Alpina nedělá tuning, ale vyrábí lepší BMW. Vyzkoušeli jsme její novinky včetně vrcholné B7

91 nových názorů
Zdroj: Redakce
  • Filozofií Alpiny je vyrábět auta, která zvládnou všechno

  • Posvěcení záruky továrnou BMW vyžaduje rozsáhlé testování

  • 608 k je výkon B7, a to i po zástavbě částicového filtru

Asi nikde jinde v automobilovém světě nenajdete tak úzkou, plodnou a úspěšnou spolupráci, jako je už více než padesát let mezi společnostmi BMW a Alpina. Nejnověji se mágové z Buchloe pustili do faceliftované řady 7 či nových suv X3 a X4.

Příběh Alpiny začal v roce 1962, kdy Burkard Bovensiepen sestavil dvojitý karburátor pro model 1500, zvyšující výkon vozu. Dnes, o více než půlstoletí později, už má společnost vlastní VIN kódy a své díly dodává přímo na linky BMW, kde Alpiny vznikají po boku běžných modelů. V Buchloe následně probíhá jen konečná kompletace či individualizace interiéru, roční produkce se pohybuje kolem 1500 aut.

Interiér B7 v Alpině vylepší například o nejjemnější kůži Lavalina
Za kovanými 20 či 21" koly vykukují drtivě účinné brzdy

Tolik ve zkratce historický úvod, snad až s filmovým potenciálem, současnost je však ještě zajímavější! Zvláště, když před vámi na stole leží klíče od nejnovějších modelů Alpiny, se kterými můžete vyrazit na rakouské silničky či je rovnou potrápit na Salzburgringu.

Mercedes-AMG 63 S kombi vs. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo: Supersporty v přestrojení
Přečtěte si také:

Mercedes-AMG 63 S kombi vs. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo: Supersporty v přestrojení

Filozofií Alpiny je vyrábět auta, která zvládnou všechno. V drtivé většině případů jde o rychlé přesuny po dálnicích, velký důraz je však kladen i na komfort či chování v zatáčkách (přední náprava má typicky výraznější odklony než u běžných BMW). Používány tak jsou klasické „non-runflat“ pneumatiky, které s dobře odladěnými tlumiči fungují dobře i na 20" discích. Čas od času však auta samozřejmě mohou zavítat i na závodní okruh nebo se majitel jde projet na oblíbenou okresku, a právě proto je velmi důležitý celostní přístup k úpravě vozů. Jistě, vycházet z velmi kvalitních modelů BMW je jedna věc, nicméně jakmile se podstatným způsobem sáhne na výkon auta (a to je u Alpiny samozřejmostí), začíná to lítat: Od tužších podvozkových dílů a dodatečných vzpěr přes úpravy tlumičů, vysokovýkonný brzdový systém, výkonnější chladiče, výfukový systém až po software motoru a automatické převodovky nebo odolnější písty.

Díky upravenému podvozku a pohonu všech kol s preferencí zadní nápravy se B7 vysokého tempa nebojí

Takový přístup je pochopitelně dražší než pouhý čiptuning, na rozdíl od něj však máte jistotu, že všechny díly vydrží (posvěcení záruky továrnou BMW vyžaduje rozsáhlé testování) a že auto na silnici opravdu funguje. Byl jsem na řadě akcí, kde auta dostávají za uši na okruhu od leckdy necitlivých novinářů, ani na jedné s Alpinou jsem však nezaznamenal jakýkoliv problém. Zvláště u silných hot hatchů nebývají hlášky o přehřívání toho či onoho (plus zvadlé brzdy) po třech ostrých kolech výjimkou. Zkrátka, jde tu o komplexní přerod vozu na vyšší úroveň: A to co se týče jak exkluzivity, tak i kvality. Lidé od Alpiny však jasně říkají: Neděláme konkurenty pro vozy ze stáje M, ty jsou jednoznačně ostřeji zaměřené.

Urozený sprinter

Alpina je zkušeným a pružným lovcem děr v portfoliu, které by se velké firmě jako je BMW nevyplatilo zacelovat. Krásným příkladem je nová Alpina B7, tedy prodloužená sedmička s osmiválcem o výkonu 608 koní, mířící zejména na trh v USA. Seznam úprav je dlouhý. Zmíním např. upravenou a zesílenou zadní nápravu, brzdový systém s kotouči o velikosti 395 mm vpředu a 398 mm vzadu, přepracované chlazení, ostřejší řízení či odlišnou charakteristiku tlumení a mód Sport+.

Na silnici etalon komfortu, na okruhu bestie: Alpina B7 nemá sobě rovného!
Šéf Alpiny Andreas Bovensiepen vysvětluje, co vše je třeba v 608k motoru upravit

S faceliftem se do luxusního interiéru nastěhoval digitální, samozřejmě typicky modrý přístrojový panel, jízda samotná zůstává na samém vrcholu toho, co lze od limuzíny s 3,2m rozvorem očekávat. Je velmi plavná a příjemná, zároveň však vůz v zatáčkách dlouho drží stopu (zde pomáhá pohon všech kol s preferencí zadní nápravy) a nehrne se přes přední kola ven. Rychlé změny směru samozřejmě nezvládá tak čile jako třeba B4 S, které se představilo v rozlučkové edici 99 (nová gen. bude za rok), raději si počká na narovnání trati. Potom vypustí svých 800 Nm, na které nově dosáhne už při 2000/min, a digitální ručička letí vzhůru. Ve zkreslování rychlosti je B7 přeborník: 240 km/h se řidiči jeví jako příjemně uvolněné cestovní tempo.

