Škoda upravila čínský Rapid. Má motor, který v Česku neseženete

11.03.2020
2 nové názory
Autor: Škoda Auto
  • Škoda Rapid a Rapid Spaceback dostaly na čínském trhu facelift

  • Auta pohání benzinový motor 1.5 MPI o výkonu 111 koní, slibuje rozumnou spotřebu

  • Sedan pojme 466 litrů zavazadel, hatchback má kapacitu 372 litrů

Ačkoliv se čínský trh na začátku roku potýká s potížemi, mladoboleslavská automobilka neztrácí optimismus a modernizuje své vozy. Faceliftem obdařila modely Škoda Rapid dostala facelift, který z ní udělá alespoň na pohled Škodu Scala">Rapid a Rapid Spaceback, které vyrábí v továrně Volkswagenu a německého podniku SAIC v Šanghaji. Oba dostaly lehkou úpravu designu.

Rapid, který v tiskové zprávě Škoda bizarně označuje jako „kompaktní limuzínu“, měří na délku 4512 mm, široký je 1706 mm a vysoký 1569 mm. Auto slibuje kapacitu kufru 466 litrů. Na palubě je 14 prvků Simply Clever řešení. Inovovaná kabina je k dostání ve dvou barevných provedeních (v černém a černohnědém), karoserii lze obdařit jedním ze čtyř laků – modrý, béžový, stříbrný nebo bílý.

Škoda mírně upravila také interiér vozů
Rapid Spaceback má odvážnější pojetí exteriéru

Rapid Spaceback má trochu odvážnější barevné styly. Dá se pořídit i ve výrazně žluté barvě nebo červené a bílé. Vůz je dlouhý 4312 mm a 1475 mm vysoký. Kufr je sice menší (372 litrů), zase jej ale lze zvětšit sklopením zadních sedadel a to až na 1255 litrů kapacity. Na palubě jsou ESP, monitor tlaku v pneumatikách a další bezpečností systémy.

Škoda Rapid dostala facelift, který z ní udělá alespoň na pohled Škodu Scala
Přečtěte si také:

Škoda Rapid dostala facelift, který z ní udělá alespoň na pohled Škodu Scala

Oba vozy pohání atmosférická benzinový jednotka 1.5 MPI, která je vyrobena z hliníku. Disponuje výkonem 82 kW (111 koní) a točivým momentem 145 Nm. Podle Škody dosáhne na průměrnou spotřebu 5,6 litru paliva na 100 kilometrů a z hlediska emisí splňuje normu China VI b, která má být zavedena v červenci 2023. Ta je lehce přísnější obdobou starší evropské normy Euro VI, jež platí od roku 2014.

Z evropské nabídky škoda modelovou řadu Rapid stáhla, loni ji nahradila ambiciózněji zacíleným modelem Scala.

Dalibor (neregistrovaný)
Proč proboha chceme normálni auta ne ty 1,0 chudáky...vyrábí se to tady tak proč je to tak předražené?v Rusku které je hoooodne daleko je levnější a ještě s klasickým motorem? EU fuuuuuuuuj
nobody (neregistrovaný)
Brzy to zde bude jako za totáče, ale obráceně. Budeme se mlsně z naší milé EU koukat tentokrát ne na Západ, ale na to, co super si mohou koupit lidé na Východě. Nám za chvíli zbudou jen elektrokoloběžky. Milá EU, děkujeme.
  • Našli jste v článku chybu?