Ivan (neregistrovaný)
Musím autora trochu poopravit: při použití denních světlometů nesvítí zadní obrysovky záměrně a je to tak v pořádku. Takže policie nemá co tolerovat. Má to totiž svou logiku - za bílého dne je toto osvětlení zbytečné a pokud není aktivní, tak nezhoršuje viditelnost směrových a hlavně brzdových světel. Nejvíc patrné je to u vozů, kde obrysovka a brzdovka jsou sloučeny do jedné komory. Ale např. u vozů koncernu VW se to mnohdy dá naprogramovat tak, aby s denními světly svítili zároveň i zadní obrysovky. Škoda jen, že povinnost užití denních světel je pouze dobrovolná a není stejně exaktně stanovena tak, jako v případě ostatních světelných zdrojů. Nepotkávali bychom potom spousty aut s nesmyslně rozsvícenými potkávačkami za nesnížené viditelnosti. Je to stejně nepříjemné jako zmiňované stání na brzdě. Nakonec úplně nepochopitelným a maximálně neohleduplným počínáním mnoha "řidičů" je jízda s trvale sepnutým osvětlením, ačkoli disponují automatickým spínáním světel (poloha přepínače světel "Auto"). Obzvlášť, když to auto je osazeno výbojkovým nebo LED-kovým zdrojem.
slunečno.cz (neregistrovaný)
Vtip je v tom, že MLHA je podle terminologického, výkladového slovníku Českého Hydrometeorologického Ústavu vždy když je dohlenost nižší než 1km. cituji “Mlha je soustava velmi malých vodních kapiček, popř. drobných ledových krystalků, rozptýlených ve vzduchu, která snižuje vodorovnou dohlednost třeba jen v jednom směru pod 1 km. Relativní vlhkost vzduchu v mlze je vysoká, až 100%”. zdroj zde: http://portal.chmi.cz/predpovedi/predpovedi-pocasi/ceska-republika/meteorologicka-terminologie Dále, ale z jiného soudku, pokud máte funkci Autohold, pak po uvolnění brzdového pedálu zadní brzdová světla nezhasnou :/.
Honza (neregistrovaný)
Já bych ještě doplnil že pokud máte denní svícení, tak nemůžete "svítit i jimi". Podle předpisů denní svícení nesmí svítit s žádnými jinými světly a se světly potkávacími to dokonce nesmí být ani technicky možné.
Standa (neregistrovaný)
pro Honzu -nové auta co svítí s potkávacími světly i denní, mají dvě intenzity svícení led denních světel. S potkávajícími svítí ledky sníženou intenzitou jako obrysové světla.Pokud se potkávací vypnou, ledky svítí více.Tak se prodávají i samostatné přídavné led světla. proto ne všechny se smějí používat jako denní světla.
Silly (neregistrovaný)
Mlhovky mě teda snad nikdy neoslňovaly, i když je měla auta zapnuté i mimo povolené podmínky. Za daleko horší praxi považuji to, že autoškoly vyučují, že používání směrových světel je trestné a hrozí za to až výjimečné tresty. Jinak si ten odpor a neochotu používat směrovky vysvětlit nedokážu.
Rostislav (neregistrovaný)
To s tím přechodem ze stínu do slunka u denního svícení je sice pravda, ale argumentovat tím o potřebě svítit nelze. Jezdíte snad v protisměru že jo musíte vidět svítit už na kilometr? Nehodovost se taky nesnížila, spíš naopak. Řekněte mi někdo pádný argument proč. Radši bych zavedl možnost svítit mlhovkami v lese se serpentinami v noci tak jak to mají v Polsku. A vypnout je musí-ty přední když prší, aby odrazem neoslňovali.