Srovnání: Nová Toyota Yaris vs. Peugeot 208, Škoda Fabia a další konkurence

16.06.2020
přidejte názor
Autor: Toyota
  • Toyota Yaris 2020 před časem vstoupila na český trh, porovnali jsme ji proto s konkurenty z její kategorie

  • Nabízí jeden z nejdelších rozvorů ve své třídě, přitom patří ale ke kratším modelům

  • Cena vozu je nasazena sebevědomě, už v základu má ale adaptivní tempomat, což je výjimka

  • Yaris také jako jediný z porovnávaných modelů nabízí hybridní pohon, stojí ale nejméně 445 tisíc korun

Čtvrtá generace Toyoty Yaris začala úřadovat na českém trhu a brzy se zde bude i vyrábět. Auto, které patří mezi oblíbené malé hatchbacky v Evropě i v tuzemsku, nasadilo velmi sebevědomou cenu. V základu začíná na částce 335 tisíc korun. S hybridem, který patří mezi její vyzdvihované přednosti pak dokonce na 445 tisících. Většina konkurentů je o něco levnějších, ale Yaris kontruje bohatší výbavou. Proto jsme ho pozvali do porovnání.

Nejprve se ale pojďme podívat na rozměry. Yaris se oproti trendu mezigeneračně zkrátil. Jde ale o pouhých 5 mm. Nyní měří 3940 mm a patří mezi nejkratší vozy kategorie. To ale není na škodu, protože i když se řada jeho konkurentů s délkou už přehoupla přes čtyři metry, mají zase povětšinou kratší rozvor. To je hodnota, která má obvykle vliv na vnitřní prostornost vozu. Yaris se svými 2560 mm nabízí víc než Peugeot 208, Opel Corsa, Škoda Fabia nebo Ford Fiesta.

Porovnání rozměrů Toyoty Yaris s konkurenty

Rozměry Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm)
Toyota Yaris 3940 1745 1470 2560
Peugeot 208 4055 1765 1430 2540
Opel Corsa 4060 1765 1433 2538
Škoda Fabia 3997 1732 1467 2470
Hyundai i20 4035 1734 1474 2570
Ford Fiesta 4040 1735 1476 2493

Trendem je také snižování výšky. Yaris se sice mezigeneračně přikrčil a ještě ke všemu rozšířil, to aby vypadal sportovněji, ale jak je patrné z tabulky, nepatří stále mezi nejnižší vozy na trhu. Třeba takový Peugeot 208 je proti němu úplná placka.

Co nabízí základ?

Toyota Yaris 2020 se v základní výbavě Active nabízí nejen s litrovým tříválcem 1.0 VVT-i, ale i s hybridním soustrojím 1.5 Hybrid. Litrový motor má výkon 53 kW (72 k), hybrid pak 116 koní. Spotřebu zatím ani jedna jednotka neuvádí. Jak už bylo napsáno výše, Yaris ve verzi Active začíná na 335 tisících korunách. Vyšší cenu ale kompenzuje poměrně bohatou výbavou.

Auto za 225 tisíc? Mitsubishi má teď jeden z nejlevnějších vozů v Česku
Přečtěte si také:

Auto za 225 tisíc? Mitsubishi má teď jeden z nejlevnějších vozů v Česku

Active obsahuje elektricky ovládaná okna vpředu, taktéž zrcátka doplněná o vyhřívání. Samozřejmostí je multifunkční volant. Základní motor dostane manuální klimatizaci, hybrid pak rovnou automatickou. Autu ale ještě chybí diody, dostane jen zadní brzdová LED. Vůz stojí na 15“ ocelových kolech, má analogové přístroje a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Zvláštní je, že hybrid má loketní opěrku, tříválec ne - to asi kvůli automatu e-CVT.

Zajímavostí je, že už v základu najdete 7“ dotykový displej zábavního systému. Nechybí podpora Apple CarPlay a Android Auto nebo digitálního rádia. Na palubě jsou ale pouhé dva reproduktory. Až na dešťový senzor je Yaris přímo nabitý bezpečnostní elektronikou. Seznam zahrnuje kontrolu před opuštěním jízdního pruhu, čtečku značek, asistent rozjezdu do kopce a dokonce i adaptivní tempomat. Ten je v případě hybridu vybaven funkcí Stop & Go.

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i 72 k 5st. man, výbava: Active, Cena: 335 000 Kč
  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 k e-CVT, výbava: Active, Cena: 445 000 Kč

Toyota Yaris vs. Peugeot 208

Peugeot 208, který patří také mezi relativní nováčky na českém trhu, začíná na stejné ceně jako Toyota Yaris. Za 335 tisíc korun nabízí motor 1.2 PureTech o výkonu 75 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Aktuálně je model navíc v akci a tak se prodává za 299 tisíc korun. Řeč je o základní výbavě Like, která je dostupná pouze pro tuto jednotku a ze skladových zásob.

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 75, výbava: Like, cena: 299 000 Kč – levnější o 36 tisíc korun oproti Toyotě Yaris 1.0 VVT-i 72 k
Peugeot 208 nové generace má český ceník. Jak si stojí oproti Fabii a Cliu?
Přečtěte si také:

Peugeot 208 nové generace má český ceník. Jak si stojí oproti Fabii a Cliu?

