Zatímco na českých silicích auto na vodík nepotkáme, v Německu už jejich výskyt začíná být četnější. Naposled si hned čtyři kusy Toyoty Mirai, využívající palivové články, pořídili berlínští hasiči. Auta dostala klasické červené polepy a výbavu.
Několik vodíkových vozů provozují i němečtí policisté. I jejich auta jsou oděna do tamních policejních barev. Takový vůz je pro záchranné složky zajímavou alternativou ke klasickému vozu do zásuvky, protože na rozdíl od elektromobilu nabídne delší dojezd až 500 km a také možnost okamžitě dočerpat palivo. Může tak být v pohotovosti.
Provoz vodíkového vozu je ale dražší než v případě elektromobilu. Podle Toyoty spotřebuje Mirai 0,76 kg plynu na 100 km v průměru, přičemž cena se pohybuje kolem 12 euro za kilogram. Jeden ujetý kilometr tak vyjde v přepočtu na zhruba 2,50 Kč.
Rozvoj vodíkových automobilů ale zatím zdržuje slabá infrastruktura. Na celém světě je jen 330 veřejných plnících stanic, v Česku zatím ani jediná. Němci jich mají 87 a dalších 43 by mělo přibýt do příštího roku. Pro Prahu jsou v plánu tři stanice. Zatím ale není jasné, kdy budou uvedeny do provozu.