Škoda Vision iV dostala dalšího sourozence. Jmenuje se Cupra Tavascan Concept

přidejte názor
  • Značka Cupra představuje svůj model postavený na platformě MEB

  • Cupra Tavascan je zatím koncept, technika je dost podobná Škodě Vision iV. Cupra je ale paradoxně pomalejší

  • Kdy se dočkáme sériové verze, to zatím oznámeno nebylo. Příští rok ale začne Cupra prodávat plug-in hybrid Formentor 

Platforma MEB bude v rámci koncernu Volkswagen hojně využívaná. To je jasné už teď, přestože příval elektromobilů založených na této technice se teprve chystá. Kromě Volkswagnu, Škody nebo Seatu postaví na platformě MEB svůj elektromobil rovněž značka Cupra. Jeho podobu naznačuje aktuálně odhalený koncept Tavascan, který se světu ukáže na frankfurtském autosalonu.

Jméno Cupra možná máme zapsané v paměti díky rychlým hatchbackům. Paradoxem současné doby je fakt, že coby samostatná značka nabízí Cupra zatím pouze crossover Ateca, a v dohledné budoucnosti se to zřejmě nezmění. Příští rok se totiž začne prodávat plug-in hybridní crossover Formentor a i Tavascan je něco mezi SUV a kupé. Design vozu si můžete prohlédnout v poměrně bohaté galerii.

Cupra Ateca vs. Seat Ateca FR 2.0 TSI 4Drive: Co vlastně přináší značka Cupra v praxi?
Přečtěte si také:

Cupra Ateca vs. Seat Ateca FR 2.0 TSI 4Drive: Co vlastně přináší značka Cupra v praxi?

V interiéru nemohou chybět displeje. Ten na místě přístrojového štítu má úhlopříčku 12,3", zatímco středový displej nabídne dokonce 13" a možnost natočení směrem ke spolujezdci. Cupra slibuje také dostatek prostoru, čalounění Alcantarou nebo dekory vyrobené z uhlíkových vláken.

Pokud jde o parametry elektrického pohonu, Cupra uvádí podobná čísla, jaká slibovala Škoda u konceptu Vision iV. I Tavascan používá u každé nápravy jeden elektromotor. Celkový výkon systému je 225 kW (306 k). Připravovaná Cupra ale dostala alespoň podle oficiálních informací trochu menší akumulátor s kapacitou 77 kWh (Škoda prezentovala 83 kWh). Proto by také měl být dojezd dle WLTP 450 kilometrů, zatímco Škoda uváděla rovných pět stovek. Trochu nečekaně by měl být Tavascan ve srovnání s Vision iV pomalejší i při sprintu na 100 km/h (6,5 s vs. 5,8 s), ale uvidíme, jaká bude realita. Pořád se bavíme pouze o konceptech.

Jestliže se vám nová Cupra Tavascan líbí, můžete se na nizajet podívat do Frankfurtu na nadcházející autosalon. Kromě tohoto crossoveru bude na stejné akci k vidění také třeba Porsche Taycan, Scala Monte Carlo nebo nový Land Rover Defender.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?