Od poloviny roku 2015, kdy bylo zahájeno testování, již ujely čtyři vozy Citroën C4 Picasso celkem 60 000 km v autonomním režimu „hands off“[1] (pod dohledem řidiče). Testování probíhalo na rychlostních komunikacích Evropy.
Hlavními cíli těchto testovacích jízd je pracovat na různých aspektech bezpečnosti fungování systému a odhalit potenciálně nebezpečné situace spojené s infrastrukturou a účastníky silničního provozu.
Jednotlivé situace umožnily zlepšit algoritmy řízení a inteligentních systémů ve voze a zaručit tak bezpečné chování autonomních vozů skupiny. Systém řízení bez zásahu řidiče tak díky všem těmto situacím dosáhl vysoké úrovně spolehlivosti.
Skupina současně dál pracuje na bezpečnosti systémů s výzkumnými ústavy System-X a VEDECOM. Spolupracuje rovněž se španělským střediskem CTAG (Centro Tecnológico de Automoción de Galicia - Technologické centrum automobilového průmyslu v Galicii) na potvrzení interakcí mezi řidičem a automobilem.
Skupina PSA nebo její partneři testují celkem 10 vozů, které skupina vyvinula. Byly podány další žádosti o povolení testů v běžném provozu, aby se testy rozšířily a zajistilo se, že auto bude správně reagovat ve všech možných situacích.
Skupina současně v příštích týdnech zahájí nové zkoušky s běžnými řidiči v režimu „eyes off“ (bez dohledu řidiče). Tyto testy, jejichž cílem bude zhodnotit bezpečnost v reálných podmínkách, budou probíhat pod dohledem zkušených inženýrů.
Skupina PSA začne nabízet funkce automatizovaného řízení (pod dohledem řidiče) od roku 2018 a od roku 2020 nabídne funkce autonomního řízení bez zásahu řidiče, které řidiči umožní přenechat veškeré řízení vozu.
[1] Existuje pět stupňů automatizace autonomního vozu: „hands on“, „hands off“, „eyes off“, „mind off“ a „driverless“.