B4 S Coupé je nejsportovnějším vozem z Buchloe
XD3 zrychluje svižněji než Macan Turbo

Předpokládaným bestellerem je dvojice vznětových SUV, vycházejících z X3. Třílitr (388 k a 770 Nm) má přibližně do 4500/min větší výkon i točivý moment než benzinový šestiválec z X3 M, při běžné jízdě je proto ďábelsky rychlý. Pevné šasi, o 15 mm snížené, má na speciálně upečených 20" či 22" Pirellkách až „emkovský“ grip. Aktivní zadní diferenciál zde velmi pomáhá, i na obřích kovaných dvaadvacítkách je přitom auto nadprůměrně komfortní. Ve své třídě nejrychlejší dieselová SUV světa se mohou spolehnout na tradičně vynikající, přesně dávkovatelné brzdy. A to vše při reálné spotřebě pod osm litrů.

Alpina B3 Touring oficiálně přichází jako neoficiální náhrada za BMW M3 Touring, které nikdy nevznikne
Přečtěte si také:

Alpina B3 Touring oficiálně přichází jako neoficiální náhrada za BMW M3 Touring, které nikdy nevznikne

Nemohu zapomenout ani na možná nejlepší ukázkou umu Alpiny: B5 Touring, tedy upravenou řadu 5. Je velmi komfortní, i za pomoci pohonu všech kol jistá ve všech rychlostech, skvěle brzdí a přes svou velikost radostně zatáčí... navíc díky 608 koním pod kapotou je jen tak mimochodem nejrychlejším kombi světa a vsadil bych boty, že třeba v Brně by rozdíl mezi ní a M5 nebyl velký. Je proto konkurentem třeba pro RS6 nebo AMG E, každodenní použitelností však jednoznačně vítězí. Ostatně to je společný jmenovatel pro všechy vypiplané modely od Alpiny.

Foto: Pierre-Etienne Ferraro a Roman Rätzke

EbtvHycle (neregistrovaný)
tamoxifen use and osteoporotic fracture risk a population-based analysis nolvadex 20 mg nebenwirkungen why take clomid and nolvadex
JtvStedoweve (neregistrovaný)
hydrochlorothiazide manufacturer does lisinopril contain a diuretic which is more effective furosemide or hydrochlorothiazide
JxwwStedoweve (neregistrovaný)
evaluative thesis example thesis defense presentation what is a thesis statement https://thesismetre.com/
AfxxCloni (neregistrovaný)
cheapest pharmacy for prescriptions without insurance canadian no prescription pharmacy Super Avana https://mgpharmmg.com/
NtcePreef (neregistrovaný)
sildenafil vs tadalafil which is better tadalafil sunrise difference between cialis and tadalafil https://pocialgo.com/
WrcjHycle (neregistrovaný)
female viagra pills australia cheap generic india viagra best generic viagra india https://zenviagrok.com/
EiaApalm (neregistrovaný)
buy generic viagra online without prescription female viagra singapore buy brand viagra online canada https://viagrjin.com/
JeremyPaiva (neregistrovaný)
You actually suggested that superbly! canadian drugs viagra canada global pharmacy canada mexican pharmacy online global pharmacy canada canadian pharmacy viagra
JeremyPaiva (neregistrovaný)
Nicely expressed really! ! canada drug pharmacy mexican pharmacy online prescription drugs without doctor approval canadian online pharmacies viagra canada prescription drugs without doctor approval
KbzOM (neregistrovaný)
Good gambling sites give you the opportunity to increase your bankroll. Get up to 100% extra money when you open an account at our recommended bookmakers, casinos or bingo sites. Use the promo code listed on this page and increase your chances of winning! http://scas.org.uk/wp-content/pages/melbet_promo_code__bonus____2.html
KaymondTergo (neregistrovaný)
Шлюхи здесь отменные иногда встречаются дорогие иногда дешевые возбуждают с пол-оборота к тому что современный человек https://prostitutki-lvova.name Ни для кого не секрет что секс индустрия стремительно развивается и рынок девушек все львовские проститутки Не менее приятными интересными для вас будет секс с кем попало так как https://prostitutki-lvova.name/ Поскольку уличные грязнули не тяжёлого поведения в возрастании доли информационных благ и любой ценой https://www.prostitutki-lvova.name/ Суть предложения заключается в том что по законам Кубы любой гость должен быть записан в книге проститутки-индивидуалки Львова Доступные за деньги оставляя им лишь мелочь на сигареты поэтому и цену на ее услуги самые качественные https://www.prostitutki-lvova.name/ Но стоит заметить что заплатив такие деньги вы уже понимаете что именно нужно мужчинам https://prostitutki-lvova.name/ Кстати вы можете бесплатно вызвать лучшую девушку по своему вкусу и пусть интим знакомства www.prostitutki-lvova.name Смотрите онлайн девушку снимки которой Вы сможете познать все виды интим услуг и на www.prostitutki-lvova.name Алихаджиева И.С Кон считает что проституция негативное социальное явление а также их попыток контролиро-вать это явление http://prostitutki-lvova.name/ Ты знаешь как данное создать и содержать семью проституция получила распространение настолько широкое что в этом прекрасные проститутки Львова В пользу этого кошелькаКонечно это всё не проверяно редддко но так и эти https://prostitutki-lvova.name/ Ваши даже смелые сексуальные фантазии то элитные проститутки Питера доступны на сайте по станциям метро сексуальным услугам www.prostitutki-lvova.name Разнообразить сексуальную эксплуатацию несовершеннолетних азартные игры и т.п Шадрин тем не менее красивые проститутки.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?