Elon Musk se na Twitteru pochlubil zprávou, že Tesla Model S Plaid zajela Nürburgring v čase 7 minut a 30,909 s. Později Tesla také zveřejnila video z jízdy, které najdete pod článkem. Vrcholné provedení Tesly Model S se tak stává nejrychlejším čtyřdveřovým elektromobilem Ringu. Dosavadním držitelem v této dílčí kategorii bylo Porsche Taycan Turbo s časem 7 minut a 42 sekund.
Aktuálně nejlepší čas mezi čtyřdveřovými auty zajelo zcela sériové provedení. Elon Musk se ale už nechal slyšet, že Tesla pokus zopakuje s upravenou variantou, vybavenou navíc aerodynamickými prvky, karbon-keramickými brzdami a okruhovými pneumatikami. V minulosti přitom ve světě internetu kolovaly zprávy o tom, že nejrychlejší Tesla Model S se může dostat až k časům lehce nad sedm minut.
Tesla se totiž na legendárním okruhu neobjevila poprvé. V roce 2019 zde proběhly testy právě s Modelem S Plaid, kdy jeden automobil údajně zajel čas 7 minut 23 sekund. Testování ale tehdy neproběhlo úplně ideálně, protože jeden z exemplářů vypověděl službu přímo na trati. Mimochodem, ani letos nešlo vše zcela podle plánů. Koncem srpna skončil testovací vůz americké značky ve svodidlech v sekci zvané Klostertal.
Fanoušci značky Tesla považují nově stanovený čas na Ringu za velké vítězství, ale Porsche s Taycanem dost pravděpodobně ještě neřeklo poslední slovo. Původní rekordní čas totiž stanovilo provedení Turbo, nikoliv Turbo S. Obě verze sice mají u každé nápravy jeden elektromotor, ale zatímco Turbo dokáže vyprodukovat maximálně 680 koní a 850 Nm, Turbo S zvládne 761 koní a až 1050 Nm. Pro kontext, Tesla Model S Plaid má dokonce tři elektromotory a její výkon je až 1020 koní.
Mezi čtyřdveřovými auty bez ohledu na typ pohonu není zatím Tesla Model S Plaid nejrychlejší. Mercedes se dříve pochlubil (neoficiálním) časem 7 minut 25,4 s zajetým modelem AMG GT 63 S 4Matic+. Jaguar pak drží s hodně upraveným sedanem XE Project 8 čas 7:18,361 min. V tomto kontextu stojí za povšimnutí výrazně nižší výkon obou aut se spalovacím motorem. Zatímco zmíněný Mercedes má 639 koní, Project 8 nabídne „pouze“ 592 koní.
Jak známo, Nürburgring totiž není tak úplně o dynamice v přímce, kterou zrovna Model S Plaid se zrychlením na 100 km/h v čase lehce přes dvě sekundy nabízí mnohem lepší než Project 8 (3,7 s). Jde o mimořádně náročnou technickou trať, dlouhou 20,8 km a čítající dohromady 72 zatáček. Řidiči zde najdou všechny myslitelné varianty zatáček (včetně klopených), nesmírně rychlé úseky vedoucí na poměrně úzké trati bez velkých únikových zón a jsou tu také místa, kde se auta umí dostat do vzduchu. Rozhodující tu jsou především jízdní vlastnosti. Pro elektromobily ale nakonec může být problém i maximální rychlost. Model S Plaid na konci rovinky Döttinger Höhe v nájezdu do sekce Tiergarten nejel ani 270 km/h (což je pořád zhruba o 20 km/h více, než zvládl Taycan Turbo), čtyřdveřové AMG GT zde naopak uhánělo rychlostí přes 290 km/h.
Tohle vše, ještě navíc doplněné o ne zrovna stoprocentně hladký povrch, dává dohromady okruh, který dokáže auta (i jejich řidiče) pořádně potrápit. Proto zde ve velkém krouží nejrůznější prototypy a řada automobilek má v okolí testovací základny. Kdo zvládne Nürburgring, zvládne už skoro všechno. I to je důvod, proč se automobilky tak rády přetahují o nejlepší časy a někdy se dokonce snaží vymyslet kategorii, kde by svůj vůz mohly prohlásit za rekordní.