápůjčce,“ stálo v e-mailu zaslaném minulé pondělí, tedy den poté, co byly zaznamenány první případy nákazy na českém území.

BMW 330e do zásuvky se řídí lépe než klasické a umí jet za dva litry
Přečtěte si také:

BMW 330e do zásuvky se řídí lépe než klasické a umí jet za dva litry

Běžné novinářské auto se udrží ve vozovém parku několik měsíců, není výjimkou nájezd před 10 nebo 15 tisíc kilometrů. Každý týden si jej půjčí jedna redakce, ve které s ní jezdí jeden, dva ale třeba i více redaktorů, nemluvě o rodinných příslušnících či přátelích novináře. Občas nalezené bílé chlupy na černém koberci kufru pak vypovídají i o domácích mazlíčcích. Zkrátka takové testovací auto je pěknou líhní bakterií. Zápůjčky zatím ale zůstávají, protože není nic horšího než motoristický novinář bez auta (to berte s nadsázkou).

Když lítat, tak jen soukromě

Mnohem závažnější dopad má ale koronavirus na pořádání mezinárodních prezentací automobilek. Pro důvod jejich zrušení je nutné pochopit to, jak fungují. Značka chce ještě před uvedením vozu na trh, aby se o něm psalo. Sveze ho proto v počtu pár desítek kusů na jedno místo a pak sem pozve novináře. Ti přiletí, řídí, popovídají si s vývojáři, přespí v nóbl hotelu a ráno odletí zpět domů. Během zimy nejčastěji tyto prezentace probíhají ve Španělsku, jižní Francii, Portugalsku a někdy i v Itálii.

Vzhledem k tomu, že řada takových akcí trvá třeba měsíc a v denních turnusech se tu vystřídají stovky novinářů ze všech zemí světa, kde se daný vůz bude prodávat, není s podivem, že od nich některé značky rychle upustily. Riskovat, že jim na akci onemocní novinář a pak všichni ostatní budou v karanténě, se jim logicky nechce.

Tesla dodávala auta se starou součástkou. Může za to koronavirus, tvrdí
Přečtěte si také:

Tesla dodávala auta se starou součástkou. Může za to koronavirus, tvrdí

Jen pro naši redakci už byly zrušeny prezentace Volkswagenu T-Roc kabrio, Seatu Leon, Fordu Kuga nebo Mercedesu-Benz GLA. Volkswagen měl být na Mallorce, Ford v Portugalsku, další dvě zmiňované zase v Barceloně. Některé další ale zůstávají. Třeba Škoda plánuje na úterý a středu 17. až 18. března prezentaci nové Octavie na řecké Krétě. Tam se ale jako obvykle letí pronajatým letadlem, přímo a z ruzyňského terminálu 3, který je liduprázdný až na milou paní, jež tam prodává chlebíčky za dumpingovou cenu. Taková akce by měla být poměrně bezpečná, tedy pokud se už virem nenakazil nějaký kolega novinář a neví o tom.

Co bude tedy dál? To zatím nikdo neví. Buď epidemie ukáže automobilkám, že se vlastně bez nákladných zahraničních akcí obejdou, nebo je naopak donutí k tomu, že na ně po skončení epidemie budou zvát ještě častěji. Ať už je to ale jak chce, je dobré vědět, že ani nákladný marketing a propagace produktu není pro většinu značek důležitější než lidské zdraví.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?