- 14 % řidičů skladuje pneumatiky kdekoliv, třeba i na zahradě
- 16 % řidičů je dá kamkoliv, kde je místo, ale přikryje je plachtou
- 55 % řidičů pneumatiky balí a chrání před slunečním zářením
- 15 % řidičů využívá uložení plášťů v pneuservisu
Jak je to tedy správně? V první řadě musí být pneumatiky uložené v suchém, chladném a především čistém prostředí. Pokud možno bez průvanu a především bez přístupu slunečního světla. Právě UV záření totiž zásadním způsobem urychluje proces stárnutí.
„V tomto ohledu je ideální uskladnění v pneuservisech. Řádově za stokoruny získáte jistotu, že vaše pneumatiky po sezóně najdete v tom samém stavu, jako jste je uložili a nedostane se k nim žádná škodlivá látka, kterých je třeba v garáži plno,“ říká ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.
Příprava pneumatik před uskladněním? Existuje.
Pneumatiky však rozhodně nestačí sundat z auta a uložit. Důležité je také jejich omytí, osušení a v ideálním případě byste měli ze vzorku dostat i kamínky, které se do něj dostaly během jízdy. „Před uložením si označte pozici, kterou pneumatiky na autě zaujímaly,“ radí ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a dodává „Pláště na přední ose se totiž díky většímu zatížení a přenosu síly během zatáčení rychleji opotřebovávají. Výměnou pozic proces opotřebení dokážete zpomalit.“
Rozdílné je také uskladnění gum na ráfku a bez něj. Pneumatiky na ráfcích uložte do komínku na sebe. Pokud máte jednu sadu kol a na té měníte pláště, uložte vaše pneumatiky bez ráfku ve vertikální poloze a alespoň jednou za měsíc je pootočte (v příloze vidíte správný postup skladování v obou případech).
Pravidelně také kontrolujte tlak a dofukujte pláště na hodnotu stanovenou výrobcem. Jen tak se vyhnete deformacím. Před opětovným nazutím na automobil doporučujeme pneumatiky nechat převážit v autoservisu.