Pegeotu 2008, Renaultu Captur nebo Škodě Kamiq přijede letos další konkurence. Do kategorie nejmenších SUV se chystá také Toyota. Japonská automobilka se navíc jménem vozu jako jediná nebála přiznat barvu – Yaris Cross vychází z městského hatchbacku Yaris, jenž se předvedl loni. Tedy podobně jako Peugeot vychází z hatchbacku 208 nebo Captur z Renaultu Clio.
Toyota Yaris Cross sedí na stejné podvozkové platformě GA-B, je ale větší s délkou 4180 mm, výškou 1560 mm a rozvorem 2560 mm. Vzhledem navazuje jak na nový Yaris, což je patrné hlavně na přídi, tak na kompaktní SUV Toyotu RAV-4. To zase prozrazují detaily zádi. Auto mohou ozdobit až 18palcová kola a chlubí se i štítkem se svým jménem na bocích.
Toyota Yaris Cross se bude vyrábět na stejné lince s Yarisem ve francouzské továrně TMMF. Pod kapotu dostane totožný hybridní systém s benzinovým tříválcem o objemu 1,5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Výkon by měl být 116 koní, ale emise se budou držet na úrovni 90 gramů CO2 na ujetý kilometr. Jde ale zatím o předběžné měření a ještě ke všemu ve starším cyklu NEDC. Sama Toyota v tiskovém materiálu přiznává 120 gramů CO2 na ujetý kilometr podle měření WLTP.
Toyota si odvážně řekla, že když už předvádí nové SUV, mělo by mít také pohon všech kol. Ten je v této malé kategorii spíš výjimkou. Nabízí ho jen Suzuki Vitara, Hyundai Kona nebo Audi Q2. Ostatní výrobci se mu brání s tím, že zákazníky nezajímá. Yaris Cross ovšem dostane systém AWD-i, který je řešen přidaným elektromotorem na zadní nápravě. Bude fungovat hlavně při rozjezdu.
Japonci mají s Yarisem Cross v Evropě velké plány. Chtějí se dostat na produkci 150 tisíc aut ročně a ve třídě B-SUV uzmout až osmiprocentní podíl. Otázkou je, zda se jim to v ekonomice postižené pandemií koronaviru podaří. Je ale zřejmé, že se stále oblíbenější kategorie obohatila o další zajímavý model.