Volkswagen Golf 8. generace je za dveřmi. Technický ředitel VW prozradil, co od novinky čekat

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Volkswagen v novém Golfu vidí zachránce upadajícího segmentu

  • Půjde o nejekologičtější automobil v dané kategorii

  • Momentálně osmá generace podstupuje závěrečné testování

  • Základní zážehové motory nebudou mít manuální převodovku

Osmá generace VW Golf přinese do segmentu hatchbacků nižší střední třídy řadu technických novinek. Britskému magazínu Autocar to prozradil technický ředitel VW Frank Welsch.

Podle analytické společnosti JATO poklesl prodejní podíl segmentu hatchbacků nižší střední třídy za první polovinu roku 2019 o 19 %, což je masivní propad. Volkswagen má v tomto segmentu svého třetího nejsilnějšího hráče – model Golf – a rozhodně není s danou situací spokojen. Aby prodeje znovu nastartoval, bude osmá generace k zákazníkům mimořádně štědrá v oblasti použitých technologií a výbavy.

Volkswageny budou umět vše, ale dovolí jen to, co si zaplatíte. První takový je nový Passat
Přečtěte si také:

Volkswageny budou umět vše, ale dovolí jen to, co si zaplatíte. První takový je nový Passat

Nový Golf v současnosti podstupuje finální testování po celém světě a veřejnosti se představí už tento měsíc. Frank Welsch prozradil, že zážehové základní motorizace 1,0 TSI a 1,5 TSI budou mít pouze samočinnou dvouspojkovou převodovku DSG a standardně 48V elektrický systém. Manuál v nabídce zůstává, ale s jakými motory bude spolupracovat, to Welsch neřekl.

48V systém se neobjeví u vznětových modelů, protože inovované TDI 2,0 l s kódovým označením EA288 Evo má podle Welsche lepší emise než zážehové motory, nehledě na fakt že optimalizace vznětového motoru 48V systémem by byla příliš nákladná.

Přepracovaná jednotka 2.0 TDI má nové turbo a je celkově lehčí než dřív. Nabídne o 9 % vyšší točivý moment a o 10 g/km nižší průměrné emise. Welsch rovněž prozradil, že nejúspornější motorizace bude mít emise jen lehce nad hodnotou 100 g/km, přičemž celkové Golf nabídne nejnižší emise v segmentu. V současné době má většina pohonných jednotek homologaci už za sebou, zbytek je těsně před dokončením procesu.

Osmá generace VW Golf rovněž přijede v plug-in hybridní variantě GTE, nicméně tentokrát ve dvou výkonových provedeních. Výkonnější nabídne 180 kW jako současné GTI, slabší zůstane u 150 kW, ovšem objede se bez výbavy GTE a bude vypadat jako běžný Golf. S elektrickým golfem se kvůli ID 3 nepočítá.

Volkswagen ID.3: Oficiální vstup VW do éry elektromobility má pohon zadních kol a ujede až 550 km
Přečtěte si také:

Volkswagen ID.3: Oficiální vstup VW do éry elektromobility má pohon zadních kol a ujede až 550 km

Ostrý hatchback GTI dorazí jako poslední na konci roku 2020. Modernizovaný motor EA888 bude mít zcela jistě přes 180 kW, konkrétní číslo je však nadále předmětem tajemství. Zbytek by měl být v podstatě evolucí Mk.VII. Vrcholem modelové řady se stane Golf R Plus s výkonem 295 kW (400 koní).

Interiér bude podle Welsche minimalistický. Většinu tlačítek nahradí dvojice 10palcových dotykových displejů a ovládání hlasem. Ani osmá generace nenabídne třídveřovou verzi, s kombíkem se ale počítá. Oproti hatchbacku bude mít o 50 mm delší rozvor a delší zadní převis.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?