Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Škodí diesely městu? V Německu dokázali, že moderní diesely vzduch čistí a že ty staré nemá smysl zakazovat. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Radovan (neregistrovaný)
Taky dobrá hovadina. A ten Váš benzín nafta a plyn se berou kde, co čerpáte do spalovacích aut, když elektromobil je údajně podle Vás samá emise? Prší z nebe? Ne. Jen na rafinaci 1 L benzínu se spotřebuje 1,3 kWh té Vaší špinavé elektřiny. Na tu ujede elektromobil rovnou 10 km. A to ještě musíte najít a vytěžit ropu, dopravit ji, přečerpávat, skladovat, pak projde zmíněnou rafinací, opět přečerpávat, skladovat, pak odvézt cisternou spalující další naftu na benzínku, opět přečerpávat a pak si pro ni spolu s Němci dojedete čistým dýzlem a pomocí čerpacího stojanu poháněného tou špinavou elektřinou si to nalijete do nádrže. Čistota sama, že? Bože lidi to nedokážete myslet hlavou? A o jaké ekologické likvidaci baterií prosím je řeč? Všechny baterie doposud jezdících elektromobilů buď slouží (běžná záruka je nyní kolem 8 let a min. 160 tis. km nebo bez omezení, že kapacita neklesne pod 80%), nebo jsou použity při výměnách za vyšší kapacitu (BMW i3, Renault ZOE např.) jako úložiště elektřiny. BMW je má přímo u svojí továrny a ukládá do nich elektřinu z větrníků. Pyšní se tím, že vyrábí BMW i3 komplet ze zelené elektřiny. Renault baterky dává k rychlonabíjecím stanicím pro elektromobily, takže nemusí platit vysoký rezervovaný příkon 50 kW, ale prvotní náraz pokryje baterie, která se celou dobu pomalu nabíjí. Toyota baterie ze svých hybridů dává do kontejnerů a ty poskytuje s fotovoltaickými panely národním parkům v USA, aby byly bezemisní, pro jejich ostrovní systémy. Jinak baterka LiFePo je železo, lithium a fosfát, vše umíme bez potíží rozdělat a znovu použít. A když Vás to najednou tak tíží, elektromobilů u nás jezdí 3 tisíce, jen osobních spalováků 5,9 milionu. To Vás netrápí, že v průměru co 3 roky měníte startovací baterku (ano, spalovák se bez elektřiny ani nerozjede), obsahující agresivní kyselinu sírovou a jedovaté olovo?