Zastavte výrobu, žádají odboráři Škodu. Bojí se šíření koronaviru

16.03.2020
19 nových názorů
Zdroj: Škoda Auto
  • Mladoboleslavští odboráři vyjednávají s vedením Škody o zastavení výroby na dva týdny

  • Zaměstnanci se obávají toho, že množství lidí ve fabrice se bude virus rychle šířit

  • Škoda už má několik zaměstnanců v karanténě, nákaza byla potvrzena u jednoho pracovníka

Škodovácké odbory KOVO žádají svou automobilku, aby zastavila výrobu. Vyplývá to z jejich prohlášení, které zveřejnily na internetu. „Odborová organizace Odbory KOVO MB, VR, KV u vědomí složité zdravotní situace v České republice, která může tvrdě zasáhnout společnost Škoda Auto a.s. v období skokového nárůstu počtu osob nakažených koronavirem či v karanténě, žádá společnost Škoda Auto a.s. o 14denní volno pro zaměstnance (karanténa) formou překážky v práci na straně zaměstnavatele,“ napsal v něm předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

Požadavek vzešel už ve čtvrtek 12. března. V pondělí 16. března se Povšík sejde s členem představenstva Škody Bohdanem Wojnarem, informovali odboráři. Na dopoledním jednání by ale podle serveru iDnes.cz měl být i šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Meier. S ním odboráři minulý týden vyjednali zvýšení tarifů i jednorázový bonus 80 tisíc korun pro každého.

Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala
Přečtěte si také:

Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala

Server píše, že odbory mají problém s tím, že v automobilce pracuje na malém prostoru hodně lidí. Shlukují se na montážních linkách, používají společné nářadí a opakovaně sahají na karoserie. Kromě toho jezdí do práce stovky lidí hromadnou dopravou a stravují se v závodních jídelnách. Škoda v celém Česku zaměstnává na 33 tisíc lidí.

Automobilka už má jednoho zaměstnance s prokázanou nákazou koronvariem. Potvrdila to o víkendu. Muž pracující v odděleném skladu náhradních dílů Škoda Parts se zřejmě nakazil v Rakousku. V karanténě je i kolega, který s ním trávil dovolenou. Firma pracoviště dezinfikovala a nařídila zaměstnancům, kteří s mužem přišli do styku, 14denní karanténu.

Zrušené prezentace a dezinfikovaná auta. Koronavirus už ovlivňuje i práci auto novinářů
Přečtěte si také:

Zrušené prezentace a dezinfikovaná auta. Koronavirus už ovlivňuje i práci auto novinářů

Škoda by nebyla jedinou automobilkou v Evropě, která kvůli koronaviru dočasně zavřela výrobu. Například Fiat zastavil všechny čtyři fabriky v Itálii. Postupně svou produkci ukončily i další značky v nejpostiženější evropské zemi, například Lamborghini. Také na území Itálie platí Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala">karanténa a to s tvrdšími podmínkami než v Česku. Třeba na nákup může vyrazit jen jeden domácnosti.

Laquanda (neregistrovaný)
Greate pieces. Keep writing such kind of info on your blog. Im really impressed by it.
Cristine (neregistrovaný)
Awesome issues here. I'm very satisfied to peer your post. Thanks a lot and I am having a look forward to touch you. Will you please drop me a e-mail?|
Tomoko (neregistrovaný)
Hey there! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us useful information to work on. You have done a wonderful job!|
Tyron (neregistrovaný)
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something informative to read?|
Kristie (neregistrovaný)
This is a topic that's near to my heart... Best wishes! Exactly where are your contact details though?|
Elroy (neregistrovaný)
Hi there to all, how is everything, I think every one is getting more from this web site, and your views are pleasant for new users.|
Maria (neregistrovaný)
Hi there! I know this is kind of off-topic however I needed to ask. Does operating a well-established website like yours require a lot of work? I'm brand new to writing a blog but I do write in my journal everyday. I'd like to start a blog so I can easily share my experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for brand new aspiring blog owners. Thankyou!|
Elwood (neregistrovaný)
This design is incredible! You definitely know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!|
Austin (neregistrovaný)
Hi there, this weekend is good for me, as this occasion i am reading this wonderful educational piece of writing here at my residence.|
An (neregistrovaný)
It is really a great and helpful piece of information. I am happy that you simply shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.|
acronis true image crack mac (neregistrovaný)
I really love your website.. Pleasant colors & theme. Did you develop this amazing site yourself? Please reply back as I'm attempting to create my very own website and would like to find out where you got this from or exactly what the theme is called. Thanks!|
Honza (neregistrovaný)
Ono neni na skodu se zamyslet nad tim ze berou silene mzdy a 80 procent z nich nema ani vyuceni. Co budou delat az je skoda propusti protože vetsina z nich ma uvery a hypoteky na nynejsi plat a kdyz pujdou nekam jinam tak jak asi dopadnou
Jana (neregistrovaný)
No vláda nařídila karanténu ČR, zavřela skoly, požaduje omezit styk s lidma pod pokutou 3000000kc, ale žene lidi do prace kde vedle sebe dělá 40 lidi a v celé firmě je 1500 lidi. Nechápu v čem spočívá význam karantena. Když se nakazi jenom 1% zamestnancu tak to pak teprve bude řetězová reakce. To čemu se říká u nás karantena je jenom poloviční karantena bez úspěšných vysledku.
Petr (neregistrovaný)
Výroba aut může skončit klidně na půl roku. Stejně jde na Evropu krize a nová auta nikdo kupovat nebude. Pro nás méně movité jsou plné autobazary,plné inzertní portály,kolikrát je vidět auto u cesty s papírem na okně "prodám". Aut je tolik,že 1 rok výpadku výroby nevadí. Problém je výroba potravin a zboží denní spotřeby,např. já kupoval nové auto v roce 1975 a to Š100 a potom nový Favorit v roce 1993.Od té doby už jenom ojetiny do 40 tis. kč.Pro drahé energie,potraviny a vše kolem bydlení je nemožné ušetřit na nové auto.Leda,že by spořili ještě minimálně dve senioři v rodině.To nemluvím o blížícím konci spalováků a nutnosti jít časem do elektřiny.Jezdění spalovákem bude postupem doby tak znevýhodněno,že se nebude dát jet ani 1x týdně do Kauflandu.
Renda (neregistrovaný)
To máme chytráku za loňský rok kdy jsem v práci od soboty do soboty a začínal už v neděli. Pojď k nám. Tady Ti ten hřebínek na páse spadne.
Jirka pejsek (neregistrovaný)
Mno,vono když je v autě, které jede po lince najednou až 6 lidí, navíc se průběžně mění během pohybu vozu po lince,tak by jeden nemocný během dne dokázal infikovat stovky spolupracovníků. Z kanceláře to těžko posoudite
Karel (neregistrovaný)
Ty jsi asi trošku mimo mísu,ten bonus mají za lonský rok. Ale asi je to jen tvoje závist,že ty ho nemáš.
  • Našli jste v článku chybu?