Peugeot 208 sice nemá adaptivní tempomat, který nabízí až od třetí výbavy Allure za příplatek 19 tisíc korun v rámci paketu Drive Assist, ale je alespoň vybaven standardním tempomatem. Sedí na ocelových 15“ kolech a na rozdíl od Toyoty Yaris už nabízí digitální přístrojový štít i-Cockpit. Ve standardu je i manuální klimatizace. Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka dostane už ve vyšší verzi Active, ve které je k mání za 370 tisíc korun.

Toyota Yaris vs. Opel Corsa

Opel Corsa je technickým sourozencem Peugeotu 208. Není proto divu, že má obdobnou nabídku motorů, výbavy a je podobně cenově nastaven. V základní verzi Corsa je k mání motor 1.2 o výkonu 75 koní od 319 990 korun, což je o něco méně než Yaris. Aktuálně ale platí akce a tak stojí stejně jako Peugeot 208, tedy 299 990 korun.

  • Opel Corsa 1.2, výbava: Corsa, cena: 299 990 Kč – o 36 tisíc korun levnější oproti Toyotě Yaris 1.0 VVT-i 72 k
Test Opel Corsa 1,5 CTDi: Německo s galskou příchutí
Přečtěte si také:

Test Opel Corsa 1,5 CTDi: Německo s galskou příchutí

Corsa patří mezi ty stále přetrvávající výjimky velmi slabých výbav, které nezahrnují dnešní standard v podobě klimatizace. Její manuální podoba je dostupná až od druhé verze Edition od 334 990 korun. Tam dostanete i větší ocelové 16palcové ráfky, v základu jsou 15palcové. Vůz má audiosystém s 5“ dotykovou obrazovkou a čtyři reproduktory. Nechybí tempomat, adaptivní je k mání od třetí výbavy GS Line za příplatek 14 tisíc korun. Od GS Line je připravena také digitální přístrojová deska.

Toyota Yaris vs. Škoda Fabia

Domácí zástupce kategorie malých hatchbacků nemá obdobný základní motor jako Toyota Yaris. Začíná totiž s tříválcovou jednotkou 1.0 MPI, která patří mezi vůbec nejslabší motory na českém trhu – má jen 44 kW (60 k). Druhý motor v nabídce, tedy přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, má pak už výkon 70 nebo 81 kW. V takovém případě se nabízí jeho porovnání s jednotkou 1.5 DynamicForce, která je s 89 kW (121 k) nejsilnějším atmosférickým tříválcem na trhu. S manuální převodovkou se nabízí od druhé výbavy Comfort za 365 tisíc korun.

  • Škoda Fabia 1.0 TSI (81 kW), výbava: Ambition, cena: 350 900 korun – je o 14 100 korun levnější než Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force ve výbavě Comfort
Škoda Fabia 1.0 TSI vs Škoda Kamiq 1.0 TSI: Klasiku, nebo trochu módy?
Přečtěte si také:

Škoda Fabia 1.0 TSI vs Škoda Kamiq 1.0 TSI: Klasiku, nebo trochu módy?

Yaris ve verzi Comfort dostává navíc čelní sklo snižující hluk, možnost připlatit si za balíček Tech, který za 15 tisíc korun obsahuje digitální přístroje, šestero reproduktorů, větší displej multimediálního systému (8“), vyhřívání sedadel vpředu nebo elektrická zadní okna. Comfort navíc obsahuje i parkovací kameru, kůži na hlavici řadicí páky i na volantu a brzdě a další drobnosti.

Škoda Fabia se prodává s motorem 1.0 TSI (81 kW) od druhé výbavy Ambition za 350 900 korun. Má 15“ litá kola, kůži na volantu i páce, zábavní systém Swing (6“) a mlhovky. Ze základu Active si už nese LED pro denní svícení, rádio nebo manuální klimatizaci. Tempomat je k mání až v příplatkovém balíčku Ambition Plus, adaptivní ve třetí výbavě Style za 4800 korun. Tam lze i připlatit za paket Style Plus s couvací kamerou.

Toyota Yaris vs. Ford Fiesta

Ford Fiesta se v základní verzi Trend nabízí s benzinovým motorem 1.1 o výkonu 55 kW (75 koní). Může se tak poměřovat se základem japonského hatchbacku. Standardně se nabízí za 353 900 korun, aktuálně je na něj ale nasazena akce, ve které vyjde na 314 900 korun.

  • Ford Fiesta 1.1, výbava: Trend, cena: 314 900 korun – je levnější o 20 100 korun oproti Toyotě Yaris 1.0 VVT-i 72 k
Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line: Proč měnit něco, co funguje?
Přečtěte si také:

Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line: Proč měnit něco, co funguje?

Základní výbava Trend obsahuje manuální klimatizaci nebo zábavní systém SYNC s 8“ dotykovým displejem. Kola jsou ocelová a mají velikost 15 palců. V základu je dokonce i tempomat, adaptivní ale až v paketu Sada Assist 4 pro třetí výbavu ST-Line za 16 tisíc korun navíc. Vnější zpětná zrcátka jsou už elektricky ovládaná. Auto je také vybaveno LED potkávacími světlomety.

Hyundai i20 jsme z hlediska ceníku s Toyotou Yaris neporovnávali, v současnosti se už doprodávají skladové vozy a čeká se na příchod nové generace vozu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?