Volkswagen Golf GTI se vrací v kultovní verzi Clubsport. Tentokrát má 300 koní

14.10.2020
přidejte názor
  • Německá automobilka představila zatím nejostřejší variantu svého hot hatche Golf GTI

  • Model Clubsport má výrazně vyšší výkon, na přední kola posílá 300 koní

  • Sportovním nastavením prošel podvozek, auto má speciální režim pro okruh Nordschleife

Kategorie ostrých hatchbacků má nový zajímavý přírůstek. Zdaleka nejde jen o výkon, který standardnímu Volkswagenu Golf GTI začíná při boji se soupeři scházet. Původní Golf GTI Clubsport sbíral nadšené ohlasy za vynikající ovladatelnost a novinka chce na jeho renomé navázat.

GTI a GTI Clubsport spolu samozřejmě sdílí pohonnou jednotku EA888 evo4, tedy přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 l. Clubsport ale dostal masivní turbodmychadlo od firmy Continental, větší mezichladič a přemapovanou řídící jednotku. Výsledkem je 221 kW, tedy rovných 300 koní. To je o 55 koní víc než ve standardním GTI. Točivý moment stoupl o 30 Nm, na 400.

Třes se, Golfe GTI! BMW stvořilo svůj první hot hatch s předním pohonem
Přečtěte si také:

Třes se, Golfe GTI! BMW stvořilo svůj první hot hatch s předním pohonem

Vzhledem k zaměření modelu jsou ale významnější úpravy podvozku. Automobilka zvětšila úhel odklonu kol vpředu, vzadu upravila jejich zavěšení nebo uložení tlumičů. Změněné je i řízení, které má být ostřejší než u standardního GTI. Mimochodem, tlumiče mají nastavitelnou tuhost v celkem 15 krocích. Podvozek zase sedí o 15 mm níž zemi než u Golfu GTI.

Novinka zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za rovných 6 sekund a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Automatická dvouspojková převodovka se sedmi rychlostmi přenáší hnací sílu na přední kola. Řízení samosvorného diferenciálu nyní zastřešuje nový Vehicle Dynamics Manager, jehož úkolem je sladit fungování elektronických systémů ovlivňujících jízdní vlastnosti.

Speciální režim pro Nordschleife

Volkswagen představuje nový Clubsport jako model, který výkonově stojí mezi minulou generací Clubsportu a ještě ostřejší verzí Clubsport S. Hodí se tak převážně na silnici, ale počítá se s tím, že majitel vyrazí občas i na okruh. Nejlépe právě na Nordschleife, pro kterou je připraven unikátní jízdní režim Special. Ten nastaví auto pro co nejlepší zvládnutí náročné trati třeba. Oproti sportovnímu režimu třeba změkčí tlumiče, aby se lépe vypořádalo se špatným povrchem slavné trati.

Záď zdobí velké výfuky v rozích nárazníku
Kabině dominuje sportovní volant

Co se týče vzhledu, laici zřejmě Clubsport od klasického GTI neodliší. Pro fanoušky bude poznávacím znamením přepracovaný přední nárazník s odlišným tvarem voštinové mřížky. Auto stojí v základu na 18palcových kolech, k mání budou i devatenáctky. Záď zdobí obří přítlačné křídlo, červený nápis GTI nebo dva velké výfuky v rozích zadního nárazníku.

Nový automat a stovka pod šest sekund. Hyundai i30 N má po faceliftu
Přečtěte si také:

Nový automat a stovka pod šest sekund. Hyundai i30 N má po faceliftu

Uvnitř je samozřejmostí sportovní volant s hranatějším tvarováním a plochou spodní částí věnce. Najdete tu i sedadla s pořádnými bočnicemi a integrovanými opěrkami hlavy. Černou perforovanou kůži doplňuje prošívání kontrastní červenou nití.

Dobrou zprávou je, že zatímco Golf GTI Clubsport S vznikl jen v limitované edici pouhých 400 kusů, novinka je běžnou ceníkovou verzí Golfu GTI. Nemělo by se tak stát, že se na zájemce nedostane. Auto by se mělo dostat do prodeje ještě do konce letošního roku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?