Ačkoliv má automobilka Volkswagen problémy s fungováním softwaru svého chystaného elektromobilu ID.3, zdá se, že už brzy dorazí i na české silnice. České zastoupení totiž na oficiálních webových stránkách zpřístupnilo konfigurátor, kde si lze navolit variantu s výkonem 150 kW a kapacitou baterie 58 kWh hned v šesti výbavových stupních. Cena začíná na 1 014 900 Kč.
Částka platí pro základní výbavu Life, která je ale na automobilové poměry už docela bohatá. Najdete v ní nejen zábavní systém s 10,1palcovou obrazovkou doplněný o navigaci, ale například i vyhřívaná sedadla a volant, adaptivní tempomat nebo 18“ disky. Ty jsou ocelové, což je bizarní. Dostanete je ale ve všech verzích.
Druhá verze Style přidává panoramatické střešní okno, inteligentní světlomety Matrix LED nebo diodové brzdovky. V Business výbavě dostanete paket Assistance zahrnující systém PreCrash, zpětnou kameru nebo bezklíčové odemykání a startování. Výbava Family dodává třeba dvouzónovou klimatizaci či variabilní podlahu zavazadlového prostoru. Výbava Tech přidává head-up displej s rozšířenou realitou a aktivní udržování v jízdním pruhu, vrcholná verze Max pak lepší přední sedadla s masáží či adaptivní podvozek.
Ceny Volkswagenu ID.3 na českém trhu (verze 150 kW, 58 kWh)
Výbava | Cena |
---|---|
Life | 1 014 900 Kč |
Style | 1 097 900 Kč |
Business | 1 106 900 Kč |
Fasmily | 1 133 900 Kč |
Tech | 1 177 900 Kč |
Max | 1 235 900 Kč |
Volkswagen ID.3 s motorem o výkonu 150 kW a kapacitou baterie 58 kWh je ovšem střední verze. K mání bude pak ještě dostupnější varianta s výkonem jen 110 kW a kapacitou baterie 45 kWh. Ta logicky nabídne nižší cenu, ale i udávaný dojezd – 330 km proti 420 u nabízené střední verze. Vrcholem se má v budoucnu stát verze s 77kWh baterií, které dojezd na jedno nabití vychází až na 550 kilometrů.
Volkswagen ID.3 vs. konkurence
Nabízet elektromobil hned hned s několika kapacitami trakční baterie není nic neobvyklého. Ostatně to dělá i konkurence Volkswagenu ID.3, se kterou jsme německou novinku porovnávali. Snažili jsme se proto najít verze, které alespoň přibližně odpovídají cenou.
To je případ crossoveru Hyundai Kona, který sice začíná na částce 849 990 korun, ale má jen 39,2kWh baterii. S ní zvládne ujet 289 km. Ve vyšší verzi Power ale nabízí články s kapacitou 64 kWh, se kterými aktuální ID.3 mírně překonává – zvládne 484 kilometrů. Blízký je i cenou. Za 1 049 990 Kč v základu Smart nabízí 17“ litá kola, vyhřívání sedadel a volantu, parkovací kameru nebo zábavní 7“ systém. Za navigací či adaptivním tempomatem je potřeba jít do vyšších verzí.
Zajímavé je, že technicky spřízněná Kia e-Niro nabízí elektromotor 150 kW a baterii 64 kWh až za cenu 1 199 980 korun. Proto jsme mohli porovnat spíš slabší verzi se 100 kW výkonu a 39,2kWh baterií. Za 1 099 980 korun ujede jen 289 km. V porovnání s Volkswagenem ID.3 tak nejde o zajímavou nabídku. Také další dva levnější konkurenti úplně nepotěší dojezdem, což ukazuje tabulka.
Volkswagen ID.3 (150 kW, 58 kWh) v porovnání s blízkými konkurenty
Model | Výkon | Kapacita baterie | Dojezd podle WLTP | Cena |
---|---|---|---|---|
Volkswagen ID.3 | 150 kW | 58 kWh | 420 km | 1 014 900 Kč |
Hyundai Kona Electric | 150 kW | 64 kWh | 484 km | 1 049 990 Kč |
Kia e-Niro | 100 kW | 39,2 kWh | 289 km | 1 099 980 Kč |
Nissan Leaf | 110 kW | 40 kWh | 270 km | 937 000 Kč |
Peugeot e-2008 | 100 kW | 50 kWh | 310 km | 850 000 Kč |
Kdy přesně začne nový elektromobil Volkswagenu jezdit po českých silnicích, zatím není jasné. Automobilka stále upozorňuje, že kvůli softwarovým chybám budou u dodaných vozů omezeny některé funkce multimediálního systému. Vše by měl vyřešit rozsáhlý update, plánovaný na začátek příštího roku. Nějaká auta by se ale mohla objevit už během tohoto léta, lidé si totiž mohli prvních 30 tisíc kusů objednat ve verzi 1st Edition. Záleží tedy na automobilce, kdy se jí podaří auta dodat.