Elektromobilita má různé podoby. Tento čínský elektromobil vyváží odpadky v USA

3 nové názory
Autor: Archiv MF
  • Elektrický popelářský automobil ujede na jedno nabití až 130 km

  • Jeho provoz je zcela bez lokálních emisí

  • Ve srovnání s konvenčním vznětovým „popelářem“ je na provoz daleko levnější

Čínská automobilka BYD, které se ještě před deseti lety smáli všichni návštěvníci ženevského autosalonu kvůli po lepidlech páchnoucích vystavovaných exponátech, jejichž vnitřní výbava velmi ráda zůstávala v rukou, dnes patří k předním výrobcům elektricky poháněných užitkových vozidel, především náklaďáků a autobusů.

BYD vyrábí také automobily určené ke svozu komunálního odpadu, což je přesně to odvětví, kde se elektromobily, respektive elektricky poháněná vozidla, osvědčí nejvíce. Než klasický vznětový „popelář“ obbjede jeden blok, vyprodukuje obrovské množství lokálních emisí, protože jeho motor nepohání pouze vozidlo samotné, ale také veškeré jeho příslušenství.

Tiché stěhování v Londýně
Přečtěte si také:

Tiché stěhování v Londýně

Přestože rozhodně popelářský vůz BYD nepatří k nejhezčím strojům své kategorie, pro svého provozovatele je hotovým požehnáním. Nejenže na jedno nabití ujede až 130 kilometrů a umí se rozjet až na 90 km/h, jeho elektromotory pohání také sběrné rameno, díky čemuž je provoz ve srovnání s konvenčním vznětovým popelářským automobilem výrazně tišší.

Automobilka BYD rovněž uvádí, že provozovatel ročně ušetří zhruba čtvrt milionu korun za palivo a dalších přibližně 75 tisíc korun za servis, který je elektromobilů o poznání levnější.

Jan Černý (neregistrovaný)
Tady si myslím, že je budoucnost. Proč nevyužít elektromobily, respektive dodávky s elektrickým pohonem třeba na vyklizení nemovitosti v Praze a celkově na stěhování? Já osobně si jako daily auto elektromobil určitě nekoupím. Peníze, distribuce nabíječek a tak dále mě od toho odrazují. Ale do průmyslu, respektive do přepravy a logistiky, se dodávky s elektromobily hodí náramně.
Rosťa (neregistrovaný)
Baterky deset. Alespoň co se zatím "říká" a jaké jsou parametry jednotlivých vozidel -- nákladních i osobních. A hlavně co s nimi bude po tom? Říkám vám, že do deseti let od nástupu elektromobilů zjistíme, že likvidace odpadu po elektromobilech je mnohem méně efektivnější. Sami autoservisy to občas řeší už teď. Ještě že je tady služba jako https://ecoservis.eu/sluzby-pro-autoservisy-likvidace-odpadu/ která s likvidací odpadu v servisech pomáhá. ;-) A to nemyslím nějak ironicky. Ono prostě je to zcela nový typ odpadu, u něhož je likvidace poměrně nákladná a legislativně složitá.
Lukes (neregistrovaný)
""Ve srovnání s konvenčním vznětovým „popelářem“ je na provoz daleko levnější"" jenom dokud vydrží baterky... spalovák vydrží při dobrý údržbě 20-30 let i víc. Jak dlouho baterky?
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?