Setkání amerického a ruského prezidenta přineslo kromě jiného přímé porovnání nové ruské prezidentské limuzíny se služebním vozem některého z jiných prezidentů. Summit v Helsinkách byl totiž vůbec první příležitostí, kdy Vladimir Vladimirovič Putin vzal svou novinku za hranice Ruska. Jak vychází srovnání tohoto stroje se speciálem určeným Donaldu Trumpovi?
Přiznejme na úvod, že to není úplně férové porovnání. Putinova limuzína vzešla z pětiletého vývoje, na kterém se podílelo třeba také Porsche, a veřejnosti se poprvé ukázala teprve letos v květnu. Fakticky tak jde o zcela nový automobil. Naproti tomu Donald Trump pořád musí jezdit v Cadillacu z roku 2009, přezdívaném The Beast. Nový vůz se pro něj stále chystá.
Doporučujeme: Nová ruská prezidentská limuzína poprvé vyrazila do provozu. Bude mít výkon až 800 koní
Asi nejlépe je vidět generační rozdíl na délce a hmotnosti. Zatímco The Beast měří na délku 5,5 metru, ruská limuzína je přibližně o půldruhého metru delší. Na druhou stranu je ale lehčí. Americký speciál může vážit až zhruba devět tun, což je až o tři tuny více ve srovnání s ruským vládním přepravním prostředkem. O tom, které auto z dvojice je modernější, hodně vypovídá už na první pohled také design. Trump se musí spokojit s vizáží starých Cadillaců, Putinův tým designérů se nepochybně inspiroval u modelů značky Rolls-Royce.
Oficiálně by měla ruská limuzína vítězit také motorem, protože se počítalo s přítomností čtyřikrát přeplňovaného dvanáctiválce o výkonu kolem 800 koní. Podle dostupných informací ale tento motor ještě v autě není. Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný osmiválec s parametry 600 koní a 880 Nm. The Beast využívá zážehový osmiválec Vortec 8,1 l, případně naftový agregát Duramax 6,6 litru.
Doporučujeme: Galerie — Obrněné limuzíny sovětských pohlavárů slouží v Rusku dodnes
Další detaily týkající se zabezpečení ruské prezidentské limuzíny příliš známé nejsou. Například Daylimail ale píše, že celý vůz je pokrytý 15 mm pancéřováním, odolá všemožným střelám a náložím, je připraven na chemický útok a dokonce ochrání svou posádku také v případě, že spadne do vody, kde může zůstat delší dobu a v podstatě fungovat jako ponorka. V autě je také zabudován komunikační systém propojený s ruskými satelity. Vůz by proto měl být lokalizovatelný za všech okolností.
The Beast je sice výběhový model, ale také on má v tomto směru co nabídnout. Už při vystupování prezidenta zaujmou 20 cm tlusté dveře (podobně jako u dopravních letadel). Ve spodní části je umístěna masivní ocelová deska, která chrání posádku před náložemi. Vůz si veze také zásobu kyslíku i krve prezidentovy skupiny, uvnitř nechybí brokovnice, auto může do okolí vypouštět slzný plyn a naopak do interiéru se žádné škodlivé látky nedostanou. Stahovací okénko je jenom to u řidiče a jen vybraní agenti vědí, jak dveře otevřít.